فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

پاک کردن لکه از فرش

پاک کردن لکه از فرش

پاک کردن لکه فرش

اکثر افراد با کثیف شدن و آلوده شدن فرش خود بسیار عصبی و ناراحت می شون و دلیل این ناراحتی این است که اطلاعی از پاک کردن لکه به وجود آمده روی فرش ندارند و ناچار به شستشو قالی یا فرش خود می شوند که هم هزینه بر است هم وقت گیر هم باعث خرابی و کاهش طرول عمر فرش می شود . ما سعی داریم در این مقاله توضیحات و اطلاعاتی برای از بین بردن لکه و آلودگی از روی فرش به روش خانگی و آسان به شما عزیزان بدهیم .

استفاده از جوش شیرین و سرکه سفید

یکی از مواد پاک کننده و لکه بر طبیعی میکس و مخلوط جوش شیرین و سرکه سفید است که یک عامل شیمیایی است و خواص اسیدی و لکه بری دارد و تمیز کننده و پاک کننده بی نظیر است .

استفاده از آب و نوشابه روی فرش

برخی لکه ها پر رنگ و غلیظ را نمی توان با استفاده از آب یا مایع های شیمیایی پاک کرد بهترین و آسان ترین روش برای پاک کردن این نوع لکه ها ترکیب آب و نوشابه است که پا کننده بسیار قوی است .

الکل روی فرش

الکل بهترین روش برای پاک کردن مواد رنگی مانند لاک ، جوهر و ماژیک است با استفاده از الکل می توانید این لکه ها را از بین ببرید کافیست با یه پارچه نمدار آغشته با الکل روی لکه بکشید .

یخ روی فرش

برای از بین بردن مواد چسبناک مانند آدامس بهتر است از یخ استفاده کنید . یخ را داخل پارچه بپوشانید سپس پارچه با یخ را روی مواد چسبناک به آرامی بکشد سپس با یک چاقو مواد را از رو فرش پاک کنید

نمک روی فرش

نمک روشی آسان برای از بین بردن لکه دوده و آلودگی از رو فرش است فقط مقداری نمک روی لکه آلوده شده با دوده بریز و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس نمک را جارو کنید و می بیننید لکه دوده به کلی از روی فرش پاک شده است

ماست روی فرش

روشی آسان و به صرفه برای پاک کردن لکه های قوی از روی فرش ماشینی است. مقداری ماست روی لکه بریزید سپس با فرچه روی آن بکشید بعد از انجام این مرحل به مدت 20 دقیقه یک پارچه آغشته به آب و مایع خوشبو کننده روی ماست بکشید که ماست و بوی آن از بین برود
برای از بین بردن بوی بد فرش نیز می توانید از ترکیب جوش شیرین و دارچین استفاده کرده . مواد ترکیبی را روی فرش به مدت 1 ساعت بگذارید بماند سپس فرش و محیط اطراف شما دارای رایحه ای دلنشین می شود.

حتما بخوانید : ویژگی فرش های اکریلیک

سپاس از توجه شما

Leave A Comment