فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/چگونه فرش مناسب دکوراسیون خانه انتخاب کنیم ؟

چگونه فرش مناسب دکوراسیون خانه انتخاب کنیم ؟

چگونه فرش مناسب دکوراسیون خانه انتخاب کنیم ؟

فرش ها بخصوص فرش های دستبافت ایرانی به عنوان یک اثر هنری شناخته می شوند . فرش ها دارای نقش و رنگ های مختلفی می باشند . و هر کدام از این طرح ها باعث می شوند که خانه شما حال و هوا و سبک خاصی بگیرد . تعداد تنوع بالا در فرش های ماشینی باعث می شود که انتخاب آن ها سخت تر شود . افراد برای انتخاب فرش مناسب به فروشگاه های فرش ماشینی مراجعه می کنند و متناسب با بودجه ی خود فرشی را انتخاب می کنند . نکته ی قابل توجه این است که هر فرشی هر چقدر با کیفیت و زیبا باشد مناسب برای هر مکانی نیست و برای انتخاب درست فرش باید اصول و قواعدی را در نظر داشته باشید . 
فرش ها را باید متناسب با دکوراسیون منازل انتخاب کرد و همچنین متناسب با کاربرد آن مکان . برای مثال فرش مناسب برای اتاق پذیرای با فرش مناسب برای اتاق خواب از نظر طرح و جنس متفاوت می باشد . در ادامه نکاتی که باید در هنگام انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون در نظر بگیرد را بیان می کنیم .

چه زمانی فرش انتخاب کنیم ؟
ابتدایی ترین نکته ای که باید در هنگام انتخاب فرش به آن دقت کنیم زمان خرید فرش ماشینی می باشد . اگر قصد دارید که جهیزیه خریداری نمایید و یا دکوراسیون خود را تغییر دهید بهتر است که ابتدا فرش منزلتان را انتخاب کنید . ابتدا فرش دلخواه خود را متناسب با فضا و اتاق هایتان خریداری کنید و سپس سایر وسایل مورد نیازتان مانند پرده ، مبلمان و غیره را با آن هماهنگ کنید . این کار باعث می شود که طراحی دکوراسیونتان آسان تر انجام شود . حتی می توانید با توجه به طرح و رنگ فرشتان المان های دیگری را نیز به دکوراسیونتان اضافه نمایید .

انتخاب جنس فرش
فرش های ماشینی دارای جنس های متفاوتی می باشند که عبارتند از پلی استر ، پلی پروپیلن ، اکریلیک و یا ترکیبی از آن ها . هر کدام از این الیاف ها دارای مزایا و ویژگی های خاصی می باشند .
•    به لحاظ دوام و حفظ شکل ظاهری، الیاف آکریلیک بهترین الیاف در بین سایر الیاف ها می باشد .
•    از نطر تنوع رنگ فرش های پلی پروپیلن بیشترین تنوع رنگی را دارند زیرا رنگ پذیری بالا تری نسبت به سایر الیاف دارند .
•    فرش های که دارای الیاف ابریشم مصنوعی یا پلی استر هستند از تنوع طرح و رنگ بالایی برخور دارند و همچنین پرزدهی کمتری دارند .
برای بافت فرش های دست بافت نیز از دو نوع الیاف استفاده می شود که عبارتند از الیاف پشمی و الیاف ابریشمی . مهم ترین تفاوت فرش های دست بافت با فرش های ماشینی در طبیعی بودن الیاف های فرش دست بافت می باشد . 
•    فرش های ابریشمی دارای بافت ریز و ظریف می باشد و به طبع دارای قیمیت بالاتری است .
•    فرش های پشمی نسبت به فرش های ابریشمی از ظرافت کمتری برخوردار می باشند . اما دارای زیباییی فرش های دست بافت هستند  . قیمت آن ها نیز از فرش های ابریشمی کمتر است .
انتخاب طرح و جنس فرش ها با توجه به بودجه ی افراد در نظر گرفته می شود . فرش های که دارای جنس و کیفیت بالاتری هستند به طبع قیمت بالا تری نیز دارند . و باید این موارد را در نظر داشته باشید که فرش ها در دکوراسیون منازل نقش اساسی دارند  پس بهتر است به جای خرید فرش ارازن و بی کیفیت که بعد مدتی حالت اولیه خود را از دست می دهد . از فرش های با کیفیت استفاده نمایید که دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند .
برای این که بتوانید بهترین جنس را برای فضایتان انتخاب کنید باید به  آن فضا دقت نمایید و متناسب با آن جنس فرش را انتخاب کنید . برای مثال برای فضا های که پر رفت و آمد هستند باید از فر ش های با دوام و یا فرش های که قابلیت پاخوردگی دارند استفاده کنید . فرش های که دارای لطافت و ظرافت می باشند برای اتاق های خواب مناسب تر هستند زیرا رفت و آمد در اتاق خواب کمتر صورت می گیرد برای اتاق های نشیمین بهتر است از فر ش های که بادام و ضخیم هستند استفاده شود .
در زمان انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل خود حتما به قابلیت شستشوی آن توجه کنید . این مورد برای افرادی که دارای بچه و یا حیوان خانگی می باشند ، دارای اهیمت بیشتری خواهد بود .
فرش های که با الیاف اکریلیک بافته شده اند دارای قابلیت شستشوی بالای هستند و در برابر نور و گرما نیز مقاوم می باشند .

انتخاب طرح فرش برای دکوراسیون
امروزه فرش های ماشینی از تنوع طرح و رنگ بسیاری بالای برخور دارند . و به همین دلیل باید قبل از خرید فرش سبک دکوراسیون خود را مشخص کنید . تا بتوانید با توجه به سبک منزلتان انتخاب فرش آسان تری را داشته باشید .
برای دکوراسیون های معاصر و مدرن بهتراست که فرش های مدرن را انتخای نمایید . فرش های مدرن دارای طرح و رنگ های ساده و زیبا می باشند . 
برای دکوراسیون های کلاسیک و یا تلفیقی می توانید از فرش های سنتی استفاده نمایید . فرش های سنتی دارای نقش های شلوغ و ریز می باشند و باعث می شوند که فضا گرم تر و با نشاط تر به نظر برسد .
فرش های کلاسیک نسبت به فرش های مدرن دارای رنگ های بیشتری می باشند .
می توانید با یک طراحی هوشمندان دو سبک کلاسیک و مدرن را با یکدیگر نیز تلفیق کنید . برای مثال می توانید مبلمان و سایر وسایل مدرن را با فرش های کلاسیک تلفیق کنید . و حس و حال متفاوتی را ایجاد کنید .
در انتخاب فرش برای دکوراسیون ابعاد و اندازه اتاق ها نیز مهم می باشد . برای مثال فرش های که دارای طرح های ریز و شلوغ می باشند برای مکان های با ابعاد کوچک مناسب نمی باشند . زیرا باعث می شوند که آن فضا ها کوچکتر به نظر برسند بنابرای بهتر است برای فضا های کوچک از فرش های با رنگ روشن و طرح های ساده تر استفاده شود .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment