فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/تولید فرش ماشینی چهل تیکه

تولید فرش ماشینی چهل تیکه

تولید فرش ماشینی چهل تیکه

فرش ایرانی از ابتدای تاریخ مورد توجه مردم جهان بوده است . نقشه های منحصر به فرد ، بافت خاص و پر قدمت و غیره باعث شده تا روح این هنر متعلق به ایران باشد. در این مطلب درباره اینکه فرش ماشینی چهل تیکه چیست توضیح کاملی داده شده است تا شما اگر بخواهید خرید اینترنتی این فرش ماشینی را انجام بدهید ، تمامی موارد را درباره آن بدانید.

 

1- دلیل توجه به فرش کلاژ

دنیا غالبا به دنبال فرش ایران و فرش کاشان می باشد که کارخانجات با توجه به این علائق و توجهی که داشتند دست به تولید فرش ماشینی چهل تیکه زدند که به تکه دوزی شده ، پچ ورک نیز معروف است . فرش کلاژ از دوختن تکه های فرش معروف مثل فرش کاشان ، تبریز و غیره به دست آمده است . شاید یکی از دلایل جذابیت این نوع فرش به خاطر عدد 40 باشد به این دلیل که چهل عددی مقدس و اسرار آمیز برای ادیان اسلام ، مسیحیت و غیره است .

 

2- قدمت این هنر

اما قبل از کارخانجات این هنر به صورت دستبافت وجود داشته که به توضیح آن می پردازیم . از این هنر در گذشته به نام خاتم دوزی ، لندره دوزی نیز یاد می شود با توجه به اسناد و آثار به دست آمده قدمت این هنر را به زمان سلجوقیان نسبت می دهند . بدین صورت که افراد با دقت تمام پارچه ها را کنار هم قرار داده و روی بخیه ها را گلدوزی می کردند . برخی افراد برای مصارف شخصی و غیر قابل مصرف بودن سایر پارچه دست به اینکار می زدند و گاهی افراد برای دستمزدی که به ازای این فعالیت دریافت می نمودند این هنر را استفاده می نمودند . این هنر در گذشته در مصارف مختلفی مثل رویه کرسی ، سجاده ، رویه پشتی و غیره به کار برده می شد و در شهرهای مثل کاشان ، تبریز ، کردستان ، یزد رواج داشته است .

 

3- فرش دستباف چهل تیکه و فرش دستبافت ماشینی

به علت اصالت و زیبایی فرش ایرانی برای حفظ آن در فرش چهل تکه دستبافت ، قالیهای دستبافت جمع آوری می شود ، پس از شستشو و رنگ آمیزی قطعه های سالم در کنار هم قرار داده شده و دوخته می شود. عموما جنس این نوع فرش از پشم است . با گذشت زمان و استقبال مردم توجه کارخانجات به این نمونه زیاد شد که در نهایت توانستند با استفاده ماشین های تافینگ به این مدل دست پیدا کنند که این امر خود باعث کاهش قیمت فرش چهل تکه شد و استفاده از آن متداول تر گردید به صورتی که در ادارات و هتل ها به وفور می توان آن را یافت و ب حدی این پیشرفت ادامه داشته که می تواند براساس سفارش مشتری بافته شود.

حتما بخوانید : دوخت چرم فرش ماشینی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment