فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/تولید فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان

تولید فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان

تولید فرش ماشینی از کارخانه فرش کاشان

فرش ها همواره عضو جدا نشدنی از زندگی مردم هستند و برای شروع آن چیزی بودند که برای مصارف شخصی تولید می شد و عایق حرارت و محافظت در چادر های زندگی اولیه بود. تکنیک های بافت فرش به مرور پیشرفت کرد و نقوش بیشتر و دقیق تر شد. در قرن نوزدهم ، با پیشرفت صنعت گرایی ، شکوفایی صنعت قالی بافی در مقیاس جهانی نیز در حال توسعه بود. این بدان معناست که تولید فرش ماشینی پا به عرصه ی رقابت میگذاشت و فرش های گره ای با ماشین در مقیاس عمده در انگستان تولید میشد. با گذشت سالها ، تکنیک های تولید پیچیده تر شده اند و امروزه بیشتر فرش های موجود در بازار توسط ماشین آلات در کارخانه ی فرش تولید میشود .امروزه فرش های ماشینی تونع بالایی چه از نظر مدل و چه از نظر کیفیت در بازار دارند. از میان طرح های مدرن در طیف وسیعی از رنگ های مختلف و از فرش های شرقی با طیف وسیعی از الگوهای مختلف باید فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید. از آنجا که تولید مکانیکی است ، تولید مجموعه های کوچکتر نیز به سرعت برای بازار انتخاب آسانتری است. تولید فرش ماشینی زمان بسیار کمتری نسبت به فرش دستباف در بر میگیرد و قیمت پایین تری دارد.
تکنیک های تولید متفاوتی بر اساس رقابت برای تولید فرش  زیبا و مقاوم توسط کشور های گوناگون ایجاد شد. فرش ماشینی طریق هزاران حلقه نخ از داخل یک دستگاه مکانیکی غول پیکر تولید می شوند که سرعت و دقت قابل توجهی دارد. در طول تولید ، که در عرضهای ثابت انجام می شود ، می توان الگوهای و اندازه های مختلفی را همزمان تولید کرد ، که به معنی کمترین میزان ریزش مواد پس از کار دستگاه است. محدودیت های خاصی وجود دارد ، از جمله این واقعیت است که در یک فرش فقط می توان تعداد مشخصی از رنگ ها را استفاده کرد. معمولاً بین 8 تا 10 رنگ می توان ترکیب و نمایش داد تا طیف رنگی وسیع تری تولید کند. هنگامی که فرش ها بافته شده اند ، الگوهای و اندازه های مختلفی از هم جدا می شوند ، پس از آن برای ماندگاری بهتر ممکن است برش داده می شوند.
 
مراحل تولید فرش ماشینی را میتوان به این صورت دانست که ابتدا الیاف های مورد استفاده تهیه میشوند و مطابق با نقشه و رنگ های مورد نیاز در طرح فرش ماشینی به واحد ریسندگی داده میشوند و الیاف ها پس از رنگ شدن  و پرداخته شدن به واحد دیگری برای بافته شدن داده میشوند . بافت فرش ماشینی توسط دستگاه بافندگی با حضور ناظر صورت میگیرد. پس از آن فرش بافته شده به واحد دیگری برای آهار زدن و رفوی احتمالی منتقل میشود. پس از آن فرش بسته بندی و به واحد فروش منتقل میشود.
در صنعت فرش ماشینی دو شرکت اصلی شونهر آلمان و وندوایل بلژیک تولید کننده ی ماشین آلات فرش بافی هستند که هرکدام تولید کننده ی دستگاه های متفاوتی برای فرش ماشینی هستند که بافت های متفاوتی در اختیار ما قرار میدهند که متقابل با نوع نیاز کارخانه به تولید فرش در تراکم های متفاوت یا بافت خاص تهیه میشوند. به طور مثال ماشین بافت HCI  از شرکت وندوایل میتواند بافت های متنوعی در تراکم بالای فرش ماشینی مانند فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه برجسته ایجاد کند و دقت این دستگاه نسبتا جدید بسیار بالا است. درواقع برای کشوران صاحب امتیاز در صنعت تولید و صادرات فرش مانند ایران ، ترکیه و… هیچ تلاشی در جهت تولید دستگاه های داخلی برای کارخانه فرش صورت نگرفته است .
 
شاید به این نکته توجه کرده باشید که به شما توصیه میشود هنگام خرید فرش از اینکه در فرش ماشینی شما از الیاف هیت ست شده استفاده شده باشد، اطمینان حاصل کنید تا فرشی با پرزدهی کمتر انتخاب کنید. فرآیند هیت ست شده در کارخانه فرش کاشان به این معناست که الیاف توسط دستگاه های ریسندگی تحت دمای معینی با بخار آب پرداخته شود تا به گونه ای نخ مقومی تولید شود. فرش ماشینی تولید شده از نخ های هیت ست شده با دوام تر ، با پرزدهی بسیار کم تر، نرم تر و خاب مناسب تری خواهد داشت و همچنین در برابر حرارت و جذب آلودگی مقاوم تر هستند و در معنای کلی الیاف آن برای مدت طولانی ای تثبیت شده است.الیاف های استفاده شده در فرش ماشینی به دو دسته ی پیوسته و جزئی تقسیم بندی میشوند که که تقاوت آنها در طول است. به گونه ی پیوسته ی آن بی سی اف گفته میشود که قیمت پایینی نسبت به دیگر انواع فرش های ماشینی دارد. فرش ماشینی بافته شده از نخ بی سی اف ، تار و پود کاملا فشرده ای دارد و اصلا پرزدهی ندارد.

کارخانه فرش کاشان

مجموعه فرش کاشان تشکیل شده از حدود 800 واحد فعال تولیدی فرش ماشینی تشکیل شده است که تقریبا مهمترین شهر صنعتی ایران را از نظر تولید فرش می توان به آن نسبت داد. فروشگاه اینترنتی زیبا فرش کاشان زیر نظر مستقیم صنایع فرش کاشان اقدام برای ایجاد یک راه مستقیم و بی واسطه خرید فرش برای هموطنان عزیز نموده است. فروشگاه اینترنتی زیبا فرش کاشان با ارائه ی انواع بافت فرش ماشینی مثل فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه و تنوع بسیار زیاد طرح ها و رنگ های مختلف محل مناسبی را برای خرید اینترنتی آماده کرده است. از مزایای خرید اینترنتی فرش می توان به خرید با قیمتی 10 تا 40 درصد پایین تر از فروشگاه های معتبر فیزیکی و ارسال رایگان به سراسر کشور اشاره نمود. همچنین هموطنان داخل کشور می توانند با پرداخت وجه موقع تحویل فرش خود را تحویل بگیرند. اگر تا این لحظه با این مجموعه آشنایی نداشتید حتما همین الان به نشانی www.zibafarsh.com  مراجعه کنید و فرش متناسب با دکوراسیون منزل خودتون رو انتخاب کنید.
نویسنده : یاسمن طهماسبی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment