فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/شانه و تراکم فرش چیست ؟

شانه و تراکم فرش چیست ؟

شانه و تراکم فرش چیست ؟

کیفیت فرش ، در درجه اول به شانه و تراکم آن بستگی دارد . اولین سوالی که خریدار از فروشنده دارد این است که فرش دارای چه شانه و تراکمی می باشد . در این مقاله سعی داریم که در مورد شانه و تراکم توضیح دهیم تا خریدار در هنگام خرید فرش ، دانش کافی در این زمینه داشته باشد .

 

شانه و تراکم چیست ؟

منظور از شانه ، به تعداد ریشه هایی که در یک متر از عرض فرش وجود دارد و منظور از تراکم ، به تعداد گره هایی که در طول فرش وجود دارد هست . پس می توان گفت که به تعداد ریشه های بافته شده در عرض فرش ، شانه فرش و به تعداد ریشه های بافته شده در طول فرش ، تراکم فرش گفته می شود . رابطه ی بسیاری بین زیبایی و ظرافت فرش با شانه و تراکم بالا وجود دارد . به عبارتی ، هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد ، فرش زیباتر و ظریف تر و دارای مقاومت بیشتری می شود . ریز بودن و ظریف بودن به شانه بالا و فشرده بودن فرش به تراکم بالا ، بستگی دارد . در بافت این دسته از قالی ها ، باید از الیاف خیلی ریز استفاده کرد چون فشردگی بین ریشه ها بالاست ، نمیتوان از الیاف کلفت و ضخیم استفاده کرد . پس می توان نتیجه گرفت که فرش 1200 شانه ، هم از نظر زیبایی و هم از نظر مستحکم و فشرده بودن از فرش 700 شانه بیشتر است و جز قالی های دستبافتگونه به حساب می آید .

 

انواع فرش از نظر شانه و تراکم

همانطور که گفته شد ، هراندازه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد فرش دارای کیفیت بالاتری هم از نظر زیبایی و هم از نظر استقامت می شود . فرش 500 شانه ماشینی که دارای قیمت پایین است بهتر است در هیات ها و مساجد و خوابگاه ها و جاهای پررفت و آمد استفاده شود . فرش 700 شانه ماشینی نیز ، دارای مقاومت بالایی است ولی از نظر زیبایی و ظرافت ، پایین تر از فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه است . پس می توان نتیجه گرفت که فرش 1200 شانه ، هم از نظر زیبایی و هم از نظر مستحکم و فشرده بودن از دیگر فرش ها بالاتر است و نام دیگر این نوع محصول ، فرش دستبافتگونه می باشد . وقتی فشردگی بین ریشه ها بالا باشد ، امکان باز شدن ریشه ها یا گره ها وجود ندارد و فشردگی بالا باعث می شود که در برابر انواع آسیب ها مصون بماند و در آخر لازم به ذکر است که قیمت فرش با بالارفتن شانه و تراکم بیشتر می شود . پس فرش 1200 شانه از فرش 700 شانه دارای قیمت بالاتری می باشد .

+ محصول : برای خرید فرش 1200 شانه کلیک کنید

فرش ماشینی کاشان فروشگاه

سایت کاشان کارپت ، کلکسیونی از بهترین فرش ماشینی کاشان ، با شانه و ترکم های مختلف می باشد . مشتریان عزیز می توانند با مرجعه به سایت ، و رفتن به شاخه محصولات ، از تمامی فرش ها دیدن کنند . این شرکت فروش محصول باکیفیت با قیمت بسیار مناسب را سرلوحه کار خود قرار داده است . تمامی محصولات سفارش شده توسط مشتری ، به صورت کاملا رایگان و در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد . تمامی محصولات به صورت مستقیم و به قیمت درب کارخانه ارسال می شود . 

مشخصات کامل فرش ، برروی برچسبی که بر پشت فرش درج شده است ، وجود دارد .

برای خرید فرش ، کلیک کنید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment