فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون خانه

انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون خانه

انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون خانه

انتخاب فرش مناسب دکوراسیون خانه

در انتخاب فرش ماشینی باید به چند نکته توجه داشته باشید تا فرش مناسب با دکوراسون منزل خود را تهیه کنید ، نور فضا ، مقدار فضا برای پهن کردن فرش ، سبک زندگی ، ویژگی های مکان فرش ، ابعاد فرش در مکان های مختلف ، ست کردن فرش با دکوراسیون در این مقاله نحوه انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون خانه به همراه توضیحات کامل داده شده است که می توانید در ادامه همراه با ما برای خواندن این مقاله باشید.

نکته اول که باید به آن توجه داشت نور فضا خانه است. کسانی که در طبقه ی زیر زمین از خانه زندگی می کنند و نور خانیشان کم است و بیشتر روز فضا خانه تاریک است باید از فرش های زمینه روشن استفاده کنند مانند فرش زمینه کرم .

نکته دوم، اگر فرشی را برای مکان کوچکی در نظر گرفته ایم بهتر است زمینه ی آن روشن باشد تا فضا را بزرگ جلوه دهد و اگر فرشی برای مکانی کم اساسیه در نظر گرفته ایم بهتر است زمینه ی آن تیره باشد تا فضایی گرم و صمیمانه به وجود بیاورد.

نکته سوم سبک زندگی ما است ، اگر در خانه بچه کوچک دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید از فرش هایی استفاده کنید که زمینه شلوغ تر با نقش و نگار بیشتری داشته باشند تا کثیفی در آن ها معلوم نباشد.

نکته چهارم ، ویژگی های مکان فرش می باشد یعنی اگر فرش ما در جایی که در معرض گرد و غبار پهن شده باشد حتما باید زمینه آن فرش هایی مانند زمینه گردویی و بادامی یا ترمه ای باشد زیرا فرش های تیره و روشن به طور واضح گرد و غبار و دوده را نشان می دهند.

نکته پنجم ، برای خرید فرش پذیرایی باید فرشی را خریداری کنیم تا حداقل زیر پای مارا بپوشاند و برای انتخاب فرش اتاق خواب باید فرشی را تهیه کنید تا هنگامی که از خواب بیدار می شوید تمام پا برروی فرش قرار بگیرد. بیشتر افراد ترجیح میب دهند تا فرشی را انتخاب کنند که تمالم فضا را بپوشاند اما اگر میخواهید فضای خانه بزرگ تر و زیبا تر نشان داده شود بهتر است فرشی را انتخاب کنیم که حد اقل نیم سانت با دیوار ها فاصله داشته باشد و اگر فرشی بسیار کوچک استفاده کنید فضای خانه را از آنچه که هست کوچک تر نشان می دهد.

نکته ششم ، افرادی هستند که به پرده , قاب عکس و غیره بیشتر اهمیت می دهند اما فرش نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون خانه ها دارد. اگر قصد خرید تمام وسایل خانه را از ابتدا دارید خرید فرش را موکول نکنید و ابتدا فرش را تهیه کنید.این گونه بهتر می توانیم مابقی وسایل را خریداری کنیم.

هیچ گاه سعی نکنید تمامی وسایل خانه را باهم ست کنید برای مثال اگر فرش,پرده,مبل و … یک رنگ باشد فضای خانه بی روح می شود و اگر هر کدام به رنگ خاصی باشند نمای خانه شاد,جذاب و دلنشین می شود. در انتخاب مبل و فرش به این نکته توجه داشته باشیم که در هنگام خرید فرش ماشینی رنگ آن نسبت به مبل باید تیره تر و گرم تر باشد.

فرش ماشینی کاشان به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند ، فرش ماشینی سنتی و فرش ماشینی کلاسیک که انتخاب این نوع فرش ها به سلیقه افراد بستگی دارد اما بهتر است به دکوراسیون خانه توجه کنیم تا ببینیم سبک چیدمان خانه سنتی است یا کلاسیک زیرا فرش های ماشینی کلاسیک برای دکوراسیون های سنتی نیستند و اصلا به هم نمی آیند و بالعکس.
کلمات کلیدی مرتبط :’انتخاب فرش ماشینی’ , ‘انتخاب فرش مناسب دکوراسیون خانه’ , ‘فرش مناسب با دکوراسون منزل’ , ‘ست کردن فرش با دکوراسیون’ , ‘مکان فرش’ , ‘خرید فرش پذیرایی’ , ‘انتخاب فرش اتاق خواب’

حتما بخوانید : طریقه شستشو تابلو فرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment