فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

فرش ظریف 1500 شانه

فرش ظریف 1500 شانه

فرش ماشینی ظریف 1500 شانه کاشان
شهر کاشان با توجه به قدمت آن در بافت فرش های دستی از اهمیت بالایی در صنعت فرش برخوردار است. این شهرستان با تولید فرش های ماشینی، هم اکنون یکی از قطب های اصلی صنعت فرش در ایران شناخته می شود. اولین فرش های ماشینی در کاشان تولید شده و هنوز هم فرش کاشان در ایران یک برند معروف و محبوب محسوب می‌شود . فرش ماشینی 1500 شانه، آخرین تکنولوژی بافت فرش های ماشینی ریزبافت در جهان است که در سال 2019 به تولید رسید. فرش 1500 شانه کاشان یکی از ظریف ترین انواع فرش ماشینی است که به تازگی وارد بازار فرش شده و به عنوان رقیبی برای فرش دستبافت به حساب می آید .
فرش های ماشینی 1500 شانه کاشان از جدیدترین و گران قیمت ترین فرش های جهان می باشند که بالاترین تراکم تولید و عرضه می شوند . تراکم 4500 فرش هزار و پانصد شانه باعث می شود که فرش بسیار ظریف و به فرش های دستباف شباهت زیادی داشته باشد . هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، بهتر می‌توان نقشه های ریز بافت را روی آن پیاده کرد. بنابراین نقشه های قالی 1500شانه ماشینی اغلب بسیار ظریف است. خریداران فرش ماشینی 1500 شانه ان را با نقش و طرح فرش ابریشم دستبافت مقایسه می‌کنند . داشتن دستگاه و تکنولوژی بافت روز دنیا  ( HCIX3 ) در کنار نیروی انسانی هنرمند و مجرب باعث تولید این قالی های دستبافگونه اعلاء شده است . استفاده از ظریف ترین نمره نخ ( 36 ) از ویژگی های بارز این محصولات تازه تولید می باشد . این ظرافت و دقت در تولید فرش ماشینی باعث می شود فرش 1500 شانه از سایر انواع فرش ، نازک تر باشد . فرش 1500 شانه تراکم 4500 کاشان از نظر وزن و فشردگی گره های فرش ، در حال حاضر بی رقیب است . این فرش های ظریف دستبافگونه بیشتر جنبه تزینی دارند .
برای بافت قالی شبه دستباف 1500 شانه باید از ظریف ترین نخ استفاده کرد زیرا تراکم بسیار بالا باعث می شود که گل ها و طرح های فرش در هم پیچیده شود . جنس نخ خاب برای فرش 1500 شانه کاشان صد در صد آکریلیک است . از ویژگی های الیاف آکریلیک هیت ست برای قالی هزار و پانصد شانه ظریف حالت پفکی و سبک بودن آن و همچنین رنگ پذیری بسیار خوبی آن است . این نخ نسبت به سایر نخ ها از براقیت بیشتری برخوردار است و در برابر حرارت ، رطوبت و کشیدگی مقاومت بیشتری دارد .این فرش ها به خاطر جنس الیافی که بکار رفته ضد لک می باشد .
فرش دررجه یک 1500 شانه به دلیل دارا بودن نخ اکریلیک هیت ست پرز دهی ندارد و برای مکان های کم تردد مناسب بوده و نمی توان به عنوان کف پوشیبرای نشستن از آن استفاده کرد . به دلیل داشتن تعداد تراکم و شانه بالا و فشردگی بین گره ها در فرش 1500 شانه نمی توان نخ خاب در آن ها کنار زد ، بنابراین  به هیچ وجه گرد و غبار و خرده های مواد غذایی بین آن نفوذ نمی کند . فرش های 1500 شانه تحمل اجسام سنگین را نیز ندارند و باید در هنگام خرید فرش ، ابعاد  آن ها را طوری انتخاب کنید که وسایل دور اتاق مانند مبل و دور بر روی آن ها قرار نگیرد . به همین دلیل است که گفته می شود این نوع از فرش ها برای فضا های لوکس که دارای دکورد و میز غذاخوری و غیره نمی باشند مناسب تر هستند . فرش 1500 شانه کاشان نسبت به میزان الیافی که در آن به کار رفته است، بسیار سبک تر و هم وزن فرش 700 شانه ماشینی است ، بنابراین فرش سبک محسوب می‌شود .
یک ویژگی مهم فرش 1500 شانه کاشان نسبت به سایر فرش های ماشینی در این موضوع است که در فرش 1500 شانه امکان بافت طرح و نقشه های بسیار ریز که درسایر فرش ها امکان پذیر نیست در این محصول امکان پذیر است و این خود دلیلی است بر زیبایی بیشتر فرش 1500 شانه . فرش ظریف 1500 شانه کاشان دارای رنگ بندی جدید و زیبای و ظرافت فوق العاده ای می باشد و طرح های بکار رفته در آن بسیار ریز نقش هستند .
به قالی های ظریف و لوکس 1500 شانه می توان فرش ابریشم گونه هم نام نهاد چرا که این فرش های جدید از فرش دستباف ابریشمی نیز ظرافت بیشتری دارند . این دسته از قالی ظریف کاشان به صورت ۸ رنگ با بهترین دستگاه ها و با کیفیت ترین الیاف بافته و به بازار عرضه می شود . فرش ماشینی جدید 1500 شانه به دلیل ظرافت بالا و ضخامت پایین آن بسیار مورد پسند قرار می گیرد . این محصولات به خاطر ظرافت بیش از حدی که دارند در ساک و پک های شکیل بسته بندی می شوند .
قیمت این فرش های دستبافگونه پرفروش تحت تاثیر عواملی مثل ، جنس نخ خاب ، شانه ،تراکم ، و ابعاد است . فرش های 1500 شانه نسبت به سایر فرش های ماشینی دارای قیمت بسیار بالاتری می باشند زیرا جزء جدیدترین و زیبا ترین فرش های ماشینی می باشد که وارد بازار شده است و بسیار به فرش های دست بافت شبیه هستند .

حتما بخوانید : نکات مهم در شستشو فرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment