فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/طرحهای پر فروش فرش کاشان

طرحهای پر فروش فرش کاشان

طرحهای پر فروش فرش کاشان

بهترین طرحهای فرش کاشان مقاله ای است که می خواهیم با خواندن آن اطلاعات کاملی از قالیهای خوش نقش بدست آورید . فرش های کاشانی دارای حاشیه های با نقش های برزگ می باشند به صورتی که دو برگ در دو قمت شاخه آن قرار می گیرند که چهار نوع کوچکیر از همان نوع می باشد . در زمینه های آن رشته های نرم با ساقه های باریکی که در روی آن ها از گل سرخ ، گیاهان خرمی ، برگ خرما ، برگ نوک تیز ، گل نیلوفر و گیاهان سبز با حالتی هندسی و زیبا روی فرش استفاده شده‌است .


فرش ماشینی در صنعت فرش های کاشان از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشند . و به همین دلیل انتخاب از بین این همه مدل کار بسیار دشواری می باشد . تعدادی از افراد به دنبال فرش ابریشمی می باشند و تعدادی دیگر فرش های فانتزی را می پسند و بعضی دیگر از نوع ترک خوششان می ید و تعدادی هم به دنبال فرشهای با اصالت دستباف می باشد . با توجه به فروش هر طرح از فرش های ماشینی و همچنین برآورد های شرکت ها می توان به این نتیجه رسید که سلیقه ی مردم ایران که نمی خواهند فرش های خود را زود به زود تعویض کنند طرح های به سبک دستباف می باشد .و دارای رنگ های از قبیل  کرم رنگ ، ، سرمه ای رنگ ، ابی فیروزه ای ، ابی کاربنی و سرمه ای میباشد.

با توجه به نمودار فروش فرش در کاشان می توان به این نتیجه رسید که افراد جوان فرش های که دارای طرح های شلوغ تر و مدرنتر با رنگ های بیشتر و همچنین رنگ های شاد را خریداری می کنند و احتمال داراد که هر سه سال یکبار فرش خود را تعویض نمایند .

 

1- معرفی طرح های پر فروش فرش کاشان

تمامی طرح فرش ها دارای دسته بندی از 700 شانه تا 1200 شانه و همچنین تراکم 2550 تا 3600 می باشند . که انتخاب هر کدام از آن ها متناسب سبک زندگی و نوع استفاده هر فرد می باشد . فرش طرح افشان نگین یکی از طرح هایی است که هم نشانه های اصالت فرش دستباف در آن وجود دارد و هم با هوشمندی طراحان فرش کاشان این طرح به سمت مدرنیته شدن سوق داده شده است فرش فوق 1200 شانه با تراکم 3600 میباشد . فرش کاشان نقشه هشت بهشت  یا هشت پرنده  نمونه کاملی از فرش دستباف تبریز  1200 شانه با تراکم 3600 بسیار ریز بافت حتی دقیق تر از فرش دستباف در رنگبندی کرم ، سرمه ای و ابی  موجود است .


 فرش کاشان طرح ارسس یک طرح جدید 1200 شانه است گل های ریز و در دسته فرشهای طرح مدرنتر محسوب میشود . طرح ارسس فروش بی سابقه ای را تجربه کرده است . همان طور که از نام این طرح پیداست  نقشه نایین یکی از طرح های دستباف 1200 شانه محسوب میشود خرید این فرش برای سالیان سال شما را از خرید فرش راحت میکند چرا که به هیچ عنوان از نقش این فرش خسته نخواهید شد . اگر به دنبال فرش ماشینی در فروشگاه ها گشته باشید حتما نقشه حوض نقره را در اکثر فروشگاههای فرش دیده اید . در حال حاضر فرش کاشان نقشه حوض نقره را در شانه 1200 و تراکم 3600 و همچنین شانه 700 و تراکم 2550 اماده تحویل دارد .در ادامه تعدادی از طرح های پر فروش را نام می بریم .

 

1-1- طرح افشان مطهر

 این طرح زیبا بدون ترنج بوده و از فرش های دستباف حرم امام رضا (ع) الگو کرفته است . برای خرید این طرح 1000 و 12000 شانه آن توصیه می شود . البته نمونه ای طرح های 700 شانه نیز وجود دارد که به این طرح شباهت داشته باشد و در کارخانه ها مورد بافت قرار گیرند . اگر با فرش دستباف کمی هم آشنا باشید قطعا نام نقشه علیا تبریز را شنیده ایدکه در کاشان این نقه را در فرش ماشینی و به صورت 1200 شانه و تراکم 3600 بافته می شود .

+ محصول : خرید فرش مطهر کلیک کنید

 

1-2- طرح باغ ارم

 این طرح که در1000 شانه با تراکم 3000 بافته می شود را می توان در دسته پر فروش ترین های 1000 شانه در سال 97 قرار داد .

+ محصول : خرید فرش باغ ارم کلیک کنید

 

1-3- طرح افشان ثمین

 این طرح نیز مانند طرح ارم دارای 1000 شانه با تراکم 3000 است دارای طراحی منحصر بفردی می باشد به همین دلیل نیز در بین تمامی افشان ها دارای فروش بی سابقه ای است .

+ محصول : بزودی

 

1-4- طرح حریر

 این طرح نیز در دسته 100 سانه ها قرار می گیر د و نقشه آن در اواسط 96 تولید شد . به دلیل رنگ آمیزی بسیار زیبا دارای فروش بالای  در صنایع فرش می باشد . و بیشتر افراد جوان آن را خریداری می کنند .

+ محصول : خرید فرش حریر کلیک کنید

 

1-5-  طرح سالاری

 این طرح که از طرح دستباف استاد سالاری گرفته شده است بسیار زیبا و اصیل می باشد و به صورت 1000 شانه و در تراکم 3000 بافته می شود دارای الیاف 100% آکرلیک ، لطیف ، نرم و دارای تار و پودی از جنس پنبه است .

+ محصول : خرید فرش سالاری کلیک کنید

 

1-6- طرح پرهام یا ترنم

 پر فروش ترین طرح در سال 96 بوده است و غلاوه بر دسته بندی 1000 با تراک 3000 دارای دسته بندی 700 شانه با تراکم 2550 و 700 شانه با تراکم 2100 نیز می باشد . دارای الیاف پلی است و همین تفائت جنس الیاف در ن باعث پایین آمد قیمت در آن شده است .

+ محصول : خرید فرش ترنم کلیک کنید

 

1-7- طرح مهبد

پر فروش ترین طرح در سال 97 بوده است و در دسته 700 شانه ها قرار می گیردو از نطر کیفیت الیاف در درجه A و با بیشترین متر یال بافته می شود و به همین دلیل دارای 10 سال ضمانت می باشد . همچنین دارای تنوع رنگی بالایی است .

+ محصول : خرید فرش مهبد کلیک کنید

به صورت کلی انتخاب فرش بر اساس سلیقه ی هر فرد متفاوت می باشد و همین امر باعث انتخاب های متفاوتی می شود و پرو فروش بودن یک طرح می تواند به عواملی دیگری همچون کیفیت ، جنس نخ مورد استفاده در آن طرح به کار رفته و غیره بستگی داشته باشد که همانطور که در بالا نیز گقته شده طرح های باغ ارم ،افشان مطهر ، افشان ثمین ، حریر ، سالاری ، ترنم ، مهبد حوض نقاشی ، خشتی و ماهی از طرح های پر فروش فرش کاشان می باشند .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment