فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/اطلاعات درباره فرش ماشینی

اطلاعات درباره فرش ماشینی

اطلاعات درباره فرش ماشینی

ما در ایران دارای 2 نوع فرش هستیم : فرش ماشینی و قالی دستبافت ، که قالی دستبافت توسط دست ولی نوه ماشینی توسط ماشین های صنعتی بافته می شود . حال آنکه قالی ماشینی به نسبت قالی دستبافت به خاطر الیاف و مواد اولیه به کار رفته خیلی ارزانتر است . فرش ماشینی نزدیک به 40 سال میرسد که در حال تولید است و برای اولین بار نیز در کاشان به ایران معرفی شده است .  فرش یکی از لوازم منزل است که گران قیمت هست و باید در برابر حرارت ، رطوبت ، نم و دیگر ضررهای احتمالی از ان مراقبت کرد . در ادامه این مقاله سعی شده است تمامی اطلاعات درباره فرش ماشینی را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا شما یک خرید موفق را با ما تجربه نمایید .

 

انواع کیفیت الیاف فرش ماشینی

فرش ماشینی انواع مختلفی دارد که می توان به bcf و آکریلیک اشاره کرد . بی سی اف دارای درصد بیشتری از پلاستیک است و نسبت به الیاف آکریلیک دارای کیفیت پایین تری است .

 

انواع تراکم در فرش ماشینی

انواع تراکم فرش چه در دستبافت و چه در ماشینی اعم از طولی و عرضی است . هردو در حقیقت تراکم هستند ولی به تراکم عرضی اصطلاحا تعداد شانه گفته می شود و به تراکم طولی نیز تراکم ( به صورت کلی ) گفته می شود . جالب است بدانید که هرچه تعداد شانه و تراکم بیشتر باشد مواد اولیه که در یک فرش ماشینی استفاده می شود ، بیشتر خواهد بود .

 

دوام و کیفیت فرش ماشینی

در تولید قالی باید به اصل بودن و کیفیت فرش ماشینی توجه کرد . برای تولید یک قالی با کیفیت باید مراحل ریسندگی ، بافندگی و تکمیل به خوبی انجام شود تا قالی با کیفیت و درجه یک تولید شود . یک قالی باید سه اصل بالا را در شرایط یکسان داشته باشد مگرنه می تواند کیفیت آن را بکاهد . پس سه اصل قالیبافی ماشینی ریسندگی ، بافندگی و تکمیل می باشد . در مجمع محصولات فرش ماشینی از لحاظ کیفی به 5 درجه تقسیم می شود  که به مرغوبیت و قیمت آن برمیگردد . در هنگام خرید باید به نوع آکریلیک و مرغوبیت آن توجه کرد . البته فرشهای آکریلیک نسبت به انواع دیگرش گرانتر می باشد و برای قشر ضعیف جامعه فرشهای درصد پایین تر وجود دارد که ممکن است دارای درصدی از پلی استر یا بی سی اف باشد .

 

قیمت فرش ماشینی

قیمت انواع قالی بستگی به نوع بافت ، تراکم ، تعداد شانه ، کیفیت مواد اولیه و نوع دستگاه بافنده خواهد داشت . تعداد شانه بالاتر و تراکم بیشتر نیاز به استفاده بیشتر از مواد اولیه و همچنین استفاده از دستگاه های دقیق تر دارد به همین دلیل دارای قیمت بیشتری است . ظرافتی هم که در نقشه و طرح این قالی ها به کار رفته است در قیمت آن بی تاثیر نیست .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment