فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

خرید فرش ابریشم گونه

خرید فرش ابریشم گونه

فرش ها از قدیم الایام در سبد خرید خانوار ها جای داشته اند و همچنین فرش های دستبافت به عنوان منبع درآمدی برای خانوار ها به حساب می آمده اند . امروزه هم کارخانه های تولید فرش و قالی با جذب نیروی کار ، صادرات محصولات به سراسر دنیا ، ارز آوری و … به اقتصاد کشور کمک شایانی می کنند . امروزه شاهد آن هستیم که فرش های ماشینی با تنوع بسیار بالایی در بازار عرضه و به فروش می رسند . ایران هم به عنوان بزرگ ترین صادر کننده فرش های ماشینی برای حفظ جایگاه خود همواره در تلاش است تا با تولید انواع و اقسام فرش ها در طرح ها و جنس های مختلف خریداران خود را راضی نگه داشته و روز به روز بر تعداد آن ها بی افزاید . فرش هایی که در این بین می توان به فرش های سنتی با طرح های جدید ، فرش هایی از جنس اکرولیک هیت ست ، ابریشم مصنوعی ( ابریشم گونه ) یا پلی استر ، فرش های فانتزی ، کلاریس ، تابلو فرش و … از فرش های مدرنی هستند که در زمان های گذشته تکنیک تولید آن ها موجود نبوده است . تنوع محصولات آن قدر زیاد است که لازم است خریدار با اطلاع از انواع فرش های ماشینی نسبت به خرید اقدام نماید تا بتواند انتخابی رضایت بخش داشته باشد . در این نوشتار به معرفی فرش های ابریشم گونه ، بحث پیرامون خرید فرش های ابریشم گونه و مزایای آن خواهیم پرداخت ، امید است پس از مطالعه این مقاله با ماهیت و مزایا و معایب فرش های ابریشم گونه ماشینی آشنا شویم .

فرش ابریشم گونه چه نوع فرشی است ؟

فرش ابریشم گونه بسیار پر شباهت به فرش ابریشم گونه ماشینی هستند . در واقع این نوع بافت به فرش هایی گفته می شود که امروزه توانسته اند جایگزین مناسبی برای فرش های نفیس ابریشم دستباف باشند . جنس نخ خاب بافته شده در فرش ماشینی ابریشم گونه از پلی استر صد در صد خالص یا همان ابریشم مصنوعی است . حتما شنیده اید که انواع مختلفی از نخ های پلی استر مانند پلی استر ریسیده شده ، فیلامنت یا یکسره ، اكریلیك و پلی پروپیلن هیت ست شده از مهمترین الیاف در تولید فرش های ماشینی هستند . اما پلی استر صد در صد خالص تنها در فرش های ابریشم گونه کاربرد دارد . الیاف ابریشم مصنوعی به گونه ای است که پشت فرش بر روی سطح سر نمی خورد و فرش در برابر لغزش و سر خوردگی بر روی انواع سرامیک ، کاشی ، پارکت و سنگ نیازی به ترمز فرش یا نگه دارنده نخواهد داشت . خرید فرش ابریشم گونه کاشان برای خریدار کف پوشی با جلا و درخشندگی بیشتر از فرش ابریشم دستبافت به ارمغان آورده و جلوه خاصی به منزل خواهد داد . این نوع فرش ها در دسته فرش های ماشینی نفیس قرار گرفته و از همین رو مناسب جهت فضاهای مهمان نشین خانه از جمله اتاق پذیرایی یا بالا نشین ، اتاق های کم رفت و آمد و آفیس اصلی ادارات است ، فرش های ماشینی ابریشم گونه به علت شگوه و زیبایی که دارند عموما برای تزیین و زیبا سازی دکور بیشتر بکار گرفته می شوند . البته فرش های ماشینی ابریشم گونه به خودی خود به چندین دسته از نظر جنس الیاف و طرح و نگاره تقسیم می شوند .

مزایای فرش های ابریشم گونه ماشینی

فرش های ابریشم مصنوعی یا ابریشم گونه به دلیل الیاف براقی که در بافت خود دارند ( براقیت آن ها را بسیار به فرش های ابریشم دستبافت نزدیک کرده است ) ، موجب می شود هنگامی که از زوایای مختلف به آن ها نگاه می کنیم رنگ نخ ها را به صورت سایه روشن ببینیم ، تنوع رنگ و سایه روشن دیده شدن آن ها در نظر بیننده جذاب است و هرگز ما را از نگاه کردن خسته نمی کند . علاوه بر مزایایی که در قسمت قبل عنوان شد ، باید بدانیم که فرش های ابریشم گونه ماشینی کاشان به هیچ وجه پرز نمی دهند و از این جهت برای بیماران تنفسی ، بیماران پوستی و کودکان مناسب هستند . الیاف صد در صد پلی استر در کنار ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن دارای نرمی و لطافت خاصی هستند . در مورد مقاومت فرش های ابریشم گونه باید به قابلیت بالای شست و شو ، مقاومت در برابر نور مستقیم خورشید ، سایش و عدم رنگ دهی اشاره کرد .

ویژگی های دیگری از فرش ابریشم گونه

گفتیم که فرش های ابریشم گونه ماشینی در برابر شست و شو مقاوم هستند و در آن ها رنگ دهی دیده نمی شود اما باید بدانیم که شست و شوی فراوان براقیت الیاف را کم کرده و فرش شسته شده به کیفیت اول نخواهد بود . همچنین استفاده از مواد شوینده قوی می تواند الیاف را کهنه نشان دهد . فرش ابریشم گونه مانند هر فرش پر شانه و تراکمی دارای قطر کم هستند و بسیار نازک و کم حجم خواهند بود . پس اگر در منزل مبلمان ندارید و از فرش جهت نشستن استفاده می نمایید ، فرش های ابریشم گونه با داشتن الیاف نرم و لطیف قطر کمی دارند و مناسب نخواهند بود . به علت قطر کم و ظرافت این محصول نباید پایه مبل ، تخت خواب یا هر جسم سنگینی بر روی آن قرار داده شود چراکه فشار مستقیم بر هر فرشی بر خاب آسیب زده و امکان بازگشت الیاف به حالت اولیه وجود ندارد همچنین از زیبایی آن کاسته شده و در بلند مدت می تواند منجر به پارگی فرش شود .


با توجه به موارد عنوان شده در این نوشتار می توان نتیجه گرفت که با وجود کیفیت بالایی که محصولات مورد نظر دارد ، خرید فرش های ابریشم گونه برای مکان هایی که جنبه زیبایی بر کارکرد و پاخوردگی اهمیت دارد ، مناسب تر خواهد بود . شرکت تولید فرش زیبا فرش در کنار سایر تولیدات و انواع فرش های ماشینی در بافت و عرضه فرش های ماشینی ابریشم گونه نیز دارای تخصص و مهارت بالایی است . تولید فرش های ابریشم گونه کاشان با کیفیت بالا ، طرح و نگاره های زیبا و قیمت مناسب موضوعی ست که از گروه تولیدی زیبا فرش انتظار می رود . نگاهی به وب سایت شرکت و مقایسه قیمت ها و کیفیت محصولات با سایر تولید کنندگان صحتی بر این ادعا ست که خرید فرش های ابریشم گونه ماشینی از گروه تولیدی زیبا فرش بهترین انتخاب در بین گزینه های موجود است .

حتما بخوانید : فرش مناسب برای جهیزیه

سپاس از توجه شما

Leave A Comment