فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/خرید فرش ماشینی صادراتی کاشان

خرید فرش ماشینی صادراتی کاشان

خرید فرش ماشینی صادراتی کاشان

دو کشور آمریکا و آلمان به ترتیب از بزرگ‌ترین وارد کنندگان فرش ها در جهان هستند . تا قبل از تحریم ها کشور آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده فرش ، قسمت اعظم واردات خود را از ایران خریداری می‌کرد اما با شرایط به وجود آمده ، به سمت خرید فرش های ترک رفته است جالب است بدانید حتی با این وضعیت صادرات فرش ایران همچنان به قوت خود باقی مانده است و افزایش خرید کشورهای اروپایی جبران میزان صادرات به آمریکا را نموده است . فروشگاه‌های عظیم زنجیره ای که همه ساله در سراسر دنیا برپا می‌شود با معرفی برندهای مختلف تولید کنندگان فرش ایرانی ، صادرات زیادی را به همراه دارد .
تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی صادراتی شهر کاشان هم به عنوان معروف‌ترین برندها با حضور در این نمایشگاه‌ها به معرفی و ترویج صادرات کمک شایانی می‌نمایند . از طرفی ویژگی‌های شناخته شده ای که محصولات نساجی شهر کاشان در تمام دنیا دارند منجر به محبوبیت و خرید فرش ماشینی صادرات کاشان شده است . این در حال است که رقبای صنعت فرش ماشینی صادراتی کشورهای هندوستان ، ترکیه ، پاکستان و … هستند که با تبلیغات مناسب و ارائه محصولاتی واقعاً با کیفیت و زیبا توانسته‌اند جایگاه خود را در طی چند سال اخیر ارتقا داده و به محصولات ایرانی نزدیک شوند اما بازهم ایران در صدر صادرکنندگان فرش ماشینی دنیا قرار دارد . به راستی چرا فرش‌های ماشینی و دستبافت ایرانی توانسته‌اند این‌گونه در بازارهای داخلی و خارجی رخنه نمایند ، بطوریکه در حال حاضر بیشترین سهم صادرات غیر نفتی در دست تولید کنندگان فرش است و روز به روز با قدرت تر و با کیفیت تر پیش می‌روند . فرش به عنوان نماد ملت شریف ایران باید همواره مورد صیانت و درخور توجه باشد از همین رو فرش های صادراتی از انواع درجه یک هستند . خرید فرش صادراتی به معنای خرید فرش درجه یک و مرغوب است . در ادامه بیشتر با صادرات فرش ایرانی ، ویژگی‌های این محصولات و نحوه خرید آشنا می‌شویم .

صادرات فرش ایرانی
تا سال 1979 میلادی که رونق فرش به عنوان کف پوش و زینت بخش فضا به خوبی امروز نبوده است ، واردات فرش های ایرانی پس از هندوستان از نظر تعداد و کمیت در رتبه دوم قرار داشته است اما از نظر کیفیت و زیبایی در صدر جهان بوده است . پس از مدتی که کشور ایران توانست صادرات خود را به آمریکا آغاز نماید و از لحاظ کیفیت و کمیت به صادر کننده برتر دنیا تبدیل شود ، کشور آمریکا با ایجاد تحریم‌های سیاسی و اقتصادی سهم واردات خود را از کشور ایران به کشور هندوستان و چین منتقل کرد و کشور ایران هم برای عدم از دست دادن جایگاه خود بازار فرش کشورهای اروپا رو در دست گرفت و روز به روز در این صنعت پیشرفت نمود .  ایران به تنهایی حدود 90 درصد فرش مورد نیاز آمریکا را تأمین می‌کرد اما در حال حاضر دو کشور هندوستان و چین روی هم رفته تنها 70 درصد بازار آمریکا را در دست گرفته‌اند .
با تمام اوصاف داشتن فرش ماشینی و دستبافت ایرانی نمادی از فخر و لوکس بودن را به خانه می‌بخشد ، در بسیاری از مناطق هنوز هم داشتن فرش ایرانی تجملاتی محسوب شده و وارد کنندگان آن از بزرگان و سران کشورها به حساب می آیند . فرش‌هایی که هرچه بیشتر پا می‌خورند ارزشمندتر و فاخرتر می‌گردند .

خرید فرش صادرات با استفاده از بازار الکترونیک
امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی در مبادلات و سیستم پرداخت خود را در غالب خرید و فروش‌های آنلاین و بازار الکترونیک نشان می‌دهد . مبادلات آنلاین ، مرزهای جغرافیایی را جابجا کرده و ارتباطات را ارزان تر و آسان تر می‌کند ،  ابتدا کشورهای وارد کننده می‌توانند با کمک گرفتن از تکنولوژی موجود قراردادهایی را با فروشندگان و تولیدکنندگان فرش ایرانی منعقد کرده با بستن یک قرارداد قانونی هر دو طرف نسبت به خرید و فروش اطمینان حاصل نمایند . پس از مشخص شدن مواردی مانند قیمت ، زمان و نوع تحویل ، کیفیت ، ویژگی‌های فنی و ظاهری محصول و … و پرداخت مبلغ مشخص شده محصول را دریافت نمایند . امروزه اکثر تجارت‌های بین‌المللی به همین صورت و بر مبنای اعتماد به یکدیگر شکل می‌گیرد .
برای مشتریان داخلی که تمایل به خرید فرش‌های صادراتی دارند هم ، استفاده از بازارهای الکترونیک گزینه مناسبی ست ، فرشهای صادراتی به علت مرغوبیت بالای قیمت بالاتری هم دارند از همین رو خریدهای الکترونیک و خرید مستقیم از کارخانه ، خرید در دوره‌های تخفیف و … می‌تواند هزینه محصول را کاهش دهد . همچنین در خرید فرش ماشینی صادراتی کاشان باید در اصالت فرش دقت نمود ، خرید از فروشگاه‌های معتبر و برندهای نامی می‌تواند رضایت خاطر بیشتری به همراه داشته باشد .

طرح‌های فرش‌های ماشینی صادراتی کاشان
طرح‌های موجود بر فرش‌های ایرانی برگرفته از سلیقه ایرانیان است که با فرهنگ ، تاریخ ، اعتقادات سیاسی ، مذهبی و … عجین شده است پس طبیعی ست که با فرهنگ خارجیان متفاوت باشد . از این رو داشتن تصوری از سلیقه و رجحان کشورهایی که صادرات فرش ایران را خریداری می‌کنند لازم و ضروری است ، برگزاری نمایشگاه‌ها ، استخدام کارشناسان در این زمینه توسط تیم طراحی و … از مواردی است که می‌تواند به این امر کمک نماید .  شناساندن محصولات و کالای ایرانی و دریافت دیدگاه‌ها ، نظرات ، بازخوردها و سلیقه وارد کننده از اولویت‌هایی ست که در دستور کار صادر کنندگان ایرانی قرار دارد . کشور ترکیه که در صنعت مد در تمامی عرصه‌ها پیشتاز است توانسته تا بیشتر از سایر رقبا سلیقه و نیاز مشتریان را در ظاهر فرش‌ها ارضا نماید .

دلایل صادرات فرش ماشینی
محبوبیت و ارزشمندی فرش ماشینی صادراتی کاشان در سراسر دنیا بی دلیل نیست . استفاده از بروزترین ماشین آلات در کارخانه‌های کاشان سبب تولید با کیفیت‌ترین و بهترین فرش‌های ماشینی دنیا شده است .  فرش های کاشان با بهترین تکنولوژی حتی در شانه 1500 شانه هم وارد بازار می‌شوند این در حالی ست که بسیاری از کشورها هنوز در حال تولید فرش‌هایی با شانه و تراکم پایین هستند . در تولید یک تخته فرش الیاف متفاوتی بکار گرفته می‌شود اما در فرش های ماشینی صادراتی کاشان بیشترین نخ مورد استفاده آکریلیک است که از مرغوب‌ترین و گران‌ترین نخ‌های صنعت نساجی است .  طرح و نقشه ای که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد و بسیار متنوع و خوش آب و رنگ طراحی شده است می‌توان دلیلی دیگر بر چرایی محبوبیت و مرغوبیت فرش ماشینی صادراتی کاشان باشد .
اما  عدم آشنایی با سلیقه تمام افراد دنیا ، عدم شناخت برخی کشورها از ویژگی‌های فرش ایرانی ، رکود بازار ، اشباع شدن بازار توسط تعداد زیاد تولید کنندگان داخلی و خارجی و همچنین نبودن تبلیغات مناسب و درخور فرش ایرانی از مشکلات و سختی‌هایی ست که در این مسیر بر سر راه صادر کنندگان قرار می‌گیرد .

حتما بخوانید : خرید تابلو فرش ماشینی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment