فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/مناسب ترین فرش برای پذیرایی

مناسب ترین فرش برای پذیرایی

مناسب ترین فرش برای پذیرایی

امروزه فرش ماشینی علاوه بر کاربرد ضروری و لازم در وسایل خانه از جنبه تزئینی نیز برخوردار گشته است . به این صورت که از فرش تزئینی برای جلوه بخشیدن به فضای دکوراسیون خانه استفاده می شود . حال آن که مناسب ترین فرش برای پذیرایی کدام است ؟ در این مقاله سعی کرده ایم به جواب این سوال مهم به طور مفصل بپردازیم تا شما را در خرید فرش مناسب پذیرایی تان راهنمایی و کمک نماییم . یکی موارد اهمیت فرش پذیرایی در بین ما ایرانیان به دلیل اهمیت و مرسوم بودن احترام ویژه گذاشتن به مهمان است که در این قسمت از خانه مورد پذیرایی قرار می گیرند و مورد دیگری که انتخاب فرش دکوراسیون پذیرایی را مهم جلوه می دهد وجود وسایل لوکس و مجلل است که فرش مناسب و درخور دکوراسیون خاص خود را می طلبد . علاوه بر این ها در انتخاب و خرید فرش پذیرایی باید به چند مورد مهم و تاثیر گذار دقت نمایید که در زیر تمامی این موارد را شرح داده ایم .
مناسب ترین فرش برای پذیرایی از نظر شانه و تراکم
مهم ترین گزینه ای که در انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی باید مد نظر خریداران فرش ماشینی برای ست کردن فرش با دکوراسیون پذیرایی خانه شان مد نظر قرار می گیرد ، شانه و تراکم فرش است . هر چه میزان گره ها در یک متر مربع از عرض و طول قالی ماشینی بیش تر شود ، شانه و تراکم فرش نیز بیش تر می گردد و در نتیجه میزان درهم تنیدگی ریشه ها با تار و پود قالی از و فشردگی آن ها در کنار هم بیشتر خواهد شد و این باعث زیبا تر شدن طرح فرش ماشینی و بهتر دیده شده طرح آن می شود . انواع فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه و فرش جدید 1500 شانه جزء این دسته از محصولات ریز نقش و زیبا  است که به عنوان فرش دستبافگونه نیز شناخته می شود و بسیار مناسب برای مفروش نمودن قسمت پذیرایی خانه می باشد . وزن فرش های هزار شانه و 1200 و 1500 شانه به دلیل وجود گره های زیاد در شانه و تراکم و میزان الیاف مصرفی بیشتر ، زیاد است و تولید کنندگان جهت تثبیت وزن قالی باید ارتفاع نخ خاب را در این گونه محصولات کمتر در بگیرند تا افزایش وزن محصول را تا حدی کنترل نمایند و به همین دلیل خاب فرش کوتاه و میزان ضخامت آن نیز کم می شود و در نتیجه محصول از ظرافت و زیبایی بیشتری برخوردار می گردد . به همین علت این مدل برای مکان های کم رفت و آمد مثل قسمت پذیرایی خانه بسیار مناسب است زیرا رفت و آمد های زیاد باعث کثیف و لک شدن فرش می شود و شست و شوی فرش های ظریف بیش از حد باعث از دست دادن جلوه و زیبایی آن ها می شود و اصلا گزینه مناسبی برای فرش کردن مکان های پر رفت و آمد نیست . فرش های دستباف گونه برای فرش جهیزیه که جمعیت افراد خانه کم است نیز بسیار مناسب می باشد .
مناسب ترین فرش برای پذیرایی از نظر طرح
فرش های پذیرایی باید از نظر طراحی نقش و نگار با سبک و نوع چیدمان دکوراسیون خانه هم خوانی و هماهنگی لازم را داشته باشد . به صورتی که اگر سبک دکوراسیون خلوتی دارید می توانید فرش طرح شلوغ را برای پذیرایی تان تهیه نمایید زیرا فضا را از یک دست و یکنواخت و سادگی بیش از حد در می آورد . هم چنین اگر در دکوراسیون خود وسایل زیادی استفاده کرده اید و پذیرایی تان فضای شلوغی پیدا کرده است می توانید از فرش های ریز نقش و یکنواخت مثل فرش طرح افشان و فرش خشتی استفاده نمایید . انواع فرش مدرن و سنتی برای سبک دکوراسیون های جدید و فانتزی و کلاسیک متناسب با انواع سلیقه های افراد مختلف در کارخانه زیبا فرش تولید و به بازار عرضه می شود .
مناسب ترین فرش برای پذیرایی از نظر رنگ
انتخاب فرش پذیرایی بر اساس رنگ بندی جلوه فضا را دو چندان می نماید . زیرا هارمونی بین رنگ ها تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون پذیرایی دارد . انتخاب رنگ فرش مناسب در میزان روشنایی و بزرگ نمایی فضا بسیار تاثیر گذار است به این صورت که اگر از فضای کم نور و تیره و کوچک خانه خود رنج می برید می توانید با خرید فرش رنگ روشن در روشنایی بخشیدن و بزرگ و وسیع نمودن جلوه خانه یا پذیرایی خود کمک کنید . اگر متراژ خانه یا پذیرایی تان بسیار بزرگ است و یا دیوارهای بلندی دارد ، می توانید از فرش رنگ تیره در رفع نمودن این مشکل بهره ببرید . علاوه بر این رنگ فرش پذیرایی باید با کفپوش یا سرامیک ، رنگ دیوار ها ، رنگ پرده و مبلمان خانه ست باشد . ترکیب رنگ های کرم قهوه ای ، سفید مشکی و خاکستری ، سرمه ای و طلایی یا زرد می تواند انتخاب مناسبی برای تناسب سازی بین فرش و دکوراسیون باشد .
مناسب ترین فرش برای پذیرایی از نظر سایز
سایز فرش نیز یک مورد با اهمیت در انتخاب بهترین فرش برای پذیرایی است زیرا عمدتا در قسمت پذیرایی از مبلمان جهت پذیرایی از مهمان استفاده می شود باید سایز فرش پذیرایی به صورتی باشد که وسط در وسط و تا لبه مبل ها پهن شود تا از زیبایی و جلوه لازم در چشم بیننده برخوردار باشد . دید کلی و قرینگی نقوش فرش باید در یک نگاه از نظر بیننده رد شود . سایز فرش های استاندارد شامل انواع فرش 6 متری ، فرش 9 متری و 12 متری می شود که نسبت به متراژ خانه یا پذیرایی باید فرش سایز مناسب انتخاب شود . برای مثال اگر فضای پذیرایی شما 12 متر است می توانید با پهن نمودن یک فرش 9 متر در وسط پذیرایی امکان جا دادن بقیه وسایل را دور تا دور آن داشته باشید . لبه فرش تا دیوار باید از فاصله مناسبی برخودار باشد نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد .
بهترین فروشگاه فرش پذیرایی
انواع فرش زیبا برای پذیرایی در فروشگاه زیبا فرش در شانه و تراکم ، طرح و رنگ و سایز های متفاوت با قیمت مناسب عرضه شده است زیرا قیمت فرش پذیرایی به دلیل لوکس و خاص بودن طرح آن و شانه و تراکم بالا بیش تر از دیگر محصولات است ولی تولید کنندگان زیبا فرش با فروش بدون واسطه فرش ، قیمت آن را تا حد زیادی کاهش داده اند . با خرید اینترنتی فرش پذیرایی خود از فروشگاه آنلاین زیبا فرش علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه خود ، می توانید فرش به قیمت کارخانه همراه با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment