فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

فرش ماشینی چی بخرم ؟

فرش ماشینی چی بخرم ؟

فرش ها را می توان به صورت کلی به دو دسته تقسیم کرد . فرش های دست بافت و فرش های ماشینی . فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت از قیمت پایین تری برخوردار می باشند . به همین دلیل آن ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند . پایین بودن قیمت در فرش های ماشینی به معنی پایین بودن کیفیت در آن ها نمی باشد . همچنین در آن ها از طرح و رنگ های بسیار تنوعی استفاده می شود . انواع فرش ماشینی عبارتند از فرش 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه . ما در ادامه ی این مقاله می خواهیم درباره تعداد شانه های بکار رفت در فرش های ماشینی مطالبی را بیان نماییم و آن ها را با هم مقایسه کنیم .
شانه در فرش های ماشینی
برای بافت فرش های ماشینی از دستگاه های بافت استفاده می شود که در این دستگاه ها ، بخشی به نام شانه وجود دارد و به تعداد گره هایی که در تراکم عرضی بافته می شود می گویند . واحد اندازگیری آن متر است . شما می توانید به راحتی آن را محاسبه نمایید . برای مثال اگر یک فرش دارای 1000 شانه باشد به این معنی است که در یک متر از عرض آن 1000 عدد گره وجود دارد . شما می توانید با شمارش تعداد گره ها در یک دهم آن تعداد گره های موجود در یک متر آن را به دست بیاورید . یکی از تفاوت های که در فرش های ماشینی 700 شانه  1000 شانه و 1200 شانه وجود دارد همین تعداد گره های می باشد که در یک متر از عرض آن ها بکار رفته است می باشد .
تفاوت بین شانه و تراکم در فرش های ماشینی
از مشخصه های اصلی که در فرش ماشینی وجود دارد شانه و تراکم است .  همان گونه که گفته شده شانه به تعداد گره های موجود در یک متر از عرض فرش گفته می شود اما تراکم به تعداد گره هایی که در یک متر از طول فرش وجود دارد گفته می شود . هرچه این تعداد گره ها در تراکم فرش بشتر باشد محصول ، از دوام بالاتری برخوردار خواهد بود . بالا بودن تعداد شانه به معنی ریز بافت بودن فرش نیز می باشد . هر چه تعداد شانه بیشتر شود فرش ماشینی به فرش دست بافت نزدیک تر می شود .
انواع تراکم و شانه موجود در فرش های ماشینی
فرش های ماشینی همان گونه که بیان کردیم دارای تعداد شانه و تراکم متفاوتی می باشند . که می توان به فرش 700 شانه با تراکم 2550 ، فرش 1000 شانه با تراکم 3000 و فرش 1200 شانه با تراکم 3600 اشاره کرد . فرش های 1200 شانه دارای بالا ترین تراکم و شانه می باشند .
خصوصیات فرش های 700 شانه
فرش های 700 شانه دارای تراکم طولی بین 2100 تا 3000 می باشند و همان گونه که از نامشان مشخص است دارای تراکم عرضی 700 می باشند . تعداد رنگ بکار رفته در آن 8 تا 10 رنگ است. برای بافت آن ها از دستگاه های مدرن و به روز استفاده می شود . محصولات 700 شانه نسبت به محصولات 1000 و 1200 شانه دارای ضخامت بیشتری می باشند و قیمت مناسب تری نیز دارند . افرادی که به دنبال محصولاتی با ضخامت عالی هستند ، توصیه می شود که فرش ماشینی 700 شانه را خریداری کنند .
خصوصیات فرش های 1000 شانه
فرش های 1000 شانه دارای تراکم طولی 3000 هستند و برای بافت آن ها از الیاف اکریلیک و پنبه استفاده می شود . تعداد رنگ های استفاده شده در آن ها 8 تا 10 رنگ می باشد . این نوع ازمحصولات ، نسبت به محصولات 700 شانه ریز بافت تر می باشند  و به همین دلیل بسیار زیبا هستند . قیمت آن ها از قیمت فرش های 1200 شانه کمتر است .
خصوصیات فرش های 1200 شانه
یکی از محصولاتی که در سال های اخیر تولید و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت فرش های 1200 شانه بود . این محصولات ، بسیار به قالی های دست بافت شباهت دارند . دارای تراکم طولی 3600 می باشند و تراکم عرضی 1200 و این تراکم بالا باعث شده است که برای بافت آن ها به جای استفاده الیاف ضخیم از الیاف نازک در آن ها استفاده شود . و همین امر سبب ظرافت لطافت و زیبایی در آن ها شده است . برای بافت اکثر تابلو فرش ها نیز از تعداد شانه 1200 استفاده می شود . برای بافت این نوع از فرش های ماشینی حتما باید از دستگاه های پیشرفت و به روز استفاده شود . افرادی که با مفروش کردن پذیرایی منزل ، می خواهند زیبایی دکوراسیون را بیشتر کنند ، توصیه می شود که از فرش ماشینی 1200 شانه و 1000 شانه بهره مند شوند .
تفاوت فرش های ماشینی 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه
فرش های 700 شانه با 1000 شانه و 1200 شانه دارای تفاوت های زیادی می باشند و این تفاوت ها باعث شده است که هر کدام آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود باشند . این تفاوت ها عبارتند از ضخامت فرش ، مواد اولیه استفاده شده در آن ها ، زیبایی ، لطافت ، نرمی ، تعداد گره ، ارتفاع خاب و قیمت .
هر سه این محصولات از نظر کیفیت با هم یکسان می باشند . بنابراین نمی توان گفت که کدام شانه بهتر می باشد زیرا هر کدام متناسب با کاربردشان بهترین هستند . برای مثال برای افرادی که زیبایی و ظرافت برایشان مهم می باشد فرش ها 1000 و 1200 شانه بهتر هستند . و برای افرادی که نرمی و ضخامت فرش مهم می باشد فرش های 700 شانه بهتر است .

خرید فرش ماشینی
برای خرید فرش های ماشینی می توانید به فروشگاه های آنلاین فرش مراجعه نمایید و در آنجا از تمامی تعداد شانه ها دادن نمایید و آن ها را با هم مقایسه کنید در فروشگاه های اینترنتی ، قیمت فرش ها مناسب تر می باشد و شما می توانید در هر ساعتی به آنجا مراجعه نمایید یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های آنلاین کاشان فرش می باشد . در این فروشگاه تمامی فرش ها دارای ضمانت نامه می باشند و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل شما تحویل می دهند .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment