فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/ده ویژگی برتر فرش ماشینی

ده ویژگی برتر فرش ماشینی

ده ویژگی برتر فرش ماشینی

یکی از مهم ترین نکات برای منازل داشتن کف پوش های مناسب است که باید رعایت شود . زیرا با انتخاب یک کف پوش مناسب می توانید راحتی و آرامش را به کل آن منتقل کنید . افرادی که خانه خود را مکانی برای آرامش و استراحت خود می دانند . باید برای انتخاب کف پوش آن با وسواس برخورد نمایند ، تا بتوانند فضای ایده آل و همراه با آرامش را در فضای خانه خود فراهم آورند . برای این که یک انتخاب مناسب داشته باشید باید با در نظر گرفتن سبک زندگیتان و همچنین عادت های روزمره تان بهترین فرش ماشینی را انتخاب کنید . هچنین باید به ده ویژگی که در زیر بیان می کنیم نیز دقت داشته باشید تا فرش ماشینی مناسب و ایده آل انتخاب نمایید .
1- ویژگی اول : برای داشتن یک فرش مناسب در ابتدا باید نوع کاربرد و استفاده اتاق مورد نظر را در نظر بگیرید . به عنوان مثال : خرید فرش ماشینی مناسب که برای اتاق پذیرایی و یا اتاق های پر رفت و آمد مانند آشپز خانه ، راهرو و غیره باید دارای قابلیت پا خور بودن باشند ، و همچنین در برابر گرد و غبار نیز مقاوم باشد و دارای طول عمر بالایی باشد . اما برای اتاق هایی که در آن ها رفت و آمد کم است مانند اتاق خواب که برای استراحت می باشد . فرشی را انتخاب کنید که دارای جنس لطیف و نرم باشد و در آن از طیف رنگی روشن استفاده شده باشد . زیرا با انتخاب چنین فرشی فضای اتاقتان لطیف تر و ملایم تر می شود . 
2- ویژگی دوم : ویژگی دوم توجه به سبک زندگیتان می باشد ، برای مثال افرادی که دارای نوزاد هستند و یا حیوان خانگی دارند و یا جزو افراد ورزشگار می باشد بهتر است از طرح های شلوغ و تیره استفاده کنند ، زیرا در این نوع از فرش ها کثیفی کمتر نمایان می شود . و برای افرادی که کم جمعیت می باشند و عادت به رفت و آمد زیادی ندارند می توانند از فرش هایی با طرح های خلوت و رنگ روشن استفاده نمایند . بنابراین قبل از خرید فرش حتما سبک زندگیتان را در نظر داشته باشید و متناسب با آن فرش مورد نظرتان انتخاب نمایید .
3- ویژگی سوم : فرش های که تک رنگ هستند مثل : مشکی ، آبی نفتی و یا قهوه ای شکلاتی و غیره باعث می شوند که لکه های روشن و دوده ها روی آن ها نمایان شوند . و فرش هایی که دارای رنگ های روشن می باشند مانند : کرمی ، سفید و غیره باعث نمایان شدن گرد و غبار و جای پا می شوند . برای تهیه فرش برای بیرون از منزلتان بهتر است که میزان آلودگی آن مکان را در نظر داشته باشد تا فرش مورد نظر کثیف جلوه نکند . و همچین برای داخل خانه نیز باید بررسی کنید که بیشتر دارای چه نوع کثیفی می باشد و بعد فرش با رنگ مناسب را خریداری کنید . 4- ویژگی چهارم : اگر فضای داخل خانه تان کوچک است و دوست دارید بزرگتر نشان داده شود از فرش هایی با رنگ روشن استفاده کنید . زیرا فرش هایی که دارای رنگ روشن می باشند باعث می شوند که فضا بزرگتر جلوه کند . اما اگر دارای خانه بزرگی می باشید و خانه تان کم اثاثیه بنظر می رسد از فرش های رنگ تیره استفاده نمایید . زیرا فرش های با رنگ تیره باعث می شود که فضایی صمیمی ، گرم و دنج داشته باشید .
5- ویژگی پنجم : اگر خانه تان در معرض دود و گرد و غبار قرار دارد بهتر است که از فرش های استفاده کنید که از چندین رنگ و طرح های تو در تو دارد . زیرا این نوع فرش ها کمتر از سایر فرش ها ذرات گرد و غبار و دود را نشان می دهند .
6- ویژگی ششم : در هنگام انتخاب فرش ماشینی مناسب حتما به کاربرد و شیوه استفاده آن دقت نمایید . مواد اولیه ای که در آن بکار رفته است را مورد بررسی قرار دهید . به عنوان مثال فرش هایی که در آن ها از الیاف نایلونی استفاده شده است در برابر تغییر شکل مقاوم هستند و بسیار با دوام می باشند . و نسبت به سایر فرش ها دارای قیمت ارزانتری نیز هستند ، و تنها ایرادی که به آن ها وارد می باشد ، این است که به راحتی گرد و غبار را به اطراف منتقل می کنند .
7- ویژگی هفتم : برای داشتن فرش های که به راحتی تمیز شوند و در برابر رطوبت نیز مقاوم باشند بهتر است فرش های را انتخاب کنید که در بافتشان از الفین استفاده شده باشد . زیرا این گونه از فرش ها دارای قابلیت تمیزی آسان و مقاوم در برابر رطوبت می باشد . اما با گذشت زمان حالت اولیه خود را از دست می دهد و یا به اصطلاح کش می آید .
8- ویژگی هشتم : فرش هایی که از الیاف پشمی بافته می شوند دارای ماندگاری بالاتری نسبت به سایر فرش ها هستند اما جدا کردن گرد و خاک از آن ها به سختی صورت می گیرد .
9- ویژگی نهم : فرش هایی که از جنس آکرولیک می باشند به فرش های بدون پرز معروف می باشند پرزدهی در دو هفته اولیه استفاده از آن ها معمولی می باشد اما پس از دو هفته اگر باز هم پرزدهی داشته باشند نشانه ی نامرغوب بودن فرش می باشد . برای خرید فرش های پلی استر حتما بعد از مشاهده آن روی رگال یکبار روی زمین نیز آن ها را مشاهده کنید . و رنگ و نقش آن ها را چک نمایید . زیرا فرش هایی که از جنس پلی استر می باشند دارای درخشندگی هستند و از زوایه مختلف دارای شیدهای رنگی مختلفی هستند به همین دلیل لازم است قبل از خرید آن ها در زیر نور مناسب تماشا کنید .
10- ویژگی دهم : زمانی که از فرش استفاده نمی کنید بهتر است آن را لوله کنید زیرا در صورت لوله بودن فرش ، فرش دست نخورده باقی خواهد ماند .

حتما بخوانید : تابلو فرش منظره

سپاس از توجه شما

Leave A Comment