فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

تابلو فرش منظره

تابلو فرش منظره

از آنجایی که فرش ها در دنیای امروز کاربردهایی متنوعی به خود گرفته اند ، واضح است که نه تنها به عنوان وسیله ای جهت پوشاندن کف منازل و وسایله مصرفی بلکه به عنوان نمادی از هنر ایرانی جلوه گر زیبایی در خانه ها خواهند بود . فرش ها در غالب تابلو فرش توانسته اند جایگاه ویژه ای در دکور منازل خصوصا برای ایرانی ها به خود گرفته و علاوه بر کاربردهای سنتی مانند کف پوش جهت گرم و امن نگه دارشتن کف خانه ، حس زیبایی و سرزندگی را هم به فضا می بخشند . از گذشته تا کنون فرش ها در ابعاد کوچک تحت عنوان تابلو فری بافته می شده اند اما در سال‌های اخیر با پیشرفته تر شدن صنعت فرش و قالی و ورود ماشین آلات بافندگی مدرن شاهد تنوع و ازدیاد طرح ها و نقشه هایی در فرش ها و تابلو فرش ها هستیم . مهم ترین مزیت فرش ها و تابلو فرش های بافته شده توسط ماشین آلات قیمت پایین‌تر آن ها نسبت به فرش های دستباف است . ماشینی شدن و کاهش قیمت فرش و قیمت تابلو فرش ماشینی موجب استفاده همگان از این محصولات شده است . پس از روی کار آمدن دستگاه های بافت در تمام خانه های ایرانی حضور یک تا چند تخته فرش قابل شهود بوده است . فرش هایی که از لحاظ کیفیت می توانند تا سال های سال مورد استفاده قرار گیرند . اما بحث نوشتار حاضر آن است که کاربرد فرش ها چه در ایران و چه در سراسر جهان تنها به کف پوش بودن ختم نمی شود و زیبایی مثال زدنی طرح و نگاره ها که در تابلو فرش ها به کمال می رسد کاربردمحصولات را در دکوراسیون نمایان می سازد . همانطور که عنوان شد تابلو فرش ها محصولی ست جهت زیبا سازی دکوراسیون و طرح ها و نگاره های متنوع و بی نظری آن تمام سلایق را پوشش می دهد . فرش هایی در اندازه ها و ابعاد کوچکتر از معمول که بیش از هر چیز جنبه هنری و شکوه طرح و نقشه آن ها مد نظر است . به عبارتی می توان از تابلو فرش ها به عنوان یک کلای زینتی و لوکس نام برد . چند سالی ست که تابلو فرش ها به عنوان بهترین هدیه و ماندگارترین یادگاری بین خاص پسندان مورد مبادله قرار گرفته است .
چرا تقاضا برای تابلو فرش ماشینی بالا ست ؟
تا چند سال قبل تابلو فرش ها تنها به صورت دستباف در بازار یافت می شد اما رشد تکنولوژی و مدرن شدن ماشین آلات پای انواع تابلو فرش های ماشینی را به دنیای فرش و قالی باز نموده است . تابلو فرش هایی که در طرح ‌ها ، نگاره ها ، ابعاد و کیفیت های مختلف و متنوع وارد بازار شده اند . اما به راستی دلیل تقاضای بالای تابلو فرش ها چیست و به عبارت دیگر چرا فرش های ماشینی در مقایسه با فرش های دستبافت بیشتر خریداری می شوند ؟1.    اولین دلیل اختلاف قیمت فاحش است . قیمت تابلو فرش ها و فرش های دستباف به علت ویژگی های منحصر بفرد فرش دستبافت به مراتب بالا تر از فرش های ماشینی است . عموما گرانی فرش های و تابلو فرش های دستبافت این محصول را از گزینه های روز میز جهت هدیه دادن یا استفاده د دکور منازل حذف می نماید . حال انکه تابلو فرش ماشینی با کاهش قیمت این ویژگی را حذف نموده و تابلو فرش ماشینی را به بهترین هدیه تبدیل کرده است . برای مثال خرید تابلو فرش منظره با قیمت مطلوب جهت هدیه به عزیزان بسیار به صرفه و زیبا خواهد بود . 2.    زیبایی تابلو فرش ها می تواند دکور خانه را متحول ساخته و داشتن نگاره ها و رنگ های زیبا در یک تخته فرش کوچک می تواند حس آرامش به خانه ببخشد . تا قبل از این جای چنین محصولی به عنوان هنر در فضا کاملا مشهود بوده است .3.   مسئله سوم در نظر گرفتن بعد زمان است . مدت زمان تولید فرش ماشینی بسیار کم تر از فرش های دستبافت است . این موضوع خصوصا در مورد فرش های سفارشی حائز اهمیت است .
شانه در تابلو فرش های ماشینی
تابلو فرش های ماشینی هم مانند فرش های ماشینی از شانه و تراکم خاصی تبعیت می کنند . بر اساس تعداد شانه و تراکم می توان دسته های مختلفی از محصولات را داشت . هر چه شانه و تراکم بیشتر باشد بر زیبایی فرش افزوده می شود و از انجایی که فلسفه تابلو فرش ها زیبایی ست باید این محصولا در بالاترین شانه و تراکم ممکن تولید شود تا به حد زیبا و چشم نواز گردد . عموما تابلو فرش ها را در شانه 1000 و 1200 می توان یافت . جالب است بدانید هرچه نقشه شلوغ تر و پر نگاره تر باشد در شانه و تراکم بالاتری بافته خواهد شد چراکه شانه و تراکم بالا بهتر می تواند جزئیات را نمایان سازد . در تابلو فرش ها امکان استفاده از انواع طرح و نقوش امکان پذیر است . طرح هایی مانند آیات کلام الله مجید ، چهره و تصاویر بزرگان ، مناظر طبیعی مانند کوه و جنگل ، طرح حیوانات و پرندگان ، شخصیت ‌های کارتونی محبوب کودکان و انواع طرح های کودکانه . اما در این میان تصاویری مانند مناظر پر فروش تر از سایرین بوده اند . تابلو فرش منظره به سان تکه ایی از طبیعت است که ما به منزل خود خواهیم برد . خصوصا در زندگی های شهر نشینی داشتن تابلو فرش با طرح منظره می تواند ما را از شلوغی و آلودگی های شهر به طبیعت زیبا و بکر ببرد . تابلو فرش منظره در کلان شهر ها بیشتر از روستا ها مورد تقاضا قرار می گیرد . علاوه بر زیبایی بی نظیر تابل وفرش منظره ست شدن آسان با سایر وسایل و ترکیب رنگ جذاب و شاد موجود در مناظر تقاضا برای تابلو فرش منظره را بیشتر و بیشتر می نماید . همچنین قیمت مطلوب و مناسب تابلو فرش منظره در مقایسه با زیبایی که به دکوراسیون می بخشد قابل قیاس نخواهد بود . تابلو فرش های منظره به علت شلوغی در طرح و تنوع رنگ بالا هم در طراحی ، هم در بافت و هم در انتخاب جهت هماهنگی با دکوراسیون نیازمند دقت و توجه فراوان هستند . از این رو بافت تابلو فرش منظره کار هر بافنده و طراحی نیست و نیازمند تخصص بالا می باشد . امروزه تابلو فرش منظره ای که توسط دستگاه سابلیمیشن  به بهره برداری می رسد به عنوان روش چاپ عکس روی فرش توسط دستگاه حرارتی سابلیمیشن کار را بسیار ساده ، سریع و ارزان قیمت نموده است . در تابلو فرش سابلیمیشن چاپ تصویر مورد نظر برای مثال تصویر منظره ای زیبا بر روی بافته ای با شانه و تراکم مناسب به آسانی و بر اثر حرارت انجام می شود . تابلو فرش منظره سابلیمیشن قیمتی ارزان تر از تابلو های تولید شده به روش های دیگر داشته و چون در روش سابلیمیشن از حرار ت کمک گرفته می شود نیازی نیست که نگران کنده شدن ، رنگ دهی و آسیب پذیری تابلو فرش باشیم .گروه تولیدی زیبافرش به عنوان متخصص ترین گروه تولیدی فرش ماشینی در زمینه تولید و بافت تابلو فرش ، تابلو فرش هایی در طرح ها و رنگ های مختلف ، در بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت را ارائه می دهد . تخصص تولید تابلو فرش منظره سابلیمیشن در اختیار گروه تولیدی زیبافرش بوده و می توان بهترین تابلو فرش های سابلیمیشن در قیمت مناسب و کیفیت بالا را از زیبافرش خریداری نمود .

حتما بخوانید : خرید فرش ۷۰۰ شانه

سپاس از توجه شما

Leave A Comment