فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/کدام فرش ماشینی بهتر است

کدام فرش ماشینی بهتر است

کدام فرش ماشینی بهتر است

از سالیان گذشته تا به امروز فرش به عنوان یکی از پر اهمیت ترین وسایل منزل به شمار می آید . با گذشت زمان تنوع فرش ماشینی به عنوان کف پوشی برای منازل با ساخت ماشین های بافندگی بیشتر شده است و همین امر باعث شده دست افراد درخرید فرش مناسب بازتر شود . وجود ویژگی های متنوع برای فرش ماشینی دلیلی شده است تا افراد با هر سلیقه و متناسب با نیازی که دارند بتوانند اقدام به خرید فرش ماشینی نمایند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با هر آنچه که لازم است در مورد فرش ماشینی بدانید آشنا کنیم . در نتیجه اگر به دنبال خرید فرش خوب  هستید ما را در ادامه مطالب همراهی کنید .
کدام فرش ماشینی مناسب تر است ؟
شاید این سوالی باشد که فکر بسیاری از شما عزیزان را درگیر کرده باشد و نیازمند راهنمایی لازم در این زمینه باشید . ما در تلاش هستیم تا در این قسمت نسبت به سوال شما عزیزان پاسخ گو باشیم و راهنمایی لازم را انجام دهیم . با به روی کار آمدن فرش ماشینی ، ویژگی های فرش ها نیز متفاوت و همچنین متمایز شدند که این ویژگی ها از این قرار هستند :

-شانه و تراکم متفاوت در فرش های ماشینی
بعاد مختلف فرش های ماشینی
-رنگ بندی های متفاوت فرش ماشینی
-الیاف به کار رفته در فرش ماشینی
-و … .

افراد طبق خواسته و مطابق با فضایی که دارند به دنبال فرش ماشینی خاص منزل خود هستند که آن کالا بتواند پاسخ گو به نیازشان باشد . به همین دلیل شناسایی ویژگی های فرش های ماشینی برای افرادی که متقاضی خرید آن هستند لازم و ضروری می باشد .
شانه و تراکم فرش: یکی از مهم ترین ویژگی های فرش ماشینی را می توان شانه و تراکم  نام برد . برای تعریف این دو واژه لازم به ذکر است که شانه نام دیگر تراکم عرضی می باشد . تراکم عرضی نیز به تعداد گره ی رنگی گفته می شود که یک متر از عرض فرش ماشینی را شامل می شود . تراکم طولی نیز به تعداد گره ی رنگ در یک متر از طول فرش گفته می شود . برای بسیاری افراد شانه و تراکم فرش انتخابیشان از اهمیت ویژه برخوردار است و به این مسئله توجه خاصی دارند زیرا این ویژگی در عوامل مختلفی موثر است  مانند ضخامت فرش ، زیبایی ، نقش و نگار ، خاب فرش بافته شده ، مقاومت و طول عمر فرش ، قیمت ، لطافت فرش ماشینی و … . همه ی موارد گفته شده به وسیله شانه و تراکمی که فرش بافته شده دارا می باشد متغیر است .

ابعاد فرش ماشینی : ممکن است شما عزیزان خواستار خرید فرش مناسب برای مکان های متفاوت با ابعاد مختلف باشید ، فرش های ماشینی این امکان را فراهم آورده اند شامل فرش 6 متری ،  فرش 9 متری ، فرش 12 متری و حتی فرش با سایز سفارشی تولید شوند . لازم به ذکر است که ابعاد متفاوت در قیمت فرش نیز تاثیر گذار می باشد همان طور که عوامل دیگر نیز در قیمت ها موثر هستند .

رنگ فرش ماشینی : اگر علاوه بر کیفیت به ظاهر فرش و وجود رنگ های متفاوت اهمیت می دهید ، نخ های بافت با رنگ بندی های مختلف این تقاضا را بر آورده کرده است . فرش های ماشینی معمولا به صورت 8 رنگ ، 10 رنگ و 12 رنگ بافته می شوند و این بستگی به سلیقه افراد دارد که در مورد رنگ بندی فرش دلخواهشان تصمیم گیری کنند .

جنس الیاف فرش ماشینی : جنس های مختلفی که در بافت فرش های ماشینی به کار گرفته می شود انواع متفاوت دارد ، که می توان فرش آکریلیک هیت ست شده را از بهترین ها در این زمینه نام برد . باید گفته شود که استفاده از الیاف مرغوب و با کیفیت در ظاهر فرش نیز بی تاثیر نمی باشد ، این گونه فرش های ماشینی همچنین از پرزدهی و ایجاد آلژی و حساسیت های پوستی تنفسی نیز جلو گیری می کند .

مقایسه فرش های ماشینی با یکدیگر
فرش های ماشینی همانطور که در بالا به آن اشاره شد با تراکم های گوناگون بافته می شوند . از جمله فرش 500 شانه ،  فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه . هر کدام از این گونه فرش های دارای مزیت های متفاوت هستند و هر یک از افراد متناسب با نیازی که دارند آن را انتخاب می کنند .
اگر به دنبال فرش لوکس هستید ما به شما فرش ماشینی 1200 شانه را پیشنهاد می کنیم . این نوع فرش ها با داشتن تراکم بالا چنان لطافت ، ریز بافت بودن و جلوه به فرش های ماشینی می دهد که فرش دستبافت گونه نامیده می شوند . هر چند که این نوع فرش از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است اما با توجه به زیبایی و مزیت هایی که دارد می تواند از نظر قیمت به صرفه باشد .
و اما برای کسانی که به دنبال فرش ماشینی با قیمت مناسب تر هستند فرش 500 شانه و فرش 700 شانه را پیشنهاد می کنیم . این نوع فرش ها با تراکم کمتر ، به نسبت فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه بافته می شوند ولی این دلیلی نمی شود که طرح و نقشهای گوناگون و متنوع فرش ها و همچنین الیاف مرغوب به کار رفته در محصول نادیده گرفته شود . در نتیجه اگر از لحاظ اقتصادی قیمت برایتان از اهمیت ویژه بر خوردار است این گونه فرش ها بسیار مناسب هستند .

فروشگاه اینترنتی شرکت زیبا فرش کاشان با تولید و ارائه تنوع بالایی از محصولات فرش نامبرده شده در مقاله و به دلیل ارائه فرش ماشینی با قیمت مناسب سعی در جلب رضایت مشتریان و حفظ مشتریان خود دارد با خرید اینترنتی فرش ماشینی میتوانید بهترین فرش ماشینی را در زمانی کم درب منزل تحویل بگیرید.

حتما بخوانید : فرش های مدرن و فانتزی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment