فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/مشخصات فرش خوب برای خریدن چیست ؟

مشخصات فرش خوب برای خریدن چیست ؟

مشخصات فرش خوب برای خریدن چیست ؟

از گذشته تا به اکنون یکی از مهمترین آیتم های خرید فرش های ماشینی ، بررسی کیفیت محصولات بوده است و خرید فرش خوب می باشد . همه می دانند که بالا بودن کیفیت ، صرفه جویی در هزینه است چون خریدار مستلزم تعویض فرش در چند سال بعد نیست . به هیمن دلیل است که خریدار به دنبال فرش های درجه یک و باکیفیت می باشد . اما مشخصات فرش خوب چیست ؟ ما باید برای خرید فرش خوب به کجا برویم ؟ این ها سوالاتی است که خریداران قبل از خرید می پرسند .
مشخصات فرش خوب چیست ؟
–  یکی از عواملی که کیفیت محصول را مورد بررسی قرار می دهد و نشان می دهد که محصول مورد نظر خوب است یا نه ، جنس الیاف بافت نخ خاب است . محصولاتی که از بهترین الیاف ، بافته شده باشند ، مسلما می توانند جز فرش های باکیفیت و درجه یک به حساب بیایند . بهترین نوع نخ خاب ، الیاف آکریلیک هیت ست شده می باشند . الیافی که شبیه پشم طبیعی است و بدون حساسیت و بدون پرزدهی هستند و محصولاتی که با الیاف آکریلیک هیت ست شده بافته می شوند مقاوم در برابر شست و شو ، آلودگی ، پاخور شدن ، حرارت های مستقیم و غیر مستقیم می باشند . فرش های آکریلیک عمر طولانی دارند و به دلیل بدون پرز بودن ظاهری شفاف و براق دارند .
– شانه و تراکم نیز در تعیین کیفیت فرش موثر است . به عبارتی هر اندازه شانه و تراکم محصول بالا رود کیفیت ، زیبایی ، اسجام قالی نیز بیشتر می شود . شانه و تراکم رابطه مستقیمی با گره های موجود در محصولات دارند . شانه به تعداد گره هایی که در یک متر از عرض فرش و تراکم به تعداد گره هایی که در یک متر از طول فرش وجود دارند گفته می شود . فرش های 1200 شانه یعنی در یک متر از عرض آن 1200 گره و محصولات 1500 شانه یعنی در یک متر از عرش آن 1500 گره موجود باشد . شانه به ظرافت و زیبایی و تراکم به انسجام و توپری محصول مربوط است . فرش با تراکم 3600 بسیار باکیفیت تر از فرش با تراکم 2550 است .
–  به کار بردن پنبه در بافت نخ تارو پود ( الیافی که در سطح فرش پیدا نیستند ) سبب نرمی و لطافت محصول می شوند .
–  نوع دستگاه های بافت نیز در تعیین کیفیت محصولات مهم هستند . دستگاه های HCIX  ، HCPX2 از پیشرفته ترین دستگاه های بافت محصولات با شانه و تراکم بالا است که سرعت بافت این دستگاه ها بسیار بالاست و به همین دلیل است که تولید کننده باید بهترین الیاف مستحکم را وارد این دستگاه کند تا در هنگام بافت ، نخ پاره نشود و قالی عیب دار نشود .
نکته : وقتی می گوییم فرش 700 شانه 8 رنگ و یا فرش 1000 شانه 10 رنگ یعنی در بافت این محصولات این تعداد رنگ به کار رفته شده است و بالا بودن تعداد رنگ ربطی به کیفیت محصول ندارد و تنها زیبایی فرش را بالا می برد .
فرش خوب از کجا بخریم ؟
فرش های خوب را باید از معتبرترین کارخانه های تولید کننده خریداری کرد . فرش های کاشان را می توان جز فرش های خوب دانست البته به شرطی که از تولید کننده شناخته شده و معتبر خریداری شود . خرید از فروشگاه های در سطح شهر را انجام ندهید . وقتی شما خرید از کارخانه را انتخاب می کنید یعنی به صورت مستقیم با تولید کننده در ارتباط هستید و می توانید علاوه بر اطمینان داشتنن از کیفیت فرش خریداری شده ، آن محصول را به قیمت درب کارخانه خریداری کنید . زیبا فرش یکی از برترین کارخانه های تولید کننده در کاشان است که فرش های خوب کاشان را با قیمت درب کارخانه عرضه کی می کند . به دلیل تقاضای بالا از محصولات این کارخانه ، مدیران این کارخانه تصمیم به فروش اینترنتی فرش های خوب کاشان در کنار فروش حضوری کردند تا بتوانند محصولات باکیفیت زیبا را به تمام ایرانیان معرفی کنند . وقتی صحبت از فرش خوب و باکیفیت و درجه یک به میان می آید یعنی قیمت آن به خاطر استفاده از بهترین الیاف و بافت با بهترین دستگاه بالا می رود . ولی زیبا فرش ، توانسته است بهترین کیفیت را با بهترین قیمت ارئه دهد چون فروش مستقیم و بدون واسطه را به صورت حضوری و اینترنتی انجام می دهد . بدین صورت خریدار می تواند فرش خوب کاشان را بهترین قیمت از کارخانه فرش کاشان خریداری کند . تضمین کیفیت با قرار دادن ضمانت نامه و بیمه نامه و گارانتی صورت می پذیرد .
در این کارخانه ، فرش های خوب به صورت 1500 شانه تراکم 4500 ، 1200 شانه در تراکم 3600 ، 1000 شانه در تراکم 3000 و 700 شانه در تراکم 2550 ارائه می شود . عکس جدیدترین طرح ها و نگاره های فرش با کیفیت بسیار بالا در وب سایت زیبا فرش موجود است .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment