فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/تاثیر تولید با کیفیت بر عمر فرش

تاثیر تولید با کیفیت بر عمر فرش

تاثیر تولید با کیفیت بر عمر فرش

علت اینکه بازار فرش و قالی ایران که در سراسر جهان زبانزد خاص و عام است ویژگی های منحصر به فرد و کیفیت بی نظیر محصولات ایرانی است . وجود کارخانه های متعدد فرش بافی موجب رقابت بیشتر بین تولید کنندگان و بالا بردن کیفیت کالا برای از دست ندادن سهم بازار و توان رقابت با سایرین شده است که از طرفی کیفیت ظاهری و باطنی محصولات را ارتقا داده و از طرف دیگر با گسترش تولید به چرخه اقتصاد کشور کمک قابل توجهی نموده است . فرش و قالی از جمله وسایلی است که از گذشته تا به امروز مورد نیاز خانواده های ایرانی بوده و هر روز بازار خرید و فروش این محصول هنری رونق گرفته است . قیمت این محصول به دلایل مختلفی که مجال پرداختن به آن ها در این گفتار داده نمی شود ، بالا بوده و به عنوان کالای سرمایه ای تلقی می شود از همین رو خریداران هنگام انتخاب کالا توجه زیادی به کیفیت و دوام محصول دارند و همچنین همواره به دنبال این سوال هستند که تاثیر تولید با کیفیت بر عمر فرش چه میزان خواهد بود ؟ پاسخ این سوال را اینگونه خواهیم داد که کیفیت فرش ماشینی در مرحله اول به تولید و الیاف بکار رفته در آن و در مرحله دوم به روش های مراقبت و نگهداری از محصول بستگی دارد . در ادامه بیشتر در مورد تاثیر تولید باکیفیت بر عمر فرش خواهیم پرداخت و عوامل موثر بر طول عمر آن را مورد بررسی قرار می دهیم .

فرش ماشینی با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟


ویژگی های ظاهری از جمله رنگ و اندازه فرش که متناسب با سلیقه و نیاز افراد از گروهی به گروه دیگر متفاوت است ، برخی موارد که در ظاهر خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد مانند کیفیت الیاف بکار رفته و هم تعداد شانه و تراکم از مواردی هستند که در کیفیت فرش ، قالی و قالیچه ، پادری ، روپشتی و حتی تابلو فرش ها اهمیت دارند اگر خریدار ، هنگام انتخاب محصول به موارد گفته شده توجه نماید می تواند با خیالی آسوده انتخابی مناسب داشته باشد . در مورد شانه و تراکم لازم است بدانیم ، هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد ، محصول شفافیت ، لطافت ، زیبایی و ظرافت بیشتری دارد و به فرش دستبافت شباهت بیشتری خواهد داشت . بالا رفتن شانه و تراکم موجب می شود تعداد گره های موجود در بافت بیشتر باشد و فرش در هم تنیده تر و فشرده تر باشد ، همین امر موجب استحکام بیشتر گره ها و ماندگاری طولانی تر خواهد بود . اما ممکن است تراکم های بالا با الیاف بی کیفیت تولید شود که در این صورت عمر فرش کاهش یافته و نمی توان گفت به علت تراکم بالا ، فرش با کیفیت است ؛ حالت عکس این قضیه هم امکان پذیر است ممکن است در تولید فرشی با شانه و تراکم پایین نخ های مرغوبی بکار گرفته شود که در این صورت فرش می تواند سالیان سال مورد بهره وری قرار گیرد . برای مثال فرش 700 شانه بیشترین متقاضی را در بازار داخلی فرش ماشینی دارد و با انواع مختلفی از نخ های خاب تولید می گردد که تعداد متقاضی بالا حکایت از کیفیت خوب و داوم بالای این محصول دارد که عموما به  قیمت عمده فروش‌ و در قالب 8 و 10 رنگ طبیعی به بازار عرضه می‌شوند . در بین انواع فرش‌های‌ 700 شانه تراکم های بیش از 2000 با اقبال بیشتری روبرو هستند و نوع پرفروش 700 شانه با تراکم 2250 است .

برای خرید فرش 700 شانه ماشینی ، کلیک کنید .

عمر فرش ارتباط مستقیمی با کیفیت فرش ماشینی دارد ، همانطور که عنوان شد کیفیت و به طبع آن عمر فرش در نتیجه‌ی عوامل مختلفی تعیین می شود . ابتدایی ترین و مهم‌ترین عامل ، جنس به کار رفته در نخ تار ، نخ پود و نخ خاب است . جنس نخ تار و پود در تمام بافته های تقریبا مشابه و از جنس پلی استر و پنبه است اما نخ خاب ممکن است از جنس الیاف اکریلیک ، اکریلیک هیت ست ، پشم ، کرک ، ابرشم و غیره باشد که در این میان پشم و آکریلیک عمر و دوام بیشتری دارند و سالیان بیشتری می توان از آن ها استفاده نمود . هنوز هم در برخی منازل فرش هایی از جنس پشم با عمری بالغ بر 30 سال یافت می شود که بدون از دست دادن کیفیت و خراب شدن مورد استفاده هستند . عموما الیاف مصنوعی دوام کمتری نسبت به نوع طبیعی دارند ، از الیاف مصنوعی می توان به الیاف پلی‌استر یا ابریشم مصنوعی و پلی‌پروپیلن اشاره کرده که با کاربرد فراوان ، عمری کمتر از سایرین دارند . به علت دوام کمتر برای مکان های پر رفت و آمد و دارای فرسایش مانند آشپزخانه ، جلوی درب ورودی و جلوی درب سرویس بهداشتی مناسب نیستند . اعمال برخی تغییرات مانند هیت‌ ست کردن دوام و کیفیت نخ ها را بیشتر می کند و در عین حال ویژگیهایی مانند عدم پرزدهی ، عدم حساسیت ، مقاومت در برابر نور و حرارت و غیره به الیاف می بخشد . هر نوع نخی قابل تبدیل به هیت ست شدن است ، هیت ست فناوری جدیدی ست که در حال گسترش می باشد . امروزه اکثر فرش های ماشینی از الیاف مختلف اما هیت ست تولید می شوند .

هر الیاف میزان خاصی از درجه کیفیت ‌و ماندگاری را دارد که متناسب با آن بهترین و بالاترین یا پست ترین و کم ترین درجه کیفیت را می‌توان از فرش انتظار داشت . ارائه مثالی این قضیه را شفاف تر می کند ، برای مثال فرض کنید الیاف اکریلیک با درجه بندی‌های متفاوت در تولید فرش ماشینی بکارگرفته شده است ، نوع الیاف و مقاوم بودن هیت ست در برابر حرارت و نور خورشید همین ویژگی ها را به فرش منتقل کرده و کیفیت فرش را بالا می برد . کیفیت و دوام به زیبایی ربطی ندارد و ممکن است فرشی بسیار گران قیمت خریداری کنیم که زیبایی بی نهایتی دارد اما کیفیت و دوام چندانی نداشته مانند برخی از فرش‌ یا تابلو فرش های زینتی و لوکس که ممکن است با وجود ظاهری زیبا ، دوامی نداشته باشند .


رنگ زمینه فرش ماشینی


رنگ زمینه‌ی فرش ماشینی از چند جهت قابل توجه است . نخست اینکه فرش‌های روشن را در زمان ‌های کوتاه‌ تری می‌بایست شستشو دهید که موجب آسیب پذیر شدن محصول می شود چرا که شست و شوی زیاد سبب کاهش عمر فرش نیز می گردد . بنابراین استفاده از فرش‌هایی با رنگ زمینه‌ی روشن برای محل‌هایی که رفت و آمد زیادی دارند یا در معرض آلودگی هستند مانند آشپزخانه ها یا اتاق کودکان مناسب نیست . در نهایت می توان نتیجه گرفت دوام و کیفیت فرش طی دو مرحله تعیین می شود ، مرحله اول هنگام تولید که بیشترین اثر را در این مرحله جنس و کیفیت الیاف مصرفی دارد . مرحله دوم هنگام استفاده از فرش و بکارگیری روش های صحیح مراقبت خواهد بود .

 

خرید فرش ماشینی کاشان

 

شرکت تولیدی زیبا فرش در طول سالیان فعالیت خود به مشتریان ثابت کرده است که با بکارگیری الیاف با کیفیت محصولاتی با دوام بالا و طول عمری طولانی به مشتری عرضه می کند . نگاهی به سایت رسمی شرکت تولیدی زیبا فرش می تواند ما را از کیفیت محصولات مطمئن سازد . جهت خرید از محصولات زیبا فرش کافی است به سایت مربوطه مراجعه و پس از انتخاب کالای مورد نظر بصورت اینترنتی محصول با کیفیتی به قیمت عمده خریداری نمایید . این شرکت ، عرضه کننده فرش ماشینی کاشان با بهترین الیاف آکریلیک هیت ست شده می باشد . بیشتر محصولات این شرکت به صورت دستبافتگونه می باشد .

برای خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان کلیک کنید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment