فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

فرش های مدرن و فانتزی

فرش های مدرن و فانتزی

فرش های فانتزی ومدرن انواعی ازفرش ها هستند که به تازگی در منازل ایرانیان مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع فرش ها به دلیل داشتن طرح و نقشه جدید جذاب امروزی علاقه ی بسیاری از مردم به خصوص جوانان را به خود جذب کرده است . یکی از نیاز های افراد در خرید فرش برطرف شدن  تنوع وسلیقه ی انها می باشد که تولید کنند گان فرش با تولید فرش فانتزی ومدرن این نیاز را برطرف کردند . اگرچه فرش های ماشینی در منازل ما ایرانی ها جایگاه ویژه ایی دارد و از لحاظ کیفیت نسبت به فرش مدرن و فرش فانتزی وحتی فرش ماشینی بالاتر است اما با ورود فرش های فانتزی و فرش های مدرن در طراحی برخی دکوراسیون ها به خصوص دکوراسیون مدرن به خوبی می توان از این فرش ها استفاده کرد. شاید برخی از شما فکر کنید چون نام این فرش فانتزی ومدرن است فقط  برای تزیین  استفاده می شود اما این باور کاملا اشتباه است وبافت خاص آن صرفا برای تزیین نیست .

انواع فرش فانتزی
انواع فرش فانتزی شامل : فرش شگی و پرز بلندفرش اسپرت –  فرش فانتزی گبهفرش پوست وچرمفرش شنل فرش فریز و … .
یکی از معروف ترین نوع فرش فانتزی یاهمان فرش مدرن که بیشتر مورد استقبال افراد قرار می گیرد نوع  شنل ودیگری نوع شگی می باشد :  

فرش شگی
یکی از انواع فرش فانتزی فرش شگی می باشد . شگی در زبان انگلیسی به معنای پرز بلند یا مو بلند است ویکی از دلایل نام گذاری این فرش به اسم شگی پرز های بلند آن می باشد .

ویژگی فرش فانتزی شگی
این فرش دارای پا خور راحتی هست به دلیل پرز های بلند آن ویکی از پیشنهادات ما برای استفاده ازآن در اتاق کودک یا اتاق استراحت می باشد .

انواع فرش شگی
 فرش شگی بسته به سلیقه شما در طرح ورنگ مختلف در دو نوع موجود می باشد :
1.  فرش شگی تک رنگ : برای بافت این نوع فرش از یک رنگ استفاده می شود ورنگ به کار رفته در آن جز رنگ های شاد وبا روح هم چون رنگ بنفش ، سرخ ، آبی استفاده می شود .
2. فرش شگی سه بعدی : همان طور که از نامش پیداست دارای طرح سه بعدی وجذاب است .

فرش شنل
یک نوع دیگر از فرش مدرن و فانتزی فرش شنل می باشد .  نام دیگر این فرش بلژیکی می باشد . این نوع فرش به عنوان تنها رقیب فرش ماشینی سنتی می باشد .

ویژگی فرش شنل
ازجمله ویژگی فرش شنل می توان به ضد چروک وضد لک بودن ، لطافت و نرمی ،ضد حساسیت وآلرژی ، قابلیت شستشوی راحت و دارای مقاومت زیاد ، بدون پرز بودن اشاره کرد . مهمترین ویژگی فرش شنل انعطاف پذیری این نوع فرش می باشد .

انواع فرش شنل
فرش شنل نیز دارای  دارای طرح واشکال مختلف ورنگ های مختلف است . این نوع فرش نیز به دودسته تقسیم می شود :
1.فرش فانتزی
2.فرش مدرن ماشینی

طرح و رنگ فرش فانتزی
در طراحی و رنگ بندی فرش فانتزی یا همان فرش مدرن بیشتراز رنگ های شاد و روشن یا به اصطلاح جیغ استفاده می شود . بسته به نوع طراحی و دکوراسیون منازل می توان ازرنگ های شاد وپر انرژی چون بنفش ، سرخ آبی یا نارنجی و زرد استفاده کرد . اما فرش های فانتزی و مدرن که دارای رنگ خنثی باشند نیز وجود دارد اما تعداد آن ها کم است . در فرش های فانتزی و مدرن برخلاف فرش های ماشینی از طرح های ساده تری استفاده می شود و در طراحی این گونه فرش ها  بیشتر از اشکال هندسی چون دایره ، مکعب یا الگو های چینشی یا ترکیبی و … استفاده می شود .

موارد استفاده از فرش های فانتزی و مدرن 
معمولا از فرش های مدرن در فضا های فانتزی چون اتاق کودک ، اتاق خواب ، آشپز خانه یا اتاق نشمین استفاده می شود . یکی ازمکان های پراستفاده از این فرش اتاق خواب عروس می باشد.
حتی برخی از افراد برای تغییر دکوراسیون با توجه به المان خاص خود در منزل مثل مبل یا کوسن و … فرش فانتزی خود را انتخاب وبا آن ست می کنند و دردکوراسیون داخلی خود تغییر ایجاد می کنند .

ویژگی فرش فانتزی ومدرن
برای بررسی ویژگی فرش فانتزی آن را از دو جهت بررسی می کنیم :
1. ابعاد فرش های مدرن و فانتزی
معمولا فرش مدرن و فانتزی دارای ابعاد متفاوتی هستند که اغلب آن ها دارای ابعاد زیر 9متر و6 متر شامل قالیچه گرد ، پادری یا قالیچه مستطیلی می باشند .
2. جنس الیاف استفاده شده در فرش های مدرن
بیشتر تولید کنندگان این نوع فرش یعنی فرش فانتزی برای بافت این نوع فرش از الیاف پلی استر استفاده می کنند . دلیل استفاده از این الیاف ویژگی خاصی است که آن را از فرش ماشینی متمایز میکند وآن ویژگی این است که این الیاف به کار رفته در فرش  ضد لک ، ضد حساسیت وآلرژی بوده وهم چنین دارای مقاومت و طول عمربالا هستند ، به راحتی شسته شده وضد چروک می باشد . البته تعداد کمی از تولید کنندگان فرش فانتزی از الیاف آکرولیک برای تولید آن استفاده می کنند .

فرش برای اتاق خواب
فرش فانتزی فرشی مناسب برای اتاق های خواب کودکان یا اتاق خواب عروس می باشد  زیرا این نوع فرش دارای گره های خاص ومحکم هست و این امر باعث می شود این فرش دارای پا خوربالایی باشد وبا پا گذاشتن روی آن احساس راحتی وخوشایندی به ما دست می دهد . دلیل دیگر برای خرید این نوع فرش  این است که اگر ازلحاظ قیمت آن را با فرش ماشینی  1200 شانه یا فرش ماشینی 1000 شانه و …  مقایسه کنید خواهید دید که برای خرید فرش فانتزی یا مدرن هزینه کمتری باید پرداخت .

تفاوت فرش فانتزی با گلیم فرش
اتحادیه قالی بافان فرش ها را به طور کلی به پنج دسته تقسیم می کنند که دودسته ازآن شامل :
گلیم
فرش فانتزی  می باشد .
ما دراینجا به بررسی  تفاوت آن می پردازیم :
ازنظر ظاهر : گلیم فرش دارای ظاهر براق تری نسبت به فرش فانتزی می باشد زیرا نخ های بلند تری درپرش پرز های آن استفاده می شود ولی فرش فانتزی نسبت به گلیم فرش راحت تر می باشد.
از لحاظ دوام : دوام فرش فانتزی بیشتر ازگلیم فرش است زیرا گره های داخل آن بسیارمحکم می باشد واین دلیلی برای دوام آن می باشد .
از نظر ثبات واستحکام : گلیم فرش دارای سطح صاف وثابت است به طوری که وقتی روی آن دست می کشیم همانند موی کوتاه شده است اما فرش فانتزی وقتی به آن دست می زنیم همانند سگ پشمالو می باشد.

خرید اینترنتی فرش فانتزی
شرکت زیبا فرش ، برای آن دسته از عزیزانی که خواهان جدیدترین طرح های فرش فانتزی و مدرن هستند ، زمینه را برای خرید اینترنتی فرش های فانتزی فراهم کرده است تا مشتریان فرش ، بتوانند فرش های فانتزی را به قیمت درب کارخانه ، خریداری کنند . تمامی محصولات دارای برچسب حاوی اطلاعات دقیق و ضمانت نامه و بیمه نامه می باشد . ارسال فرش در خرید اینترنتی ، رایگان می باشد .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment