فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

نکات مهم در شستشو فرش

نکات مهم در شستشو فرش

نکات مهم در شستشو فرش
شستشوی کفپوش های خانه ها مثل موکت و فرش یکی از دغدغه های مهم زنان در ایام خانه تکانی می باشد.با خواندن مطالب زیر با نکات مهم و کلیدی شستشو فرش با شامپوفرش و مواد شوینده آشنا می شوید:
 
ابتدا تا انجا که امکان دارد فرش های داخل خانه را از مکان هایی که تماس مستقیم با نور , گرما , رطوبت , گرد و غبار دارند دور کنیم زیرا فرش هایی که در چنین مکان هایی پهن می شوند خیلی زود فرسوده و بافت و کیفیت اولیه ی خود را از دست می دهند.به یاد داشته باشید که اگر سطح زیر فرش مانند کاشی و سرامیک را با مواد شوینده ی اسیدی تمیز کردید مطمعا شوید که اثار مواد اسیدی از روی سطح پاک شده تا موجب آسیب رساندن به بافت فرش پهن شده روی آن نشود.
از گذاشتن اجسام داغ به مدت طولانی بر روی فرش خودداری کنید چون قسمت تماس با جسم داغ آسیب می بیند و تغییر رنگ می دهد.
 
مراحل شستشو فرش:
در مرحله اول به یک جاروبرقی با مکش بالا نیاز است.با جارو برقی چندین مرتبه سطح فرش را جارو کرده تا گرد غبار از لا به لای آن به بیرون کشیده شوند زیرا در هنگام شستشو همین گرد و غبار ها باعث تیرگی فرش می شوند.
 
در مرحله دوم که یکی از نکات مهم در شستشوی فرش انتخاب مواد شوینده است که در این باره باید به نوع و جنس فرش توجه و از شامپو فرش هایی که دارای درصد پایین خاصیت اسیدی و بدون جوهرنمک هستند استفاده نماییم.
 
در مرحله سوم برای کشیدن شامپو فرش بر روی فرش از برس های پلاستیکی و نرم استفاده کنیم زیرا برس های سیمی و فلزی به ریشه و بافت فرش آسیب می رساند.
 
در مرحله چهارم مواد شوینده را با آب ولرم مخلوط کرده چون آب سرد قدرت پاک کنندگی ندارد و آب داغ نیز باعث از بین رفتن فرش می شود.
 
در مرحله پنجم برای گرفتن آب داخل فرش , فرش را لول کرده و در سطحی شیب دار قرار می دهیم تا آب داخل آن خارج شود این کار بعد از خشک شدن سبب زرد شدن فرش نمی شود.
 
در مرحله آخر برای خشک کردن فرش باید آن را در فضایی باز و دور از نور مستقیم خورشید قرار دهیم زیرا نور خورشید به فرش آسیب میرساند.
کلمات کلیدی مرتبط :’نکات مهم در شستشو فرش’ , ‘شستشو فرش ‘ , ‘آموزش شستشو فرش’ , ‘اصول شستشو فرش در منزل’ , ‘شستن فرش در خانه’ , ‘شستن فرش در خانه’ , ‘رفع زردی فرش’ , ‘شستشو فرش در منزل با دستگاه’ , ‘بهترین مواد شوینده برای شستشو فرش’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment