فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

دوخت چرم فرش ماشینی

دوخت چرم فرش ماشینی

فرش ماشینی جز لوازم با اهمیت و قیمتی هر خانه ای است . بنابراین انتخاب یک نمونه مناسب و با کیفیت مورد توجه تمامی خانواده ها می باشد . همچنین قیمتی که دارد می تواند خانواده ها را مجاب به این کند که در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشند تا نخواهند ظرف مدت کوتاهی دوباره کالایی که خرید کرده اند را تعویض کنند . ما در ادامه به بررسی چرم دوزی فرش ماشینی چگونه است می پردازیم که چرم یکی از راه های حفاظتی از قالی است می پردازیم

 

1- چرم دوزی فرش

نحوه نگهداری و راه های بهتر برای حفاظت از قالی برای هر فردی مهم و لازم است که یی از راه ای محافظت از فرش ماشینی استفاده از چرم دوزی میی باشد که به دو روش قدیم و جدید اینکار صورت میگیرد و ما در ادامه با بررسی این دو روش و سپس به نحوه دوخت آن میپردازیم.

 

1-1- چرم دوزی فرش قدیم

در قدیم چرم دوزی فقط برای فرشهای صادراتی انجام می گرفت زیرا با توجه به حمل و نقل و جابه جایی های انجام گرفته ، گوشه و کنار فرش لول می شد که صادرکننده برای جلوگیری از هزینه مرمت این کار را انجام می داد .

 

1-2- چرم دوزی فرش امروزی

البته در حال حاضر برای جلوگیری از سر خوردن فرش یا جای یا پوشاندن جای میخ یا سوزن کاری استفاده می شود ، یا اینکه قالی در بافت دچار ایرادی شده باشد .چرم را معمولا به اندازه طول قالی برش می دادند و سپس به صورت زیگزاگ می دوختند . چرم باید بین 3 تا5 سانت عرض می داشت و مقاوم بود . بدین صورت که قالی را از پشت بر روی زمین پهن می کنند و با چکش آن را می کوبند سپس پارچه سفیدی مرطوب کرده بر روی آن قرار می دهند و اتو می کشند سپس دوخت چرم را انجام می دادند .


معمولا این مورد برای فرشهای دستبافت ، گلیم استفاده می شود که ارزش بالاتری نیز داشته باشد ، استفاده می شود . و چون عموما گلیم برای آویزان شدن استفاده می شود مناسب این کار است .برخی افراد این کار را نیز برای محصولات فرش ماشینی انجام می دهند که بیشتر برای جلوگیری از سر خوردن قالی انجام می شود .

 

1-3- نحوه چرم دوزی فرش

برای چرم دوزی به این صورت است که شما باید نخ و سوزن مخصوص چرم داشته باشید . سپس فرش را به روشی که در بالا ذکر کردیم صاف می کنیم و چرم ها را به صورت تکه ای برش می دهیم و از مقوای محکمی نیز استفاده می کنیم و چرم را بر روی آن قرار می دهیم . سپس به دوخت قالی می رسیم که باید توجه کنید به گونه ای باشد که جای سوزن روی آن مشاهده نشود .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment