فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/فرش ماشینی 500 شانه ابریشم نما چیست ؟

فرش ماشینی 500 شانه ابریشم نما چیست ؟

فرش ماشینی 500 شانه ابریشم نما چیست ؟

در مقالات گذشته اطلاعاتی جامع در مورد مفهوم شانه و تراکم ، درباره فرش ماشینی کاشان ، همه چیز در مورد فرش ابریشم مصنوعی و غیره ارائه دادیم . حال در این مقاله می خواهیم در مورد فرش 500 شانه ابریشم نما صحبتی به میان آوریم و پس از آن به معرفی محصولات محبوب در این دسته بپردازیم . فرش ، یکی از اساسی ترین نیازهای خانواده های ایرانی است که از گذشته تا به امروز در منازل تک تک ایرانیان مشاهده می شود . با ورود فرش ماشینی به کشورمان و پس از آن اسقبال بی نظیری که مردم از آن به عمل آوردند جایگاهی خاص را در بین عموم به خود اختصاص داده است . از دلایل استقبال مردم می توان به تنوع بالای آن در طرح و رنگ و قیمت مناسبی که نسبت به قالی دستبافت دارد اشاره داشت . تولیدکنندگان برای رفع نیاز مشتریان خود و همین طور جلب رضایت آنها ، سعی خود را به کار گرفته اند تا محصولات تولیدی خود را با تنوعی بالا در طرح ، رنگبندی ، ابعاد و دیگر موراد بافته و عرضه نمایند .

در حال حاضر فرش های ماشینی با توجه به نیاز و سلیقه های متفاوت افراد ، در دسته های متفاوتی تولید می شود که از جمله انها می توان به فرش ماشینی 1200 شانه ، فرش ماشینی 1000 شانه ، فرش ماشینی 700 شانه ، فرش ماشینی 500 شانه ابریشم نما ، فرش اتاق کودک ، تابلو فرش و غیره اشاره نمود . در ادامه می خواهیم به بررسی دقیق تر فرش 500 شانه ابریشم نما بپردازیم و با جزییات آن بیشتر آشنا شویم .

 

فرش ابریشم نما چیست ؟

به طور کلی می توان این گونه بیان نمود که که فرش ابریشم نما که اصطلاحا آن را ابریشم گونه نیز می نامند ترکیبی است از هنر و اصالت ایرانی که با بهره گیری از از تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های بافت مدرن تولید می شود . تشخیص این محصول از فرش ابریشمی کاری بس دشوار بوده و به راحتی نمی توان آن را شناسایی نمود . اصولا فرش های ابریشم گونه به دلیل سطح خاص پشتت روی سرامیک و سطوح صاف سر نخورده و بسیار مقاوم بوده به همین دلیل نیازی به استفاده از ترمز فرش نمی باشد .

 

فرش ماشینی 500 شانه چیست ؟

فرش 500 شانه به فرشی گفته می شود که در یک متر از عرض آن تعداد 500 گره یا ریشه بافته شده باشد و دارای تراکم 1000 یا 2100 دوبل است . این محصول به این دلیل که ارتفاع خاب آن بلند می باشد دارای نرمی و لطافت خاصی بوده و هنگام راه رفتن احساس راحتی را به فرد منتقل می کند . پس از تولید این محصول با توجه به سلیقه های متفاوت افراد فرش های ماشینی طرح 700 شانه نیز به خط تولید راه یافت . فرش های ماشینی طرح 700 شانه در واقع همان فرش 500 شانه می باشد که در بافت آن از طرح های فرش 700 استفاده می شود . این فرش ها اصولا در طیف رنگی 7 یا 8 رنگ به بازار عرضه می شود .

 

مشخصات ظاهری فرش 500 شانه ابرشیم گونه

فرش ماشینی 500 شانه ابریشم نما دارای تعداد تراکم عرضی 700 با تراکم 2100 دوبل می باشد . در بافت این محصولات از الیاف کریستال ورژن ( ابریشم نما ) بدون پرزدهی به عنوان نخخاب و از پنبه تحت عنوان نخ تار و پود استفاده شده است . برای طراحی بستر این فرش ماشینی 8 رنگ اصلی و استاندارد به کار گرفته شده است . علاوه بر الیاف از مواردی که در کیفیت فرش بسیار تاثیر گذار می باشد دستگاه بافت آن بوده ، که برای بافت و تولید این دسته از کالاها از ماشین آلات بافت ASR استفاده می شود که مخصوص بافت فرشهای ابریشم است . فرشهای ماشینی 500 شانه در حال حاضر در ابعاد استاندارد 12 متری ، 9 متری و 6 متری بافته می شود . از جمله رنگ بندی که برای رنگ زمینه به کار گرفته می شود می توان رنگهای کرم ، آبی فیروزه ای ، گردویی ، سرمه ای و غیره را نام برد .

 

ویژگی فرش های ماشینی 500 شانه

هر فرش ماشینی که تولید می شود اصولا دارای یک سری ویژگی ها و خصایصی است که در این قسمت به بیان چند مورد از انها می پردازیم . از جمله ویژگی هایی که محصولات موجود در فروشگاه آنلاین زیبا فرش دارا می باشند عبارت است از ؛ ضد حساسیت و عدم پرزدهی که در حفظ سلامتی افراد در برابر بیماری های پوستی و تنفسی بسیار موثر می باشد . قابلیت شستشو داشتن ، مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل فرسایشی ، کیفیت بسیار بالا ، استفاده از الیاف مصرفی مرغوب از دیگر خصایص این محصولات می باشد .

 

شرایط خرید اینترنتی فرش ماشینی

فروشگاه آنلاین زیبا فرش ، برای افرادی که محصولات مورد نیاز خود را از این سایت خریداری می کنند شرایطی را در نظر گرفته از اصلی ترین آنها می توان به ؛ ضمانت نامه معتبر ، بیمه نامه ، عودت وجه در صورت وجود هر گونه مشکل در کالا ، ارسال رایگان و غیره اشاره کرد . شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی زیبا فرش و بررسی محصولات آن ، کالای مورد نظر را خود را با بالاترین درجه کیفیت و نازل ترین قیمت خرداری نمایید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment