فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/متفاوت بودن فرش ها از نظر شانه و تراکم

متفاوت بودن فرش ها از نظر شانه و تراکم

متفاوت بودن فرش ها از نظر شانه و تراکم

یکی از مهمترین موضوع هایی که در بحث فرش ماشینی باید مورد توجه قرار گیرد مبحث شانه و تراکم می باشد . دومورد مشخصه های اصلی در یک فرش ماشینی تعداد شانه و تراکم می باشد که هر یک از آنها خود دارای خصوصیاتی خاص می باشند . ما در این مقاله می خواهیم در مورد انواع شانه و تراکم در فر ماشینی سخن بگوییم و هر یک را به صورت کامل به شما معرفی نماییم و چند نمونه از محصولاتی که در این شاخه موجود می باشد را به شما معرفی نماییم . به طور کلی هر فرد متناسب با نیاز خود در صدد خرید فرش ماشینی با کیفیت که دارای زیبایی بوده و دوام و ماندگازری لازم را داشته باشد ، می باشد که پس از بررسی های لازم و مقایسه محصولات با یکدیگر و مطالعه اطلاعات محصول اقدام به خرید اینترنتی فرش ماشینی درجه یک کاشان می نماید .

 

شانه و تراکم چیست ؟

برای تعریف کلی در مورد شانه و تراکم می توان این گونه بیان نمود که به تعداد گره های بافته شده موجود در یک متر از عرض فرش شانه می گویند که گاهی افراد آن را با اصطلاح تراکم عرضی می شناسند که تعداد شانه های رایج در بازار عبارت است از 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه . به تعداد ریشه های بافته شده در یک متر از طول فرش نیز تراکم طولی گفته می شود که تعداد معمول آن 2550 ، 2700 ، 3000 و 3600 می باشند .

 

فرش ماشینی 700 شانه

یکی از شاخه هایی که در صنعت فرش ماشینی تولید خوبی داشته و بسیار محبوب می باشد و مورد استقبال مردم قرار گرفته است ، فرش ماشینی 700 شانه می باشد . فرش 700 شانه با تعداد تراکمی بین 2550 تا 2700 بافته می شود و در صورتی که از سمت مشتری سفارشی داشته باشند این محصول را با تراکم 3000 نیز می بافند که متراکم تر بوده و از الیاف بیشتری نیز در آن استفاده می شود . این دسته از محصولات از نرمی و لطافت خوبی برخوردارند و از نظر کیفیت نیز بالا می باشند و برای افرادی که به قیمت فرش اهمیت می دهند نیز بسیار مناسب است زیرا فرش ماشینی 700 شانه دارای قیمت نسبتا ارزانی می باشد .

 

فرش ماشینی 1000 شانه

از دیگر دسته های موجود در صنعت فرش ماشینی ، فرش های 1000 شانه هستند که از تراکم بالاتری نسبت به فرش 700 شانه برخوردارند . فرش ماشینی 1000 شانه دارای تراکم طولی 3000 می باشند که به دلیل بالا بودن تعداد شانه و تراکم در آن از ظرافت و ریز نقشی برخوردار می باشد . از جمله ویژگی های این محصول می توان به دوام و ماندگاری بالای آن ، زیبایی و لطافت بالای آن اشاره داشت .

 

فرش ماشینی 1200 شانه

بالاترین تراکم فرش ماشینی 3600 می باشد که دارای شانه 1200 است . فرش ماشینی 1200 شانه جزو فرش ماشینی تراکم بالا محسوب می شود که خصوصیات خاص خود را دارد . اغلب افراد فرش 1200 شانه را دستبافتگونه نیز می نامند به دلیل اینکه ریز نقش ، ظریف با بافت بسیار با کیفیت می باشند . این دسته از فرشها از زیبایی خاص برخوردار بوده و به دلیل تراکم بالا و تعداد شانه بالای آن دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر شانه ها است .

 

فروشگاه اینترنتی زیبا فرش

فروشگاه اینترنتی زیبا فرش یکی از عرضه کنندگان فرش ماشینی در شهر کاشان می باشد که کلیه محصولات خود را با درجه کیفیت یک ممتاز و قیمت مناسب و ارزان خدمت مشتریان خود ارائه می دهد . این شرکت با حذف واسطه های خرید و هزینه های اضافی امکان خرید مستقیم از کارخانه را فراهم ساخته است . شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی زیبا فرش می توانید تنوع را در محصولات دیده و پس از بررسی های لازم کالای مورد پسندتان را خریداری نمایید .  لازم به ذکر است که تمامی محصولات موجود در سایت زیبا فرش دارای ضمانت نامه معتبر به همراه بیمه نامه می باشند . ارسال فرش ماشینی خریداری شده نیز رایگان بوده و هزینه ارسال بر عهده شرکت می باشد . هدف ما راحتی شما مشتریان عزیز و کسب رضایت شما می باشد .

حتما بخوانید : مشخصات فنی فرش ماشینی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment