فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/همه چیز درباره فرش ابریشم مصنوعی

همه چیز درباره فرش ابریشم مصنوعی

همه چیز درباره فرش ابریشم مصنوعی

فرش ماشینی ابریشم هدیه ای است زیبا برای افرادی که می خواهند یک حس جدید ، خوشایند و منحصر به فرد را تجربه کنند . کسانی که ارزش هنر ، کیفیت و خلاقیت را درک کرده و به یک فرش نه فقط به عنوان کفپوش بلکه به مثابه یک اثر هنری زیبا با پشتوانه غنی فرهنگی و تاریخی می نگرند . فرش های ابریشم مصنوعی به شکلهای مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه حضور پیدا می کنند . آنها می توانند فرشهای ایرانی باشند که روی زمین می نشیند و کف خانه را به یک تابلوی هنری زیبا تبدیل می کنند . یا می توانند گلیم و جاجیم هایی باشند که به شکل کوسن زیبایی اصیل ایرانی را مهمان خانه می کنند و حتی می توانند تابلو فرشهایی باشند که منظره زیبایی را به تصویر کشیده و روی دیوار خانه نصب شده اند . در ادامه این مقاله سعی شده است همه چیز درباره فرش ابریشم مصنوعی و همچنین ویژگی هایی که این فرش دارد و نحوه تشخیص اصل لودن آن را برای شما قرار بدهیم که می توانید مطالعه کنید .

 

1- مقدمه ای برای فرش ماشینی

فرش ابریشم ماشینی تلفیقی از هنر و اصالت فرشهای ایرانی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا می باشد . فرش ابریشم ماشینی بسیار ریزبافت و شبیه فرشهای قم و تبریز بوده و در نگاه اول به سختی می توان تفاوت آنرا با فرش دستباف تشخیص داد و با لطافت و زیبایی خاصی که دارد بسیار چشم نوازی می کند .

 

2- ویژگی فرش ماشینی ابریشمی

نخ مصرفی در فرشهای ابریشم مصنوعی ، نخ ویسکوز می باشد که از الیافی خاص تهیه میشود . همانطور که می دانیم بهترین نخ برای فرش ماشینی ، نخ اکریلیک هیت ست شده است . ولی امروزه از نخ ویسکوز که یک نوع الیاف مصنوعی با منبع طبیعی می باشد استفاده شده و فرش ویسکوز یا ویسکوز بلژیکی تولید می شود . فرشهای ویسکوز بر خلاف فرشهای اکریلیک هیت ست شده ، به هیچ عنوان پرزدهی نداشته و هیچگونه تغییر رنگی در آن ایجاد نمی شود . همین خاصیت ضدحساسیت بودن آن باعث می شود که برای کودکان و بیماران تنفسی بسیار مناسب باشد . فرش ویسکوز ضد الکتریسیته ساکن بوده و به همین دلیل گرد و خاک ، مو و پرز موجود در هوا را جذب نکرده و دارای شفافیت و درخشندگی بالایی می باشد .
 فرش ابریشم مصنوعی ، قابلیت شست و شوی بالایی داشته و به جهت وزن کم جابجا کردن آن بسیار راحت است . همچنین به علت زیبایی و تنوع بالای طرح و رنگ و نقشه برای انواع دکوراسیون منزل و محیط کار مناسب است . خوب است بدانیم در نگاه اول جهت تشخیص ساده ابریشم مصنوعی می توان یک ریشه از فرش را سوزاند . بوی حاصل از سوختگی شبیه بوی کاغذ می باشد .

حتما بخوانید : انتخاب رنگ فرش ماشینی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment