فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

قیمت فرش در کاشان

قیمت فرش در کاشان

هنگامی که در هر جای دنیا صحبت از فرش به میان می آید همه ی اذهان به سمت کشور ایران سوق داده می شود چرا که ایران از سالیان گذشته تا به حال در این زمینه پیشگام بوده است و امروزه تولید فرش های ماشینی در ایران به یک صنعت تبدیل شده است . یکی از شهر های ایران که در این زمینه بسیار موفق بوده و تولید انواع فرش های ماشینی را به دست گرفته است و صادرات زیادی به سرتاسر دنیا دارد شهر کاشان می باشد به همین دلیل است که کاشان را پایتخت تولید انواع فرش ماشینی می دانند . اگر شما عزیزان به فکر خرید فرش ماشینی هستید به شما پیشنهاد می کنیم به فروشگاه های آنلاین تولید کننده فرش ماشینی در کاشان سری بزنید ، در کاشان به دلیل آنکه در تولید انواع فرش ماشینی پیشگام است تنوع محصول با طرح های متفاوت و همچنین کیفیت های مختلف وجود دارد تا همه افراد بتوانند طبق خواسته ای که دارند فرش مورد نظر خود را انتخاب کنند . یکی دیگر از عواملی که برای برخی افراد مهم می باشد قیمت فرش مورد نظرشان است . در این مقاله بحث ما در باب همین مورد می باشد ، در نتیجه اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب نمایید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید .
 
قیمت فرش ماشینی در کاشان
هنگامی که تنوع محصولات در تولید فرش ماشینی بالا می رود به طبع قیمت گذاری هایی که روی آن انجام می شود نیز متفاوت می شود . این قیمت گذاری ها به عوامل گوناگونی بستگی دارد که برخی از آنها نقش پر رنگ تری در زمینه قیمت گذاری دارند که در این قسمت از مقاله بحث در مورد همین عامل ها می باشد . عوامل کلی که در قیمت فرش ماشینی تاثیر گذار می باشد از این قرار است : تراکم و شانه فرش ماشینی ، جنس الیاف به کار رفته در فرش ماشینی ، ابعاد متفاوت موجود در بافت فرش ماشینی ، تعداد رنگی که در بافت فرش ماشینی به کار می رود ، وزن فرش ماشینی بافته شده ، دستگاهی که بافت فرش ماشینی به وسیله ی آن صورت گرفته شده است ، جدید یا قدیمی بودن طرح فرش ماشینی و غیره از عواملی هستند که هریک می توانند در قیمت تمام شده ی فرش بافته شده تاثیر گذار باشند . تمام این ویژگی های ذکر شده روی برچسبی به نام شناسنامه فرش درج شده است که پایان تولید در پشت فرش چسبانده می شود تا مشتریان بتوانند با بررسی این اطلاعات از خرید محصول خود آشنایی کامل را داشته باشند . در بین عوامل ذکر شده در مطلب فوق برخی از این ویژگی های تاثیر گذار در قیمت فرش ، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند مانند شانه و تراکم بافت در فرش های ماشینی که در ادامه به بررسی دقیق تر هریک از این عوامل مهم و تاثیر گذاری آن ها روی قیمت فرش صحبت خواهیم کرد .
 
دو عامل شانه و تراکم و تاثیر گذاری آن ها در قیمت فرش ماشینی
شاید واژه های شانه و تراکم در زمینه بافت انواع فرش ماشینی به گوشتان آشنا باشد . در این قسمت می خواهید بیشتر شما را با این دو واژه آشنا کنیم . هر تخته فرش ماشینی بافته شده دارای دو نوع تراکم می باشد ، این دو نوع شامل تراکم طولی و تراکم عرضی می باشد . برای توضیح تراکم طولی لازم به ذکر است که به تعداد ریشه یا بیان دیگر به تعداد گره رنگ که در یک متر از طول فرش ماشینی زده می شود تراکم طولی گفته می شود . در تراکم طولی در روش های متفاوتی که برای بافت فرش ماشینی وجود دارد انواع گوناگون دارد . برای تراکم عرضی نیز باید گفته شود که به تعداد ریشه یا به بیان دیگر به تعداد گره رنگ که در یک متر از عرض فرش ماشینی زده می شود تراکم عرضی گفته می شود . تراکم عرضی را به اصطلاح شانه نیز می گویند و احتمالا این واژه در مورد فرش زیاد به گوشتان خورده باشد . تراکم عرضی یا شانه در فرش های ماشینی متفاوت است اما گونه های رایج تر آن شامل فرش های ماشینی 500 شانه ، 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه می باشد . در مورد هریک از این موارد یک به یک توضیح خواهیم داد و با توجه به ویژگی هایی که دارند آنها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد و دلیل تفاوت قیمت در هر یک را بررسی می کنیم .
 
مقایسه فرش های ماشینی با تراکم عرضی متفاوت از لحاظ قیمت
همان طور که در قسمت فوق نیز به آن اشاره شد فرش های ماشینی با تراکم های متفاوت بافته می شوند در این قسمت هدف ما مقایسه فرش های ماشینی از لحاظ تراکم عرضی یا همان شانه می باشد .
فرش ماشینی 700 شانه : فرش های بافته شده ماشینی با تراکم 700 شانه ، خود به سه نوع متفاوت تقسیم بندی می شوند و این سه مدل شامل : فرش ماشینی 700 شانه واقعی ، فرش ماشینی 700 شانه تبدیلی و فرش ماشینی طرح 700 می باشد که هر یک را به طور جداگانه شرح خواهیم داد .
فرش 700 شانه واقعی : این نوع فرش ها همان طور که از نامشان پیداست دارای تراکم عرضی با 700 گره و تراکم طولی 2100 الی 3000 گره می باشد که اگر بخواهیم در بازار معروف ترین آن ها را معرفی کنیم تراکم 2550 می باشد . تعداد رنگ هایی که در این فرش های اصل و با درجه کیفی بالا به کار می رود معمولا 8 رنگ یا 10 رنگ می باشد که این تفاوت در تعداد رنگ می تواند در آن اختلاف قیمت جزئی را به وجود آورد .
فرش 700 شانه تبدیلی : این نوع فرش ها بر خلاف اسمشان به وسیله دستگاه های بافت فرش های 500 شانه تولید می شوند ، اما به دلیل تغییراتی که در دستگاه های 500 شانه ایجاد می کنند این فرش ها با 700 گره بافته می شوند ، همچنین تراکم طولی در این نوع فرش های 700 شانه تبدیلی حدود 1500 گره می باشد و همچنین معمولا تعداد رنگی که در آن به کار می رود 7 رنگ می باشد . از لحاظ قیمت گذاری لازم به ذکر است که فرش های 700 شانه واقعی از درجه کیفی بالاتری به نسبت فرش 700 شانه تبدیلی برخوردار است به همین علت قیمت 700 شانه واقعی بالاتر می باشد اما نسبت به کیفیت بالایی که دارا می باشد به صرفه است . با این وجود برای کسانی که به دنبال فرشی با قیمت مناسب هستند فرش 700 شانه تبدیلی را پیشنهاد می کنیم .
فرش ماشینی طرح 700 شانه : این نوع فرش ها فقط نام 700 شانه را یدک می کشد و در واقع به وسیله دستگاه های 500 شانه و با 500 گره در تراکم عرضی بافته میشوند و تراکم طولی در آن حدود 1000 گره می باشد . شاید برای شما این سوال پیش آید پس دلیل نام گذاری آن چه می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفته شود که به این روش طرح های جدید فرش های 700 شانه واقعی و همچنین طرح هایی که با استقبال فراوان روبرو شده اند به وسیله ماشین های بافت 500 شانه بافته می شوند . تعداد رنگی که در این نوع فرش ها به کار می روند حدود 7 یا 8 رنگ می باشد . فرش های ماشینی طرح 700 در بازار مورد استقبال زیادی قرار گرفته است زیرا علاوه بر قیمت مناسبی که دارد دارای طرح های زیبا و متنوعی است .
 
فرش 1000 شانه
در این بخش می خواهیم به بررسی فرش های 1000 شانه بپردازیم . هریک از ویژگی های فرش های ماشینی اعم از رنگ بندی ، متراژ ، جنس الیاف ، شانه و تراکم و … جز خصوصیات این فرش نیز می باشد ولی وجود شانه و تراکم متفاوت است که فرش 1000 شانه را از فرش های 700 شانه و 1200 شانه متمایز کرده است . در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد و تاثیر شانه و تراکم در قیمت فرش 1000 شانه را بررسی خواهیم کرد . تراکم فرش 1000 شانه : به دلیل آنکه فرش های ماشینی1000 شانه به نسبت فرش های 700 شانه از نقوش متفاوت و متنوعی برخوردار است در نتیجه برای ایجاد نقش و نگار بیشتر روی قیمت فرش 1000 شانه می بایست تراکم فرش یا به اصطلاح تعداد گره های فرش ماشینی بالاتر رود تا هم بتوان طرح بیشتری را در نقش و نگار آن پیاده سازی کرد و هم شکیل تر به نظر برسد . همچنین هرچه تراکم بافت فرش های ماشینی بیشتر شود  موجب می شود ظرافت و جلوه فرش نمایانتر شود و نقش و نگار نقشه قالی از نمود بیشتری برخوردار شود .  علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد هرچه تراکم فرش بیشتر باشد پس فرش فشرده ترمی شود در نتیجه باعث می شود قالی از مقاومت بیشتری بهره ببرد به همین دلیل است که فرش 1000 شانه در مقایسه با فرش 700 شانه از مقاومت زیادتری در برابر فشار برخوردار است . نخ های فرش  1000 شانه نسبت به فرش 500 شانه و 700 شانه از نمره بیشتری برخوردار هستند ، این جمله بدین معنا می باشد که هر چه نمره نخ بیشتر باشد در نتیجه نازک تر می شود و این باعث ریزبافی فرش تولید شده می شود و جلوه بیشتری به قالی می دهد . در باب قیمت گذاری در فرش های 700 شانه باید ذکر شود که این نوع فرش در مقایسه با فرش های 700 شانه از قیمت بالاتری برخوردار می باشد و دلیل آن وجود ویژگی های مثبتی است که در این قسمت به آن اشاره شد و به دلیل همین موارد قیمت آن نیز به صرفه می باشد . اما فرش های ماشینی 1000 در مقایسه با فرش های ماشینی 1200 شانه از قیمت مناسب تر و پایین تری برخوردار است و یکی از دلایل مهم آن می توان به کمتر بودن تراکم آن به نسبت فرش 1200 شانه اشاره کرد .
 
فرش 1200 شانه
بافت فرش 1200 شانه ماشینی در سالهای نه چندان دور وارد بازار شده است . فرش ماشینی 1200 شانه نیز به نوبه خود دارای ویژگی هایی می باشد که این گونه فرش ها را نسبت به دیگر فرش های ماشینی با تراکم های متفاوت را متمایز می کند . فرش ماشینی 1200 شانه به دلیل شانه و تراکم بالایی که دارا می باشد باعث تضمین طول عمر فرش شده است ، همچنین مقاومت فرش را در برابر عوامل فرسایشی بالا می برد و این مقامت و دوام به نسبت فرش های 700 شانه و 1000 شانه بیشتر می باشد . تاثیر دیگری که وجود شانه و تراکم بالا در فرش های 1200 شانه دارد می توان به این مورد اشاره کرد که فرش ماشینی 1200 شانه با ظرافت بیشتری بافته می شود و همین دلیل ریز بافت بودن این نوع فرش ها باعث شده که بسیار به فرش های دستبافت شبیه باشند ، این مورد می تواند یک امتیاز برای کسانی محسوب شود که به فرش دستبافت علاقه دارند ولی از لحاظ اقتصادی شرایط خرید آن را ندارند . با توجه به ریز بافت بودن نقوش فرش ماشینی 1200 شانه و تراکم بالای آن ، تنوع در طرح و همچنین رنگ بندی زیاد این گونه فرش متعدد می باشد و افراد در انتخاب فرش مورد نظرشان دستشان بازتر است و با هر سلیقه ای که دارند می توانند فرشی که مورد پسندشان است را انتخاب و خریداری نمایند . در مورد قیمت فرش با تراکم 1200 شانه می توان نتیجه گرفت که تمام موارد گفته شده در مطالب بالا نشان دهندی آن است که اگرچه فرش با تراکم 1200 شانه به نسبت فرش ماشینی 500 شانه ، 700 شانه و فرش 1000 شانه دارای قیمت بالاتری است اما در عوض این فرش با این تعداد شانه و تراکم و وجود امتیازات مثبت دیگر قیمتش بسیار بصرفه می باشد و با توجه به این ویژگی ها می توان از قیمت آن چشم پوشی کرد  . طبق مطالبی که در قسمت های فوق به آن ها اشاره شد دو ویژگی شانه و تراکم می تواند تاثیر زیادی در قیمت فرش بگذارد هر چند  که عوامل دیگری نیز در این امر دخیل هستند . ما با توجه به نیاز و شرایط اقتصادی که داریم با توجه به اطلاعات بالا می توانیم آنچه را مورد نظرمان است را انتخاب کنیم و داشتن این اطلاعات می تواند انتخاب را برای ما آسان تر کند در نتیجه هدف ما در این مقاله احساس رضایت و آرامش خیال در امر انتخاب فرش ماشینی مورد نظر شما می باشد .

حتما بخوانید : تابلو فرش منظره

سپاس از توجه شما

Leave A Comment