فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

انتخاب رنگ فرش ماشینی

انتخاب رنگ فرش ماشینی

همانطور که موضوعی در جهان از اصول و قواعد و قوانینی برخوردار است چینش خانه و دکوراسیون نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از ارکان مهم در این چینش فرش و عناصر وابسته به آن است مثل اینکه چه نوع فرشی را با توجه به دکوراسیونمان انتخاب کنیم . اندازه آن چگونه باشد وحتی رنگ فرش نیز موثر است . فرش ماشینی چه رنگی بخرم موضوع این مقاله بوده و در این مقاله سعی شده است به صوت کامل انتخاب یک فرش مناسب برای دکوراسیون خانه خود داشته باشید .

 

1- اهمیت فرش در دکوراسیون

ادگار آلن پو می گوید “روح یک خانه ، فرش است” پس بهتر است ابتدا در چینش خانه ، فرش ماشینی خود را خرید کنید و با توجه به نوع قالی و رنگ آن وسائل دیگر و چیدمانش آن را تعیین کنید .کف به عنوان دیوار پنجم محسوب می شود بنابراین زیبایی آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود . در انتخاب رنگ فرش ماشینی و خرید آن باید نوع دکوراسیونی که دارید توجه کنید اگر دکور شما کلاسیک است باید از فرش های کهنه نما ، فرش دستبافت یا فرش ماشینی با نقوش ایرانی استفاده کنید اما اگر دکور شما مدرن است باید از فرش های فانتزی که به با تازگی وارد بازار شده استفاده کنید .

 

2- رنگ فرش ماشینی و محیط مناسب با آن

اگر شما تمایل به هارمونی دارید باید از رنگ های مکمل با توجه دکورتان بهره بگیرید اگر به تضاد و یا کنتراست علاقه دارید رنگ فرش باید متضاد باشد . اگر به فرش های ساده و تک رنگ علاقه دارید بهتر است رنگ وسایل و اشیا اتاقتان مکمل باشد تا محیط بی روح نباشد . سعی کنید از رنگ مشابه در فرش و مبلمان استفاده کنید اما باید رنگ فرش تیره تر باشد و همچنین فرش باید بافت درشتری نسبت به وسائل دیگر منزلتان داشته باشد . اگر محیط کوچکی دارید بهتر از فرش های کرم رنگ و روشن استفاده کنید زیرا که فضارا بزرگتر نشان می دهد همچنین چشم ها را خسته نمی کند و آرامشی به محیط می بخشد . شاید به این دلیل باشد که مردم تمایل روزافزونی تمایل به فرش کرم دارند و بخصوص در آپارتمان ها استفاده بیشتری دارند .
هر چند تمامی این موارد به انتخاب رنگ فرش مناسب محیطتان کمک می کند اما شما باید به کاربرد و منظور استفادتان توجه کنید . اگر کودک دارید و یا خانواده پرجمعیتی هستید بهتر است از فرش های تیره تر و یا فرش های که نقش تودرتو دارند استفاده کنید که آلودگی را کمتر نشان می دهد . و اگر مایلید که مدت زمان طولانی از فرش خود استفاده کنید از رنگهای بهره بگیرید که چشم را آزار ندهد .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment