فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نقش فرش در دکوراسیون داخلی چیست ؟

نقش فرش در دکوراسیون داخلی چیست ؟

نقش فرش در دکوراسیون داخلی چیست ؟

در خانه ما ایرانی ها فرش در دکوراسیون حرف اول را می زند . اما برای داشتن یک انتخاب مناسب برای فرش فقط طرح و رنگ آن مهم نمی باشد و باید درباره مکانی که قرار است فرش را برای آن تهیه کنید اطلاعاتی در اختیار داشته باشید . فرش جزو عناصری می باشد که در خانه نقش پر رنگی دارد . می توان گفت که به نوعی نماینده هویت ایرانی در خانه ما ایرانی ها است . بنابراین در ادامه نگاهی گذرا به فرش خواهیم داشت و نحوه استفاده آن را در دکوراسیون و تاثیر آن در چیدمان دکوراسیون منازل را بیان می کنیم .
 تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی
در ابتدا بهتر است که بدانید هر فضا در معماری داخلی دارای ساختاری مانند سقف ، دیوار و کف می باشد و دارای یک محدوده مشخصی می باشد . بعد از این که آن فضا ایجاد شد باید پوشش نهایی آن را متناسب با سلیقه ی خود انتخاب کنید . به عنوان مثال برای خانه ها با توجه به صمیمیتی که در آن وجود دارد باید از وسایلی استفاده کنید که دارای چنین ویژگی باشد . یعنی احساس صمیمیت و گرما را القا کنند . کف که آخرین لایه در ساختار محسوب می شود و مهم ترین بخش می باشد باید پوششی که برای آن انتخاب می کنید دارای خصوصیاتی از قبیل دوام ، سهولت نگهداری ، گرمی کف و راحتی زیر پا و … باشد .
کار کرد فرش ها در دکوراسیون
 فرش ها می توانند در دکوراسیون داخلی به عنوان عنصر نظم دهنده ، نقطه کانونی ، وسیله تزیینی مانند تابلو فرش و سازمان بخش باشند . حتی می توانید از آن ها برای تفکیک فضا نیز استفاده کرد برای مثال تفکیک غذاخوری از اتاق نشیمن . نقش و طرح فرش ها می توانند در طراحی و انتخاب سایر وسایل دکوراسیون مانند مبلمان و غیره مفید واقع شود . اندازه فرش ها و طرح هایی که در آن ها بکار می رود می توانند ظاهر و اندازه فضا را بزرگتر یا کوچکتر جلوه دهند . فرش ها در دکوراسیون داخلی تکه های مجزایی از کف اتاق می باشند که اغلب اندازه های استاندارد و حاشیه های زیبا دارند و برای پوشاندن تمام کف اتاق ها بکار نمی رود . یعنی بهتر است که بین فرش و دیوار های اتاق فضای خالی وجود داشته باشد . بعد از این که فرش مناسب برای اتاق را تهیه کردید نوبت به آن می رسد که سایر وسایل مورد نیاز در دکوراسیون داخلی را تهیه کنید . وسایلی از قبیل تابلو ، مبلمان و میز ، کنسول ، آینه ، آباژور ، پرده و غیره که در تمامی خانه ها موجود است . اما برای این که این وسایل را کنار هم قرار دهیم نیاز به یک وسیله نظام بخش داریم تا بتوان آن ها را به بهترین شکل سازمان بدهد . یکی از وسایلی که می تواند ما را از سردرگمی نجات دهد و باعث شود که انتظام در فضای خانه ما حاکم شود فرش می باشد . اولین نکته ای که باید در دکوراسیون داخلی مورد توجه واقع شود تناسب فرش با مبلمان ، پرده و دیگر عناصر در دکوراسیون می باشد . به عنوان مثال در سبک مدرن بهتر است از فرش های مدرن استفاده شود و در کنار آن از مبلمان ساده استفاده کنید . در سبک روستیک که دارای حال و هوای روستایی می باشد از فرش های استفاده کنید که دارای نقشه های ساده باشند مانند جاجیم ، گلیم و غیره . در سبک کلاسیک بهتر است که از فرش هایی استفاده کنید که دارای نقشه های اصیل می باشند . یکی دیگر از نکات مهم در دکوراسیون داخلی هماهنگی فرش با رنگ پرده ها ، دیوارها و مبلمان می باشد . باید تمامی این عناطر دارای رنگ های باشند که هارمونی و هماهنگی با هم داشته باشند . این کار باعث جذابیت فضا می شود .
محل قرار گیری فرش در دکوراسیون
اتاق نشیمن : برای قرار دادن فرش در اتاق نشیمن چند حالت وجود دارد .حالت یک: قرار گرفتن مبلمان به طور کامل بر روی فرش می باشد . زیرا این کار باعث می شود که تمام اجزای مبلمان به صورت یک گره عمل کنند و متحد به نظر برسند . حالت دو : قرار گیری پایه های جلویی مبل بر روی فرش در این حالت نیز توجه به مرکز اتاق به وجود خواهد آمد . حالت سوم : تمامی پایه های مبل و یا کاناپه بر روی زمین باشد و هیچ کدام بر روی فرش قرار نگیرد . این نوع از سازماندهی برای آپارتمان های کوچک بسیار مناسب است . برای این که این کار را انجام دهید اطمینان حاصل کنید که طول فرشتان با کاناپه دو برابر است . همچنین مبلمانتان را در نزدیک فرش قرار دهید تا حس اتحاد پا برجا بماند .  فرش برای اتاق خواب : زمانی که از خواب بیدار می شوید ابتداد پا هایتان بر روی کف پوش قرار می گیرد . بنابراین باید کف پوش گرم و نرم و مناسبی را برای اتاق خواب انتخاب نمایید و همچنین باید اندازه فرشتان به گونه ای باشد که از تخت خوابتان بزرگتر باشد . زیرای بیشتر قسمت فرش در زیر تخت قرار خواهد گرفت و نباید از فرش های گرد و یا کوچک استفاده کنید که فقط زیر تخت را پوشش می دهند . فرش برای آشپزخانه : برای قرار دادن فرش زیر میز ناهار خوری باید ابعاد آن به اندازه ای باشد که پایه های صندلی هنگامی که عقب کشیده می شوند روی آن قرار بگیرند . شکل و اندازه ی فرش باید متناسب با ابعاد میز ناهار خوریتان باشد . و زمانی که میز ناهار خوری بر روی فرش قرار می گیرد پنهان نشود . به دلیل این که میز ناهار خوری بر روی بخش مرکزی فرش قرار می گیرد اندازه آن باید به گونه ای باشد که بافت و الگوی آن در اطراف میز دیده شود . همانگونه که بیان کردیم رنگ فرش در اندازه اتاق و یا محلی که فرش را برای آن در نظر می گیرد تاثیر گذار است . برای فضاهای کوچک بهتر است که از فرش هایی با رنگ های روشن استفاده نمایید . زیرا باعث می شود که فضای تان بزرگتر به نظر برسد و برای فضا های بزرگتر بهتر است که از فرش ها با رنگ های تیره استفاده کنید زیرا باعث می شود فضا گرم تر و صمیمی تر به نظر برسد .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment