فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/شاخص انتخاب فرش ماشینی چیست ؟

شاخص انتخاب فرش ماشینی چیست ؟

شاخص انتخاب فرش ماشینی چیست ؟

در هنگام خرید فرش ماشینی فاکتورهای زیادی مد نظر افراد قرار می گیرد که باید به آنها توجه نمود تا درنهایت یک فرش ماشینی درجه یک و با کیفیت را با قیمتی مناسب خریداری نماییم . از جمله مهم ترین شاخص های قابل توجه در خرید یک فرش ماشینی می توان به الیاف ، شانه و تراکم ، ماشینی بافت و غیره اشاره نمود . در ادامه می خواهیم با یکدیگر تمام شاخص های لازم در انتخاب فرش ماشینی کاشان را مرور نماییم . در ابتدا باید بدانیم فرش ماشینی چیست و پس از آن به بررسی ویژگی های ظاهری ، مشخصات فنی و نقاط قوت فرش ماشینی کاشان بپردازیم . با ما همراه باشید .

 

فرش ماشینی چیست ؟

فرش ماشینی به یک نوع از قالی گفته می شود که با استفاده از دستگاه های صنعتی بافته می شود . پژوهشگران در این زمینه معتقدند ” ایران ، مهد اولیه هنر فرشبافی می باشد ” . پروفسور پوب آمریکایی بر این باور است که : ” فرش ایرانی نشانه ای از تجمل شاعرانه در سراسر جهان است ” . از جمله عواملی که در استقبال مردم از این محصول نقش داشته است می توان به قیمت مناسب و ارزان آن نسبت به نوع دستبافتش و سرعت بافت و تولید آن  اشاره نمود .

 

عوامل مهم در خرید فرش ماشینی

اصولا دو مورد از فاکتورهای بسیار مهمی که در هر فرش ماشینی وجود دارد شانه و تراکم نام دارد که در زیبایی ، ظرافت ، ریز نقشی و دستبافتگونه بودن محصول بسیار تاثیرگذار می باشد . اگر بخواهیم این دو مورد را تعریف نماییم می توانیم اینگونه بیان کنیم که به مجموع ریشه های بافته شده در یک متر از عرض فرش را شانه می گویند که گاها آن را با نام تراکم عرضی نیز می شناسند . و در ادامه به تعداد گره های بافته شده در یک متر از طول ، تراکم گفته می شود . نکته ای که در این قسمت لازم به ذکر است ، هر چه تعداد شانه و تراکم در یک محصول بیشتر باشد ، فرشی زیباتر و ریز نقش تر و ظریف تر خواهیم داشت که شباهت آن به نوع دستبافت نیز بالاتر خواهد بود . پس هنگام خرید فرش باید این مورد را مد نظر داشته باشیم . تعداد شانه های رایج در بازار عبارتند از 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه با تراکم های 2550 و 3000 و 3600 .

از دیگر گزینه های مهم ، دو موردی است که در کیفیت فرش تاثیری شگرف دارد که عبارت است الیاف به کار رفته در فرش و دستگاه بافت آن . الیافی که برای بافت یک فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا این مورد در حفظ سلامتی افراد نیز موثر می باشد . از مرغوب ترین و با کیفیت تر بودن الیافی که در حال حاضر تولید کنندگان در خط تولید فرش ماشینی به کار گرفته اند ، اکریلیک 100 % هیت ست شده برای نخ خاب و پنبه به عنوان نخ تار و پود می باشد که دارای درجه کیفیت یک ممتاز است . عامل دوم در ارتقا کیفیت فرش ، ماشین آلات بافت آن است که در حال حاضر اغلب از دستگاه های جدید ، به روز و مدرنی چون HCP ، HCI و SCHONHER که ساخت کشورهای آلمان و بلژیک می باشد استفاده می گردد .

 

نقطه قوت فرش ماشینی کاشان

از مواردی که به عنوان نقطه قوت فرش کاشان می توان نام برد ، کیفیت فرش ماشینی است . ترکیه یکی از بزرگترین رقیبان کاشان در صنعت فرش ماشینی می باشد . اگر چه ترکیه از نظر حجم رتبه اول در صادرات فرش ماشینی جهان را به دست آورده است اما تولیدات شهر کاشان از نظر کیفیت هیچ رقیبی نداشته تا بتواند جایگاه آن را تصاحب نماید . تنها عوامل پدید آورنده کیفیت در محصولات تولیدی این شهر ؛ اصالت موجود در طرح های ایران ، نوآوری در تولید و خلاقیت در بافت می باشد . فرش های تولیدی در کشور ترکیه 400 شانه می باشند این در حالی است که اولین فرش ماشینی 1200 شانه در شهرک صنعتی سلیمان صباحی کاشان بافته و به بازار عرضه گشت . یکی از افتخارات کاشان در این زمینه ، بافت و تولید بزرگترین فرش ماشینی جهان برای مسجد امام علی در شهر کپنهانگ دانمارک است که ابعاد آن 329 متر بوده و برای بافت از الیاف اکریلیک استفاده شده است . در طراحی این محصول 8 رنگ اصلی و استاندارد به کار گرفته شده است .

 

دلایل برتری فرش ماشینی کاشان

1-وجود بیش از 1200 واحد تولیدی فرش ماشینی دارای استاندارد در کاشان

2- بیشترین قدمت و سابقه در تولید فرش ماشینی کشور که به 40 سال می رسد

3- نخستین مرکز تولید فرش ماشینی در کشور

4- بیش از 50 % ظرفیت صنعتی منطقه کاشان مختص بافت فرش ماشینی است

5- وجود 80 % واحد های تولیدی فرش ماشینی کل کشور در شهر کاشان

6- ظرفیت 60 % کاشان در تولید فرش ماشینی

7- سهم 50 در صدی کاشان در کل سرمایه گذاری های موجود

8- صادرات فرش به کشور چین

 

خرید اینترنتی فرش ماشینی کاشان

فروشگاه اینترنتی زیبا فرش به منظور راحتی مشتریان خود با حذف واسطه ها در خرید امکان خرید مستقیم فرش ماشینی از کارخانه را فراهم آورده است . شما می توانید تفاوت 40 درصدی قیمت را نسبت به بازار در این فروشگاه مشاهده نمایید . از جمله مزایایی که محصولات موجود در این فروشگاه دارد می توان ضمانت نامه معتبر 10 ساله معتبر ، بیمه نامه ایران ، ارسال رایگان و غیره را نام برد . شما عزیزان می توانید با خرید اینترنتی فرش ماشینی درجه یک از فروشگاه اینترنتی زیبا فرش ، خریدی به یاد ماندنی را تجربه کنید .

حتما بخوانید : فرش ارزان قیمت ماشینی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment