فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نکاتی در مورد فرش ماشینی

نکاتی در مورد فرش ماشینی

نکاتی در مورد فرش ماشینی

خرید فرش دغدغه ی اکثر افراد می باشد و با توجه به نوسانات قیمتی که دربازار وجود دارد باعث شده که قیمت فرش های ماشینی نیز دستخوش این تغیرارت قرار بگیرند . فرش های ماشینی دارای طرح و رنگ متنوعی می باشند و روز به روز به تنوع آن ها افزاد می شود . تنوع فرش های ماشینی به اندازه ای زیاد می باشد که باعث شده تمام نیاز های افراد با هر سلیقه را بر آورده نماید . یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در هنگام خرید فرش ماشینی ، اصل بودن آن ها می باشد . بنابراین برای این که فرش تقلبی نخرید بهتر است که به موارد زیر دقت نمایید .
روش های تشخیص فرش های ماشینی اصل
1- تعداد تراکم و شانه فرش های ماشینی : تعداد تراکم و شانه در فرش های ماشینی یکی از عامل های مهم می باشد . پس هنگام خرید فرش ماشینی باید بتوانید تعداد شانه فرش و تراکم فرش را با گفته فروشنده تطبیق دهید تا به اصل بودن آن پی ببرید  . شانه به تعداد گره های که در یک متر از عرض فرش زده می شود و تراکم به تعداد گره های که در یک متر از طول فرش زده می شود گفته می شود . برای مثال اگر گفته شود فرشی دارای 1000 شانه می باشد باید در یک متر از عرض آن 1000 گره وجود داشته باشد . شما می توانید  یک سانتی متر از فرش را در نظر بگیرید و تعداد گره های آن را بشمارید در فرش 1000 شانه باید در این یک سانتی متر 10 گره وجود داشته باشد . هر چه تعداد تراکم و شانه در یک فرش ماشینی افزایش یابد ، آن فرش دارای ظرافت و زیبایی بیشتر می شود و ضخامت آن کم می شد . همچنین برای این که تشخیص دهید که فرش دارای تراکم و شانه بالایی می باشد می توانید گوشه ای از آن را تا کنید و هر چه فرش سفت تر باشد تعداد تراکم و شانه آن بالا تر است .
2- نخ و یا الیاف بکار رفته در فرش های ماشینی : برای بافت فرش های ماشینی از الیاف مصنوعی استفاده می شود . این الیاف عبارتند از پلی استر ، بی سی اف ، اکریلیک و غیر . که از بین تمامی آن ها الیاف آکریلیک هیت ست بهترین الیاف می باشد زیرا بوی پلاستیک و یا نفت نمی دهد و همچنین باعث ایجاد آلرژی و یا حساسیت نیز نمی شود . فرشی که با این الیاف بافته شده باشد اگر بر روی آن دست بکشید دستتان بر راحتی بر روی آن سر می خورد . و در زیر دستتان احساس چسبندگی نمی کنید . فرش هایی که از الیاف اکریلیک بافته شده باشند دارای رنگ های روشن و شاد تری نیز هستند و همچنین دارای پرزدهی نمی باشند و مقاومت بالایی در برابر گرما و نور دارند .
3- به شناسنامه ی فرش که در پشت فرش چسبانده می شود دقت نماید : در این شناسنامه تمامی مشخصات فرش اعم از تعدا شانه ، تعداد تراکم ، نام برند و یا کار خانه تولید کننده آن ، جنس نخ تار و پود ، تعداد رنگ های موجود در آن ، جنس نخ خاب و غیر وجود دارد . اگر این برچسب مخدوش شده بود و یا اطلاعات آن قابل خواندن نبود باید به اصل بودن آن شک کنید . زیرا وجود دارند افراد سودجویی که با چسباندن برند و یا مارک های از تولید کننده های معتبر بر روی فرش های تقلبی آنها را به عنوان فرش اصل به فروش می رسانند .
4- بررسی کردن پشت فرش ها ماشینی : پشت فرش های ماشینی اصل به صورت فرش های دست بافت است یعنی تمامی گره های آن قابل لمس می باشد و گره ها در پشت فرش مشخص می باشند .
5- خرید فرش ماشینی از مکان های معتبر : برای داشتن یک فرش اصل به جای فرش تقلبی بهتر است که برای تهیه ی آن ها به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید . شهر کاشان به دلیل داشتن تعداد زیاد تولید کننده فرش ماشینی بین آن ها رقابت بسیار زیادی می باشد و به همین خاطر سعی می کنند برای جذب مشتری بیشتر محصولات خود را با بالا ترین کیفیت به بازار عرضه نمایند . و تولید فرش تقلبی باعث می شود که اعتبارشان از بین برود . پس می توان به این نتیجه رسید که اکثر تولید کننده گان فرش ماشینی  در کاشان ، فرش های اصل تولید می کنند .
در ادامه به صورت متخصر مطالبی درباره مزیت فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت را بیان می کنیم .
فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت دارای مزیت زیادی می باشند . که این مزیت های عبارتند از :
• قیمت مناسب تر فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت . فرش های ماشینی دارای قیمت پایین تری هستند و دیگر لازم نیست که آن ها را در مدت زمان طولانی نگهدارید و می توانید هر زمانی که از آن ها خسته شدید و یا مجبور شدید آن ها را تعویض نمایید .
فرش های ماشینی نسبت به فرش های دست بافت از تنوع رنگی و طرحی بالا تری برخوردارند . فرش های ماشینی را می توان به چندین دسته تقسیم کرد فرش های ماشینی فانتزی ، فرش های ماشینی مدرن ، فرش های ماشینی کلاسیک و غیره که شما می توانید متناسب با دکوراسیون خود هر کدام از آن ها را انتخاب کنید .
خرید فرش های ماشینی اصل
برای خرید فرش های ماشینی دو روش وجود دارد یکی خرید به صورت حضوری و دیگری خرید به صورت آنلاین و یا غیر حضور در رو ش خرید به صورت آنلاین اکثر مشکلاتی که در خرید حضوری وجود داشت بر طرف شده است و تنها موردی که باید در خرید به صورت آنلاین مورد توجه قرار گیرید معتبر بودن آن فروشگاه  می باشد که شما می توانید با مشاهده ی اینماد  دز آن سایت به این اطمینان برسد که آن فروشگاه معتبر می باشد . شما می توانید با مراجعه به فروشگاه آنلاین از تمامی فرش های ماشینی با تمامی مشخصات آن ها دیدن نمایید و در آخر با مقاسیه آن ها با کیفیت ترین فرش های ماشینی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment