فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/شناخت انواع فرش ماشینی

شناخت انواع فرش ماشینی

شناخت انواع فرش ماشینی

در بازار فضای رقابتی بسیار زیادی وجود دارد . تولیدات متنوعی نیز در زمینه ی فرش های ماشینی موجود است . که می توانند به تمامی سلیقه ها با هر بودجه ای پاسخ دهد . فرش های ماشینی دارای الیاف های مختلفی می باشند و به همین دلیل می باشد که تمامی افراد با هر بودجه ای که در اختیار دارند می توانند آن ها را تهیه نمایند . اما حتما در هنگام خرید باید از الیاف های که در فرش های ماشینی بکار می رود آگاهی کافی را داشته باشند زیرا وجود دارن افراد سود جویی که از این انواع الیاف ها به زیان مشتری و سود خود استفاده می کنند . به این صورت که فرش های ماشینی ای که دارای الیاف بی کیفیت و ضیف می باشند را با قیمت بالایی به خریداران ناآگاه به عنوان الیاف باکیفیت به فروش می رسانند و در این زمینه سود زیادی می کنند .
 فرش های ماشینی را می توان از جهات زیادی تقسیمی بندی نمود از مهم ترین آن ها می توان به تعدا شانه و تراکم آن ها اشاره کرد انواع فرش های ماشینی از نظر تعداد شانه عبارتند از فرش های 500 شانه ، فرش های 700 شانه ، فرش های 1000 شانه و فرش های 1200 شانه . هر کدام از این فرش ها با تعداد شانه های متفاوت دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند برای مثال فرش های 700 شانه نسبت به فرش های 1000 و 1200 شانه دارای ضخامت بیشتری می باشد و برای افرادی که از فرش بیشتر از مبلمان استفاده می کنند مناسب تر است فرش های 700 شانه از طرح های متنوع تری بر خوردار می باشند اما نمی توان در آن ها از طرح های که در فرش های 1000 و 1200 شانه استفاده می شود استفاده کرد به دلیل تعداد شانه کمتر . فرش های 1000 و 1200 شانه به دلیل تعداد شانه و تراکم بالا از ظرافت و زیبایی بالای برخوردارند از فرش های 1000 و 1200 شانه بهتر است که در اتاق های پذیرایی استفاده شود .

انواع فرش ماشینی از نظر الیاف بکار رفته در آن ها ، فرش های ماشینی آکریلیک ، فرش های ماشینی پلی استر ، فرش ها ماشینی پلی پروپیلن ، فرش های ماشینی بی سی اف و غیره که در بین تمامی آن ها فرش های ماشینی اکریلیک بهترین است . فرش های اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر روشن تر و لطیف تر هستند . زمانی که فرش های اکریلیک را لمس می کنید دست به راحتی از روی آن سر می خورد و هیچ گونه چسبندگی را احساس نمی کنید . و همچنین نخ خاب از زیر دستانتان به صورت دانه دانه رد می شود و در هم کلاف نمی شود . فرش های اکریلیک اصلا دارای بوی نفت و پلاستیک نمی باشد . در برابر گرما و پا خوردگی بسیار مقاوم می باشد به طوری که می تواند دمای یک اتو و یا قابله داغ را به مدت 5 دقیقه بدون هیچ گونه سوختگی و یا تغییر رنگی تحمل کند . در الیاف اکریلیک از رنگ های شفاف و زنده استفاده شده است . بنابراین در زمان خرید فرش های اکریلیک به تمامی موراد بالا توجه نمایید و در صورتی که هر یک از موارد گفته شده را در آن ملاحظه نکردید قطعا بدانید که آن فرش اکریلیک نمی باشد . فرش های پلی استر و سایر فرش ها از نظر کیفیت و قیمت با فرش های اکریلیک قابل مقایسه نمی باشد .

 چند نکته برای داشته یک فرش ماشینی مناسب
برای این که یک فرش ایده آل داشته باشید اولین قدم این است که نوع و شیوه استفاده از اتاقتان را تعیین کنید . به طور مثال فرشی که در آشپزخانه و یا اتاق نشیمین قرار داده می شود باید دارای قابلیت پاخوردگی و مقاومت بالای باشد زیرا در این دو مکان رفت و آمد زیاد است . اما برای اتاق های خواب که دارای رفت و آمد زیادی نمی باشند بهتر است که از فرش های استفاده شود که نرم و لطیف می باشند و همچنین دارای طیف رنگی روشن هستند . استفاده از این نوع فرش ها در اتاق های خواب باعث می شود که فضای اتاق لطف تر و ملایم تر به نظر برسد .
در دومین قدم باید سبک زندگیتان را در نظر بگیرید . اگر دارای کودک و یا حیوان خانگی می باشید ویا یکی از افراد خانوادیتان ورزشکار است بهتر است که از فرش های با رنگ تیر و چرک تاب و طرح های شلوغ استفاده کنید . تا کثیفی بر روی آن ها نمایان نباشد . این نوع سبک زندگی با سبک زندگی افرادی که تنها هستن بسیار متفاوت می باشد . اگر جزو آن دسته از افرادی می باشید که تعداد اعضای خانواده کمی دارید و همچنین رفت و آمد زیادی نیز ندارید بهتر است که از فرش های استفاده کنید که دارای رنگ های روشن و نقوش کم تری می باشند .
فرش های که درای رنگ های تیره هستند مانند قهوه ای مایل به شکلاتی ، مشکی ، آبی نفتی و غیره لکه های دوده و روشن را نمایان می کنند . اما فرش های که دارای رنگ های روشن هستند مانند کرم و سفید جای پا و لکه های گرد و غبار بر روی آن ها نمایان می شوند . بنابراین بهتر است که برای محوطه بیرون خانه از فرش استفاده شود که آلودگی ها را کمتر نشان دهد زیرا در این محیط ها آلودگی بسیار زیاد می باشد . ابعاد فضای خانه و اتاق ها در انتخاب فرش مناسب بسیار تاثیر گذار می باشد . برای فضا های کوچک بهتر است که از فرش های که دارای رنگ روشن می باشد استفاده شود زیرا رنگ های روشن باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر برسد اما اگر دارای خانه بزرگ می باشید بهتر است از فرش های رنگ تیره استفاده نمایید زیرا این نوع از فرش ها باعث می شوند که فضای خانه شما گرم و صمیمی و دنج تر به نظر برسد . شما می توانید برای خرید انواع فرش های ماشینی به فروشگاه کالا مراجعه نمایید و فرش مناسب خود را با بهتر کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نماید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment