فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/راه های صرفه جویی هزینه خرید فرش

راه های صرفه جویی هزینه خرید فرش

راه های صرفه جویی هزینه خرید فرش

در این مقاله سعی داریم به تفضیل راه های صرفه جویی هزینه خرید فرش با را به همراه نکات جالب و مناسبی در خرید فرش های ماشینی که خواندن آن بسیار ضروری می باشد برای شما فهرست کنیم . برای تفهیم کامل این مطلب را به دو قسمت اصلی مجزا می کنیم . ابتدا روش های کلی برای کاهش هزینه را در زندگی و خرید انواع فرش را می آوریم و سپس به صورت اختصاصی در مورد خرید فرش ماشینی می پردازیم .

 

1- برنامه ریزی در خرید فرش

اول از همه بدون برنامه خرید نکنید فروشگاهای زیادی در شهرها وجود دارند که شما می توانید اقلام مصرفی خود را در آنجا تهیه کنید و دیگر نیازی نیست برای هر کالا به یک مغازه جداگانه مراجعه کنید . اما یک نکته منفی هم در این فروشگاه های بزرگ وجود دارد باعث می شود به شدت هزینه خرید شما به طور مثال در خرید فرش از نمایشگاه ها بالا ببرد . وقتی شما بدون برنامه وارد این فروشگاها می شوید ، با کالاهای فراوانی رو برو رو می شوید ، با دیدن این اجناس جلب نظر کننده که در اینجا مثال ما فرش می باشد اگر حتی برنامه ای برای خرید آن نداشته باشید بازهم بدون برنامه ریزی بر روی قیمت و کیفیت فرش ، خرید می کنید و این یک نکته منفی است که باید دقت کنید . پس خرید های بدون برنامه را ترک کنید و در صورتی که میخواهید خرید فرش مناسبی را داشته باشید با برنامه ریزی پیش بروید .

 

1-1- مثال برای برنانه ریزی در خرید صرفه جویانه فرش

از جمله مواردی که خانواده ها در مورد آن برنامه ریزی ندارند ، صرف غذا در رستوران ها است . اگر شما هم به همرا خانواده 2 بار در هفته بیرون از منزل غذا میل می کنید باید دقت داشته باشید موارد همچون دسر ، سالاد و سایر پیش غذا ها را میتوانید در خانه با یک چهارم قیمت تهیه کنید . این موارد را از لیست سفارش خود در رستوران ها حذف کنید . این موضوع در رابطه با خرید با برنامه ریزی فرش ماشینی نیز اینگونه می باشد و شما باید در خرید فرش برای دکوراسیون خانه خود برنامه ریزی کنید ، تحقیق کنید و یک انتخاب مناسب برای خرید فرش ارزان و با کیفیت را داشته باشید به گونه ای که شما یک فرش مناسب را خریداری کرده اید و هزینه ی زیاد برای آن صرف نکرده اید.

 

2- شروع خرید برنامه ریزی شده فرش ماشینی

برای شروع صرفه جویی برای انواع اجناس از جمله فرش ماشینی شما می توانید لیستی از هزینه های خود در طول روز تهیه کنید ، کوچکترین هزینه ها را هم از قلم نندازید ، این یک گام مهم برای کنترل دخل و خرج شماست و گامی اساسی برای پس اندازه در آمدتان است و شما با اینکار خواهید توانست به آسانی یک برنامه ریزی دقیق برای کالایی که میخواهید بخرید داشته باشید .

 

2-1- اولین مرحله در صرفه جویی خرید فرش

در صورتی که میخواهید خرید فرش ماشینی برای دکوراسیون خانه خود انجام بدهید و نیازمند صرفه جویی در خرید خود هستید می توانید راه حلی که در ادامه گفته شده است را انجام بدهید که این راه حل برای خرید فرش منزل اینگونه است. یکی از کارهای مفید خرید های ماهانه است . به این معنی که اقلام مصرفی خود را به صورت انبوه و یک بار بخرید ، خرید تعداد بالای یک جنس خاص این نکته مثبت را دارد که می توانید روی خرید خود تخفیف قابل توجهی کسب کنید . تجربه نشان می دهد خرید ماهانه می تواند تا 40 درصد از هزینه های شما را کاهش دهد .

 

2-2- ارزیابی خرید های سالانه برای خرید نهایی فرش

برای آنکه هزینه های ماهانه یا سالانه ی شما در کنترل شما باشد ، ضروری ایست که حدی برای خرج های خود قائل شوید . سقفی برای هزینه ها در نظر بگیرید تا بتوانید درصد قابل توجهی صرفه جویی داشته باشید . عادت خریدن اجناس گران را کنار بگذارید تا شما بتوانید در نهایت یک سپرده مناسب برای خرید فرش خانه خود داشته باشید.

 

3- نحوه خرید صحیح فرش ماشیینی

در بخش بالا که  ملاحظه فرمودید بخشی از تکنیک های مفید برای صرفه جویی های زندگی را برای آوردیم که می تواند تاثیر قابل توجهی در زندگی شما داشته باشد . در ادامه در مورد نحوه صحیح خرید فرش را به همراه راه های نگهداری در مورد فرش ماشینی و دیگر کالاهای مربوط به فرش را ذکر کنیم .

 

3-1- بررسی قبل از خرید فرش

شاید تصور کنید خرید صحیح فرش نمی تواند کمک شایانی به صرفه جویی در هزینه ها شود  و در ادامه متوجه خواهید شد که چه نکات مهمی پشت خرید فرش وجود دارد . در ابتدا شما باید با ویژگی های فرش آشنا باشید در غیر این صورت ممکن است یک فرش اشتباه را انتخاب کنید و دیگر فرصتی برای عوض کردن آن وجود داشته باشد .

 

3-1-1- قدم اور در انتخاب فرش مناسب

در اولین قدم مکان پهن کردن را متر کنید تا متراژ مناسب فرش ماشینی خود را به دست بیاورید . همیشه سعی کنید که فرشی کوچک تر از آن فضا انتخاب کنید . این کار باعث می شود که قسمتی از فرش را تا نزیند . در طولانی مدت ممکن جای تازدگی فرش باقی بماند و خرابی فرش در ظاهر فرش تاثیر بگذارد .

 

3-1-2- قدم دوم در خرید و انتخاب فرش ماشینی

قدم دوم و مهم که می توانید هزینه خریدتان را کاهش دهد انتخاب مناسب شانه فرش است . تعداد شانه فرش رابطه مستقیمی با قیمت فرش ماشینی  دارد پس اگر احساس می کنید فضای مورد نظرتان  نیاز به فرشی متراکم ندارد ، خوب است که از فرشی با تراکم معمولی مثلا از فرش ماشینی 500 شانه یا فرش ماشینی 700 شانه درجه یک یکی را انتخاب کنید . بدیهی است که این فرش ها از قیمت مناسب تری برخوردار است .

 

4- بررسی شانه و تراکم فرش ماشین

اما اگر تاکنون نتوانسته اید در مورد شانه و تراکم اطلاعاتی نداشته اید به طور مختصر در مورد ان برایتان توضیح می دهیم . در فرش ماشینی که توسط دستگاه 1000 شانه بافته می شود یعنی در عرض 1000 گره در یک متر است . پس اگر شانه فرش را به 1200 شانه برسانیم تراکم فرش بسیار بالا خواهد رفت . فرش ماشینی 1200 شانه اصل کاشان به علت بالا بودن تعداد گره های آن به فرش دستباف گونه معروف است . اگر هزینه بالای این فرش ها برایتان اهمیتی ندارد ، این می تواند برای پذیرایی منزلتان گزینه فاخری برای منزلتان است .

 

گروه تحقیقات زیبافرش

سپاس از توجه شما

Leave A Comment