فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/آنچه باید درباره فرش اتاق خواب کودک بدانید

آنچه باید درباره فرش اتاق خواب کودک بدانید

آنچه باید درباره فرش اتاق خواب کودک بدانید

همانطور که والدین در تهیه هر یک از وسائل فرزند خود نگرانی دارند ، درباره فرش اتاق خواب کودک نیز باید نکاتی بدانند و در انتخاب آن دقت کنند . باید توجه داشته باشیم که این فرش علاوه بر زیبایی که می بخشد در سلامتی فرزندتان نیز موثر است به ویژه در کودکان خردسال که به تازگی راه رفتن را تجربه می کنند و حس کنجکاوی زیادی دارند ، این امر که انتخاب صحیح فرش ماشینی اتاق کودک می باشد بسیار مهم بوده که در ادامه به آن میپردازیم .

 

1- نکته مهم در انتخاب و خرید فرش کودک ماشینی

مهمترین نکته ای که باید بدانید توجه کرد جنس آن است . باید فرش اتاق خواب کودک قابلیت استحکام بالایی در برابر شستشو داشته باشد . از الیافی باشد که کودک به آن حساسیت و آلرژی نداشته باشد . و رنگ آن در شستشوهای زیاد که به طور متوسط دو بار در ماه است ، ثابت بماند . و فرش اتاق خواب کودک باید نرمی بیشتری داشته باشد تا در صورت افتادن کودک ، ضربه کمتری به بدنش وارد شود . در عین نرم بودن نباید پرز های خیلی بلندی داشته باشد که خرده مواد غذایی و.. در بین آن مستتر شده و باعث آلودگی بیشتری شود . همچنین در انتخاب فرش اتاق خواب کودک ، جنسیت فرزندتان نیز اهمیت دارد که این مختص به رنگ فقط نیست و حتی در چینش ، جنس و… هم کاربرد دارد اما طبق عرف از رنگ های سرد مثل آبی ، سرمه ای و خاکستری استفاده می شود و برای دختران از رنگ های گرم مثل نارنجی ، صورتی و قرمز استفاده می شود .

 

2- قیمت فرش ماشینی کودک

در عین توجه به این نکات قیمت فرش اتاق خواب کودک نباید خیلی گران باشد تا در صورت بازیگوشی فرزندتان و خراب شدن فرش هزینه چندانی برای تعویض یا بهبود آن انجام ندهید ، پس نتیجه میگیریم که بهتر است که یک فرش با کیفیت و با قیمت مناسب را برای اتاق کودکتان خریداری نمایید. سعی کنید فرشی بخرید که ریشه های اطراف نداشته باشد زیرا بیشترین آلودگی را به خود جذب می کند . برای بافت داخلی فرش باید سعی کنید از مدلی استفاده کنید که حداقل فاصله و بیشترین فشردگی را داشته باشد که این مورد جذب آلودگی را کمتر می کند .

 

3- رنگ فرش اتاق کودک

هر چند که عرف کلی در رنگ های اتاق خواب کودکان گفته شد و عموما افراد علاقه دارند رنگ فرش را با کمد ، تخت و سایر اجزا هماهنگ کنند اما دقت کنید این اتاق کودک است پس بهتر است از رنگ های تیره استفاده کنید اما این به معنی استفاده از رنگ سیاه یا قهوه ای نیست بلکه نسبت به سایر اجزا کمی تیره تر و چرک تاب باشد .

 

شاخه محصولات – > محصولات فرش کودک

حتما بخوانید : انواع نقشه فرش چیست

سپاس از توجه شما

Leave A Comment