فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نکته خرید انواع فرش ماشینی و دستباف

نکته خرید انواع فرش ماشینی و دستباف

نکته خرید انواع فرش ماشینی و دستباف

از دیرباز ایرانیها برای فرش اهمیت زیادی قائل بودند و بهترین بافت و زیباترین نقش و نگار و بهترین کیفیت فرشهای دستباف یا ماشینی را در قدیمی ترین شهرهای ایران یعنی کاشان ، تبریز ، قم ، کرمان و مشهد می توان پیدا کرد . هر منطقه سبک خاصی از نظر نوع بافت و نقش و نگار و طرح دارد ولی آنچه که در همه موارد مشترک است این است که برای داشتن یک فرش خوب ابتدا باید قالی های ارزان قیمت را از دایره انتخاب خارج کرد . با ورود فرش های ماشینی در انواع طرح و رنگ و نوع و کیفیت بالا و قیمت پایین ، فرشهای دستبافت عملا از محدوده خرید اکثر مردم ایرانی خارج شده است . با اینحال ممکن است فروشندگان با زبان بازی شما را به خرید فرشهای چینی یا ترک کیفیت پایین تشویق کنند . نباید فریب این فروشندگان را بخورید . در ادامه این مقاله سعی شده است درباره خرید انواع فرش ماشینی و دستباف توضیحات کاملی ارائه بشود که شما بتوانید یک انتخاب مناسب برای فرش منزل خود داشته باشید .

 

1- نکات فرش ماشینی گل برجسته ترکی

 درخصوص فرشهای جدید با گلهای برجسته که عموما تولید ترکیه بوده و ظاهر بسیار فریبنده ای دارند ، باید توجه کنید که برجستگی این گلها فقط تا اولین شست و شو دوام داشته و بنابراین برای منزل انتخاب مناسبی نبوده و تنها برای محیط کار تا حدودی مناسب است . این نوع فرش برای نشستن کودک راحت نیست و ضمنا شست و شوی راحتی هم ندارد . این نوع فرشها پس از مدتی استفاده برجستگی خود را از دست داده و همسطح می شوند و چون سطح توخالی آنها بیش از برجستگیشان می باشد بعد از مدتی پا خوردن بسیار نازک شده و شکل اولیه خود را از دست می دهند . در صورتی که می خواهید فرش گل برجسته بخرید پیشنهاد ما به شما فرش ماشینی کاشان گل برجسته می باشد .

 

1- دانستنیهای فرش تزیینی

فرش تزئینی : فرش تزئینی که اکثرا دکوری بوده و تاروپود ضخیم و باریک آنها پس از مدتی راه رفتن کنده شده و خرده های غذا و نان لابلای نخهای آنها مانده و تمیز هم نمی شوند .

فرش رنگی : طرحدار و سنگین وزن که معمولا برای اتاق خواب پیشنهاد می شود اکثرا از ترکیبات نامرغوب تهیه شده و امکان آلرژی زایی دارند .

فرشهای پرزبلند : به خصوص در اتاق خواب و بویژه در اتاق کودکان یا افراد سالمند استفاده نکنیم زیرا علاوه بر حساست زایی امکان سرخوردن آنها نیز وجود دارد . هرچن این مشکل را هم با ترمز فرش می توان حل نمود ولی جذب مو و آشغال در این فرشها واقعا اذیت کننده است .

 

1-4- نکته آخر

محصولات فرش ماشینی شهر کاشان در مقایسه با فرش دستباف معمولا از نزدیک در تراکم بالا از جلوه ای زیبا برخوردار هستند. فرش های دستباف از دور و نزدیک جلوه بسیار خوبی دارند اما فرش های ماشینی از دور جلوه زیباتری دارند . در پایان باید بیان داشت در صورتی که شما می خواهید یک فرش ماشینی با کیفیت را برای خانه خود خریداری کنید که از جلوه زیبایی نیز برخوردار باشد پیشنهاد ما به شما فرش های 700 شانه به باالای کاشان می باشد.

سپاس از توجه شما

Leave A Comment