فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/از بین بردن انواع لکه از فرش ماشینی

از بین بردن انواع لکه از فرش ماشینی

از بین بردن انواع لکه از فرش ماشینی

ما در این مقاله سعی نموده ایم تا در مورد بهترین روش برای پاک کردن لکه از فرش مطالب مفید را بیان نماییم . به دلیل این که فرش ها جزو مهم ترین وسایل در هر خانه می باشند و داشتن کثیفی تاثیر بدی بر فضای خانه دارد و تمیز بودن آن حس آرامش و انرژی مثبت به اعضای خانواده می دهد . از مهم ترین موضوع ها برای تمیزی لکه ها بر روی فرش می توان به این موضوع اشاره نمود که چگونه با هر ماده ای که موجب ایجاد لکه بر روی فرش شده برخورد شود. علم به این موضوع ، که با هر لکه های چگونه برخورد کنید ، کار را برای شما آسان می کند.

از بین بردن لکه فرش

در ابتدای کار برای تمامی لکه ها ایجا شده باید ماده ای که روی فرش ریخته شده است را برداشت تا بعد از آن بتوان اعمال دیگر را که برای تمیز کردن و یا از بین بردن لکه لازم است را انجام داد . اگر لکه ای که روی فرش ایجاد شده توسط یک ماده مایع باشد ، کار شما بسیار سخت تر می شود .

پاک کردن لکه قهوه و چایی:

اگر قهوه و چایی تازه روی فرش شما ریخته شده است و خشک نشده است با یک دستمال سفید ابتدا محکم روی لکه بکشید تا قهوه روی فرش جمع شود سپس دستمالی آغشته به سرکه سفید را روی لکه جا مانده بکشید تا لکه کاملا از بین برود . اگر لکه قهوه خشک شده است و مدتی است از ریختن آن به روی فرش می گذرد کافیست آب را روی لکه اسپری کنید سپس یک حوله تمیز روی لکه قرار دهید سپس با اتو 20 تا 30 ثانیه نگهدارید و بکشید مراحل را تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود .
 
پاک کردن لکه نوشابه و شربت :
اگر لکه نوشابه تازه است با نمک می توانید به راحتی آن را از بین ببرید . مقداری نمک روی لکه ریخته و با اسفنج روی لکه را بکشید پس اینکه لکه کامل از بین رفت با دستمال تمیز و آب گرم محل را شستشو دهید تا لکه کامل از بین برود.

برای از بین بردن لکه های شمع و آدامس ابتدا باید مقداری یخ را درون یک کیسه پلاسیکی قرار دهید و سپس آن را روی لکه بگذارید تا آدامس و یا شمع سفت شوند و بعد آن را با پشت چاقو و با کاردک از روی فرش بردارید .

پاک کردن لکه قیر از روی فرش:

ابتدا یک تکه یخ را داخل پلاستیک گذاشته و روی فرش بکشد تا قیر به خوبی سرد شود سپس قیر را با چاقو از روی فرش به آرامی بتراشید و با جارو برقی ذرات قیر را جمع کنید. سپس به یک اندازه آب گرم را با مایع تمیز کننده مخلوط و با یک دستمال روی لکه بکشید اینکار را ادامه دهید تا لکه کامل از بین برود. برای از بین بردن لکه نهایی مقداری الکل روی لکه بپاشید سپس با یک دستمال محل را پاک کنید تا لکه کامل از بین برود.

لکه خون:
در صورتی که لکه خون روی فرش خود مشاهده کردید کافیست مقداری پودر بچه را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیری تبدیل شود سپس خمیر را روی لکه قرار دهید و با یک پارچه روی آن بکشید تا لکه کامل از بین برود.

لکه واکس:
برای از بین بردن لکه واکس ابتدا واکس را با چاقو از روی فرش تراشید و با یک اسفنج و مایع تمیز کننده روی آن بکشد سپس دو فنجان آب گرم را با یک قاشق آمونیاک و یک قاشق مایع ظزف شویی مخلوط کنید سپس این محلول را مستقیم روی لکه بریزید تا لکه واکس کاملا از بین برود.

لکه جوهر خودنویس:
برای پاک کردن لکه جوهر خودنویس ابتدا اسپری مو را روی لکه اسپری کنید سپس با یک دستمالخیس روی آن بکشید این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود و تمیز شود

لکه جوهر خود کار:
برای از بین بردن لکه جوهر از فرش ، می توانید از یک اسفنجی که به شیر آغشته شد لکه را به راحتی پاک کنید و سپس با دستمالی که با کف و آب مرطوب شده مابقی آن را از روی فرش تمیز کنید .

لکه کاکائو و شکلات :
ابتدا ماده کاکائو و شکلات را تا چایی که امکان دارای با قاشق از روی فرش بردارید و سپس جای آن را با پارچه تمیزی که به محلول سرکه سفید ، آب و کف آغشته شده تمیز کنید .

لکه خط ماژیک :

برای پاک کردن چنین لکه ای می توان از الکل استفاده کنید .

لکه روغن و چربی :
ابتدا روغن و چربی های اضافی را با قاشق از رو فرش بر دارید و سپس آن مکان را با محلول آب و سرکه سفید به همراه مقداری کف تمیز کنید .

لکه تخم مرغ :
برای پاک کردن لکه تخم مرغ می توانید از محلول سرکه سفید ، صابون و نمک با آب گرم کمک بگیرید .

لکه دوده :
برای از بین بردن لکه های که به وسیله دوده ایجا شده اند به خصوص بر روی موکت های تیره رنگ ابتدا روی آن ها مقدارای نمک بریزید و بعد از گذشت یک ساعت و نیم آن را با جارو برقی تمیز نمایید .

محلولی برای پاک کردن همه لکه ها

محلول نمک سفید و سرکه و یا پودر ذرت و سرکه شما می توانید با استفاده از هر کدام از این دو محلول به صورت معجزه آسایی و بدون این که به فرش ، آسیبی وارد کنید اکثر لکه ها را از بین ببرید . برای این که بوی سرکه نیز از بین برود می توانید با یک دستمال مرطوب آن سطح را پاک کنید و یا آن مکان را در مجاورت نور خورشید قرار دهید  تا کاملا بوی سرکه از بین برود .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment