فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نکات مهم در خرید فرش ماشینی

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

نکات مهم در خرید فرش ماشینی

برای این که فرشی را برای منزلتان تهیه نمایید باید به مواردی از قبیل ماندگاری ، کیفیت ، آلرژی یا حساسیت زا بودن و تفاوت فرش دستبافت و فرش ماشینی توجه کنید .
در خانه اکثر ما ایرانی ها فرش جایگاه خاص خود را در چیدمان دارد. اما برای داشتن یک انتخاب فرش مناسب فقط نباید به طرح و رنگ آن توجه نمایید . نکاتی در مورد جنس آن ها وجود دارد که بهتر است بدانید . شما می توانید با مطالعه این مقاله از نکاتی درباره خرید فرش ماشینی اطلاع پیدا کنید تا دیگر فریب چرب زبانی فروشندگان را نخورید و با تکیه بر آگاهی خود فرش مورد نیاز و مناسبتان را تهیه نمایید .

مهم ترین نکات برای خرید فرش ماشینی :
سه دلیل وجود دارد که فرش گل برجسته ارزان را خریداری نفرمایید :
1. در بین فرش ها فرش گل برجسته دارای طرفدارن زیادی می باشند و از تنوع رنگی و طرحی زیادی نیز برخور دارند و قیمت مناسبی نیز دارند . اما این نوع از فرش ها بیشتر برای دفتر کار مناسب می باشد .
2. فرش گل برجسته از کیفت پاینی برخوردار می باشد و در اولین شستشو برجستگی های خود را از دست می دهند . این نوع فرش ها برای اتاق های کودکان مناسب نمی باشد . زیرا هم تمیز کردنشان کارسختی است و هم نشستن و راه رفتن بر روی آن ها باعث آزار کودک می شود . برای اتاق کودکتان بهتر است که فرش های را تهیه نمایید که دارای طرح های ساده می باشند و تمیز کردنشان نیز آسان باشد .
3. بعد از مدتی که فرش گل برجسته پا خوردند باعث می شود که برجستگی هایش هم سطح شود و به دلیلی این که قسمت های تو رفته در این فرش های بیشتر است فرش نازک می شود و فرم اولیه خود را از دست می دهد .
فرش تزئینی
فرش تزیینی برای دکور مناسب می باشند اما زمانی که از آن ها استفاده شود به دلیل این که نخ های که در آن ها بکار رفته است نازک و ضخیم است هنگام راه رفتن بر روی آن ها نخ هایشان کنده می شود و تمیز کردن و جارو کشیدن آن ها نیز کار سختی است . این فرش ها باعث می شوند که باقی مانده خرده نان و یا غذا درون تار پودشان باقی بماند و همانطور که گفته شد تمیز کردنشان کار آسانی نیست .
فرش های رنگی طرح دار : این نوع فرش ها را از الیاف های نامرغوب تهیه می کنند و دارای وزن سبکی می باشند . فرش های رنگی طرح دار را برای اتاق های خواب طراحی کرده اند اما استفاده از آن هادر اتاق خواب مخصوصا برای کودکان باعث ایجاد آلرژی و حساسیت می شود .
تفاوت فرش های ماشینی با فرش های دست بافت :
یکی از عمده  تفاوت های فرش ماشینی و فرش دست بافت قیمت های آن ها می باشد . این دو از نطر قیمت دارای تفاوت زیادی هستند . الیاف های که در آن دو بکار رفته نیز متفاوت می باشد در فرش دست بافت اکثرا از الیاف های طبیعی مانند پشم و ابریشم استفاده می شود اما در فرش های ماشینی اکثرا از الیاف های مصنوعی ماندد پلی استر و بی سی اف و اکریلیک و غیره استفاده می شود که بعضی از این الیاف های مصنوعی باعث ایجاد حساسیت می شود پس هنگام خرید فرش ماشینی اگر دارای کودک و یا فرد سال خورده می باشد حتما به الیاف بکار رفته در فرش بیشتر دست نماید الیاف آکریلیک از مرغوب ترین الیاف های مصنوع می باشد که ضد حساسیت نیز می باشد اکثر شرکت ها و یا کارخانه های برند از این الیاف در محصولات خود استفاده می کنند تا مشتریان خود را راضی نگه دارند .
هنگام خرید فرش های ماشینی یک کارشناس باشید .
الیاف های که در فرش های ماشینی بکار رفته است ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود . برای این که چنین مشکی نداشته باشید می توانید فرش های دست بافت را تهیه نمایید . همچنین اگر دارای سابقه آلرژی و یا آسم هستید بهتر است که از فرش فانتزی و تزیینی استفاده نکنید . زیرا این نوع از فرش ها ذرات گرد غبار را به خود جذب می کنند و همین کار باعث ایجاد آلرژی در افراد می شود .
در فرش های ماشینی درصد نایلون زیادی استفاده شده است . و به راحتی آلودگی ها و مو را جذب خود می کند اما فرش های دست بافت به دلیل طبیعی بودن الیاف بکار رفته در آن ها آلودگی و مو را به خود جذب نمی کند و باعث نمی شد که خانه آلوده شود .
اما اگر توانایی خرید فرش دست بافت را ندارید فرش های ماشنی را تهیه نمایید که در آن ها از الیاف مرغوب ضد حساسیت استفاده شده باشد و همچنین دارای تراکم و شانه ی بالا باشند زیرا این ویژگی باعث می شود که فرش دارای استحکام بیشتر شود و گرد خاک و آلودگی را کمتر جذب نماید .
خرید فرش با طول عمر بالا
یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید فرش ماشینی طول عمر آن ها می باشد . طول عمر فرش به مواردی هم چون تعداد شانه و تراکم و جنس الیاف بکار رفته در فرش وابسته است هر چه جنس الیاف بکار رفته در فرش بهتر باشد و تعداد شانه و تراکم آن بالا تر باشد آن فرش دارای طول عمر بیشتری خواهد بود . فرش های که در الیافشان نایلون بکار رفته است نیز دارای مقاومت می باشند و نسبت به دیگر فرش ها از قیمت پایین تری برخورداراست و همچنین در برابر تغییر شکل مقاوم می باشند .
انتخاب فرش ماشینی بر اساس رنگ
انتخاب رنگ فرش به سلیقه ی هر فرد بستگی داراد اما در این مورد نیز نکاتی وجود دارد برای مثال اگر داری منزل کوچک می باشد و می خواهید منزلتان بزرگ تر به نظر برسد بهتر است که فرش با رنگ روشن تهیه نمایید و اگر دارای منزل بزرگ می باشید  و می خواهید که منزلتان گرم تر و صمیمی تر به نظر برسد بهتر است که از رنگ های تیر استفاده نمایید . برای مطالعه انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون اینجا را کلیک کنید .
برای خرید فرش بهتر است از شرکت های برند فرش مورد نیاز خود را تهیه نمایید زیرا برند ها برای جلب نظر مشریانشان از الیاف های باکیفیت استفاده می کنند از بهترین برند فرش می توان به فرش قیطران ،  فرش خاطره کاشان ،  فرش یلدای کویر ،  فرش نگین مشهد و غیره اشاره نمود .

خرید آنلاین فرش ماشینی
خرید اینترنتی فرش ماشینی راهی دیگر برای تهیه فرش مورد نیاز شما می باشد برای اینکه بدانید خرید اینترنتی فرش چه مزایایی دارد اینجا را کلیک کنید . فروشگاه آنلاین زیبا فرش با داشتن تنوعی از فرش های 1200 شانه و فرش 1000 شانه و فرش 700 شانه و فرش 1500 شانه  و فرش فانتزی و سجاده فرش و … با بهترین کیفیت و بهترین قیمت سعی درجلب رضایت مشتریان دارد.

حتما بخوانید : فرش ماشینی چی بخرم ؟

سپاس از توجه شما

Leave A Comment