فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/بهترین انتخاب فرش ماشینی

بهترین انتخاب فرش ماشینی

بهترین انتخاب فرش ماشینی

این تفکر که انتخاب یک تخته فرش ماشینی متناسب با اصول زیبایی شناختی می تواند دکوراسیون را متحول نموده و تاثیر بسزایی در دکور دارد ، قطعا درست و بدون هیچ عیب و نقصی عنوان شده است . توجه به جمله قبل و دقت در واژه زیبایی شناسی ما را به سمت و سوی آیتم هایی مانند تناسب در زیبایی فرش با سایر وسایل دکور ، دقت در انتخاب ابعاد ، رنگ بندی و طرح و نگاره و … رهنمون می دارد . انتخاب یک تخته فرش تنها به کیفیت محدود نمی شود بهترین فرش ماشینی فرشی ست که در عین داشتن درجه خوب و مرغوبیت بالا ، ویژگی های ظاهری و قیمت مطلوبی را هم داشته باشد . نحوه دکوراسیون منازل به گونه ای ست که فرش با قرار گرفتن در مکانی از فضا که سطح زیادی را پوشش می دهد بیشترین دید دکور را داشته و انتخاب شایسته این کالا فضا را بسیار شیک ، لوکس و آرام نشان خواهد داد . برای داشتن بهترین انتخاب فرش ماشینی باید به مواردی توجه نمود که در ادامه این نوشتار به آن ها پرداخته شده است . در این مقاله بر ان شده ایم تا با ارائه راهنمایی هایی در حیطه انتخاب فرش ماشینی خریداران را در خریدی بهتر کمک نماییم .
انتخاب فرش با توجه به نوع دکوراسیون
نوع دکور هر فضا با دیگری متفاوت است و این امر موجب خواهد شد تا بهترین انتخاب فرش ماشینی در مکان های متفاوت ، متفاوت باشد . شناخت دقیق دکور اولین گام در انتخاب بهترین فرش ماشینی است . از جمله دکوراسیون های محبوب و باب میل خانواده های امروزی سبک های مدرن و کلاسیک میباشد . سبک سنتی همواره محبوبیت و زیبایی خود را دارد اما با توجه به تغییراتی که در سبک معماری و آپارتمان نشینی صورت گرفته است ، رفته رفته این سبک کم تر مورد توجه قرار گرفته شده است . شناخت دقیق دکور فضا از آنجا مهم است که برای مثال اگر نوع دکوراسیون منزل ما دارای معماری کلاسیک بوده و سایر وسایل را بر همین منوال انتخاب نموده ایم ، استفاده از فرش مدرن به عنوان کف پوش نمی تواند بهترین انتخاب قلمداد شده و زیبایی فضا با فرش های کلاسیک به اوج خواهد رسید .  همچنین در دکورهای مدرن هم بهتر است از فرش مدرن و فانتزی کمک گرفته شود . تنوع و تعداد فرش های ماشینی به حدی ست که برای هر فضا با هر سبک سلیقه و دکوری می توان کف پوشی مناسب و زیبا خریداری نمود . غالبا انتخاب فرش های ماشینی سنتی به علت داشتن اصالت در طرح و رنگبندی بی نظیر برای هر سبکی می تواند زیبا باشد ولی جهت رعایت هارمونی و انتخاب بهتر ، لازم است  در سبک های مدرن از فرش های مدرن ، در سبک های کلاسیک از فرش های کلاسیک و در سبک های سنتی از فرش های سنتی استفاده نمود . با رعایت همین نکته با ظاهر ساده اما کاملا ماربردی به راحتی می توانید دکوراسیون خانه خود را مدیریت نموده و بهترین وسایل را با بیشترین میزان هماهنگی در فضا گرد هم آورید . توجه به این نکته لازم است که در صورت انتخاب هر فرشی چه مدرن ، چه سنتی و چه کلاسیک به غیر از میز هیچ وسیله دیگری نباید بر روی فرش قرار بگیرد چراکه قرار گرفتن هر شی ای به معنای دیده نشدن قسمتی از طرح و نقشه است و زیبایی طرح زمانی کامل خواهد شد که بیننده بتواند حالت قرینگی نگاره ها را ببیند .
رنگ در انتخاب فرش
انتخاب رنگ فرش مورد دیگری ست که به بهترین انتخاب فرش ماشینی منجر خواهد شد . در وهله اول باید رنگ فرش با رنگ وسایل اصلی دکور مانند مبلمان ، پرده و …. ست شود . ست شدن به معنای یکسان بودن رنگ ها نیست ، بلکه به معنای داشتن هارمونی و هماهنگی ست . برخی موارد رنگ های متضاد به ایجاد هارمونی بیشتر کمک می نماید . ارتباط اصلی رنگ زمینه فرش با کاربرد فضا هم موردی قابل توجه دیگری ست . خرید فرش ماشینی با رنگ زمینه روشن برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد انتخاب مناسبی نیست و در این مکان های باید از رنگ های خنثی او تیره که توان نشان ندادن لکه را دارند استفاده شود . همچنین استفاده از رنگ های سرد برای فرش اتاق خواب مانند رنگ های آبی و سبز کم رنگ می باشد انتخاب خوبی ست چراکه رنگ های گرم با ایجاد شور و هیجان عدم بی خوابی را به همراه خواهند داشت و رنگ های سرد موجب آرامش بیشتری می شوند . رنگ های خنثی مانند رنگ های خاکستری ، فیلی ، بژ و … به عنوان رنگ های تکمیلی در فضاهایی که ترکیب رنگ ها فراوان هستند و یا به هر دلیل نیاز به اضافه شدن رنگ جدید نیست ، مناسب خواهند بود . عموما رنگ زمینه فرش باید از رنگ غالب سایر وسایل تیره تر باشد . قرار گرفتن رنگ تیره تر در کف فضا باعث ایجاد سرزندگی و شادابی خواهد شد .
تاثیر اندازه در انتخاب بهترین فرش ماشینی برای دکوراسیون
در صورتی که قصد خرید فرش ماشینی را دارید ، باید قبل از رفتن به فروشگاه ابعاد فضا را اندازه گرفته و مشخص نمایید چه فرشی برای مکان مورد نظر شما بهتر است . دقت نمایید فرش نباید کاملا فضا را پوشش دهد ، نباید به حدی بزرگ انتخاب شود که مجبور باشیم لبه های آن را تا زده یا کنار دیوار قرار دهیم ، همچنین نباید آنقدر کوچک باشد که قسمت های زیادی بدون کف پوش باشد . اصولا باید لبه های فرش در حد چند سانتی متر از لبه های دیوار فاصله داشته باشد . این موضوع خصوصا برای فضاهای کوچک مهم تر است . انتخاب فرشی کوچک تر از ابعاد اتاق با ایجاد خطای دید ، اتاق را بزرگ تر از واقع نشان می دهد . از همین رو قبل از رفتن به فروشگاه ، محیط مورد نظر را اندازه گیری گرفته و با کاهش چند سانتی متر از طول و عرض اندازه گیری ابعاد فرش را مشخص نمایید . بی شک دیدن تمام فرش ها در طرح ها ، برند ها ، نقوش ، کیفیت و ابعاد گوناگون کار غیر ممکنی به نظر می رسد اما اگر به فروشگاه های اینترنتی مراجعه نماییم این امر امکان پذیر بوده و با صرف کم ترین زمان و هزینه می توانیم از تمامی فرش های ماشینی دیدن نموده و با ویژگی های آن آشنا شویم . دیدن تنوع بالای محصولا و اطلاع از ویژگی های ظاهر و فنی آن ها به ایجاد امکان بهترین انتخاب فرش ماشینی کمک خواهد نمود .

حتما بخوانید : فرش 1000 شانه تراکم 3000

سپاس از توجه شما

Leave A Comment