فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

رنگ فرش ماشینی

رنگ فرش ماشینی

رنگ یک زبان جهانی است که احساسات افراد را تحریک میکند. درواقع رنگ ها میتوانند حالات روحی و روانی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ آمیزی هر فرش ماشینی خود ، عاملی است که باعث تشخیص طرح هر منطقه میشود.
در هر منطقه و شهر و کشور انتخاب طرح و رنگ یک فرش ماشینی بسته به خلق و خوی و فرهنگ افراد بستگی دارد و متفاوت است. بطور مثال در هر شهر ایران یک نوع طرح و رنگ خاصی رواج پیدا میکند. در اصفهان از طرح فرش های شلوغ و پر از ریزه کاری بهتر استقبال میشود. و در بین کشورها اروپاییان طرح های خلوت فرش و کم رنگ را بهتر و بیشتر خریداری میکنند. و در بین مردم عرب فرش هایی با رنگ های پر و تند مثل رنگ قرمز و زرشکی مرغوب تر است‌. انتخاب رنگ در فرش بسیار مهم است و بر روی فضای منزل و حتی روحیه هر فرد تاثیر متفاوت دارد.
حتی زمان خرید فرش میتواند در نوع انتخاب رنگ آن موثر باشد. مثلا در زمانی که اقتصاد راکد است و یا شخص خریدار از روحیه خوبی برخوردار نیست بیشتر رنگ های خنثی برایش جلب نظر میکند و شخص تمایل به خرید رنگ هایی همچون خاکستری دارد اما در زمان هایی که اقتصاد رونق بهتری دارد ویا شخص خریدار از روحیه شادتری برخوردار است فرشی که انتخاب میکند دارای رنگ های شاد و متفاوت است.
هر رنگ در فرش دارای خصوصیات منحصر به فرد است. برای مثال رنگ قرمز جنب و جوش ،تکاپو و انرژی را افزایش می دهد و رنگ کرم آرامش بخش است و محیط را تبدیل به فضای آرام میکند و رنگ سبز باعث هماهنگی بین روح و جسم انسان می شود ، فشار خون و فشار عصبی را کاهش میدهد.
هرچه رنگ فرشی که برای یک محیط انتخاب می شود از ر دیوار ها پر رنگ تر باشد فضا صمیمی تر و گرم تر خواهد شد و هرچه رنگ یک فرش کمرنگ تر از دیوارها باشد فضای سردی را به وجود خواهد آورد . برای انتخاب رنگ یک فرش عوامل بسیاری را باید در نظر گرفت. برای بزرگتر جلوه دادن فضا بهتر است از طرح های ساده با رنگ روشن استفاده شود.
یکی دیگر از این عوامل میزان رفت و آمد و شلوغی در یک محیط است . اگر قصد دارید برای فضای پر رفت و آمد فرش تهیه کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم از فرش های تیره رنگ و طرح های شلوغ استفاده کنید .زیرا رنگ های تیره و طرح های شلوغ گرد و غبار و کثیفی را کمتر به خود نشان می دهند. اما آلودگی بر روی فرش رنگ های روشن و خلوت زودتر تاثیر میگذارد و مجبور خواهید بود در فواصل کوتاه تر فرش را شستشو دهید که این کار از طول عمر ، کیفیت و جذابیت یک فرش می کاهد.

سپاس از توجه شما

Leave A Comment