فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/معرفی فرش ماشینی 1200 شانه کاشان

معرفی فرش ماشینی 1200 شانه کاشان

معرفی فرش ماشینی 1200 شانه کاشان

فرش های ماشینی از نظر تعداد شانه عبارتند از 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه که ما در این مقاله قصد داریم به معرفی فرش های 1200 شانه بپردازیم .

مشخصات ظاهری فرش های 1200 شانه
یکی ار فرش های ماشینی که در صنعت نساجی تولید می شوند فرش های 1200 شانه می باشد . که دارای ویژگی های منحصر بفردی نیز است . و به دلیل داشتن این ویژگی های منحصر بفرد می باشد که نسبت به فرش های 700 شانه و 1000 شانه دارای برتری است .

تراکم عرضی و طولی فرش های ماشینی 1200 شانه
تراکم طولی و تراکم عرضی و یا همان تعداد شانه و تعداد تراکم در فرش های ماشینی دو مورد از مهمترین ویژگی ها آن می باشند . به صوت کلی می توان این دو مورد را این گونه تعریف نمود . تراکم عرضی به تعداد گره های که در یک متراز عرض فرش زده می شود می گویند و به تعداد گره های که در یک متر از طول فرش زده می شود تراکم طولی می گویند . اغلب افراد تراکم عرضی را با نام شانه می شناسند و تراکم طولی را با نام تراکم . در فرش های 1200 شانه همانگونه که از نامش نیز مشخص می باشد دارای 1200 شانه و همچین معمولا دارای تراکم 3600 می باشد . هر چه تعداد تراکم و تعداد شانه در یک فرش افزایش یابد لطافت ، ریز بافتی و ظرافت نیز در آن فرش افزایش می یابد و به فرش دست بافت شبیه می شود. به همین دلیل به فرش های 1200 شانه فرش های دست بافت گونه نیز گفته می شود .

عوامل موثر بر کیفت فرش های ماشینی 1200 شانه
در هنگام خرید فرش های ماشینی یکی از مهم ترین گزینه های که مورد توجه خریداران می باشد کیفیت آن فرش ماشینی می باشد . یکی از مهمترین عامل های که در کیفیت فرش های ماشینی تاثیر زیادی دارد الیاف و یا نخ بکار رفته در آن ها است . برای بافت فرش های 1200 شانه اغلب از الیاف اکریلیک استفاده می شود . این الیاف در بین تمامی الیاف های که در فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد . مرغوب تر و با کیفیت تر می باشد . برای نخ تار و پود آن نیز از الیاف پنبه استفاده می شود . دومین عامل مهم در کیفیت فرش های ماشینی ماشین بافنده آن می باشد . ماشین های بافنده نیز در درجه کیفیت فرش های تاثیر گذار می باشند امروزه بروز ترین ماشین آلاتی که برای فرش های ماشینی تولیده شده است دستگاه HCPx2 و HCI می باشند که در کشور بلژیک تولید می شوند . برای بافت فرش های 1200 شانه نیز از این دو دستگاه استفاده می شود .

رنگبندی فرش های ماشینی 1200 شانه
یکی از دیگر مواردی که خریداران در هنگام خرید فرش ماشینی به آن توجه می کنند رنگبندی فرش می باشد . زیرا رنگبندی فرش در دکوراسیون منزل نقش اساسی دارد . انتخاب رنگ فرش به سلیقه ی افراد وابسته است . این رنگبندی می تواند در طیف رنگی تیره ، روشن و یا خنثی باشد . فرش های ماشینی به صورت کلی دارای یک رنگ غالب می باشند که به آن رنگ زمینه می گویند و رنگ های آن معمولا سرمه ای ، آبی ، مشکی ، گردویی ، کرمی و غیره می باشد . به طور کلی فرش ها دارای رنگبندی متفاوتی می باشند در فرش های ماشینی تعداد رنگ های بکار رفته عبارتند از 12 رنگ ، 10 رنگ و 8 رنگ . هر چه تعداد رنگ در فرش های ماشینی افزایش یابد قیمت آن نیز افزایش می یابد .

سایز و ابعاد فرش های ماشینی 1200 شانه
فرش های ماشینی در صنعت نساجی دارای اندازه های استانداری می باشند . که این اندازه های استاندارد عبارتند از 6 متری ، 9 متری و 12 متری . وجود  دارند کارخانه و یا تولید کنندگان فرش ماشینی که سایز های در خواستی مشتری را نیز می بافند و به آن ها فرش های سفارشی گفته می شود .

طرح و نقشه فرش های ماشینی 1200 شانه
طرح و نقشه نیز در انتخاب فرش های ماشینی 1200 شانه دارای اهمیت می باشد . فرش های 1200 شانه از نظر طرح و نقشه دارای تنوع بالایی می باشد . به همین دلیل می باشد که افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است .  پر فرش ترین و محبوب ترین طرح های فرش های ماشینی 1200 شانه عبارتند از طرح سارینا ، طرح نقره ، طرح هشت پرنده ، طرح نایین ، طرح اصفهان و طرح افشان .
 به صورت کلی فرش های ماشینی1200 شانه به دلیل الیاف با کیفیتی که در آن ها استفاده می شود ضد حساسیت و آلرژی است ، دارای قابلیت شستشوی آسان می باشد ، می تواند گرمای زیادی را به مدت 5 تا 10 دقیقه تحمل کند بدون این که دچار تغییر رنگ و یا سوختگی شود ، دارای پرز نمی باشد و دارای طول عمر بالایی است . فرش های 1200 شانه نسبت به فرش های 1000 شانه و 700 شانه دارای قیمت بالا تری می باشد . 

خرید فرش های ماشینی 1200 شانه
برای خرید فرش های ماشینی 1200 شانه مانند سایر فرش های ماشینی دو روش وجود دارد یکی خرید به صورت حضوری و دیگر خرید به صورت اینترنتی همانطور که مشخص است خرید فرش به صورت اینترنتی امروزه بهترین روش می باشد . زیرا در خرید از فروشگاه های آنلاین می توانید به تمامی طرحها و نقشه های فرش های 1200 شانه دسترسی داشته باشید و آن ها را با یکدیگر مقایسه نمایید . در این نوع خرید قیمت فرش ها مناسب تر می باشد زیرا دیگر دلال و یا واسطه ای وجود ندارد و فرش به قیمت کارخانه به فرش می رسد . تنها موردی که باید در هنگام خرید اینترنتی به آن توجه کنید معتبر بودن فروشگاه آنلاین می باشد . شما می توانید برای خرید فرش ماشینی 1200 شانه به فروشگاه آنلاین زیبا فرش مراجعه نمایید که یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی می باشد و فرش 1200 شانه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment