فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/بهترین قیمت فرش ماشینی

بهترین قیمت فرش ماشینی

بهترین قیمت فرش ماشینی

برای خانوارها بحث بودجه و هزینه لازم جهت خرید لوازم و وسایل منزل مهم و قابل تأمل است . از این رو یکی از گزینه های مورد بررسی در هنگام خرید قیمت و هزینه مورد نیاز جهت خرید است . قیمت انواع فرش های ماشینی در شهر ها و مناطق مختلف متفاوت است . موارد متعددی بر قیمت فرش های ماشینی اثر گذار هستند . مواردی از جمله حقوق کارگران ، مواد اولیه بکار گرفته شده در بافت ، روش خرید ، میزان سود در نظر گرفته شده برای تولید کننده ، حق بیمه ، خدمات پس از فروش و … از مهم ترین متغیر های مؤثر در تعیین قیمت فرش های ماشینی هستند .
هر تخته فرش ماشینی به موجب تکنولوژی و فناوری دستگاه و ماشین بافنده دارای ویژگی های فنی متفاوتی است و می دانیم که ویژگی های فنی مانند شانه و تراکم نیز بر تعیین بهترین قیمت فرش ماشینی بی تأثیر نخواهد بود . به علت اهمیت و توجه خریداران به قیمت فرش ماشینی در این مقاله به شرح توضیحاتی در رابطه با قیمت فرش ماشینی و ارزان یا گران بودن محصولات خواهیم پرداخت . در ادامه به این نکته اشاره خواهیم کرد که هر فرش ماشینی ارزان قیمتی الزاماً بی کیفیت و هر فرش ماشینی گران قیمتی الزاما با دوام و با کیفیت نخواهد بود . خریداران عزیز پس از مطالعه نوشتار با آگاهی بیشتری به دنبال خرید فرش های ماشینی خواهند بود .

عوامل موثر بر تعیین بهترین قیمت فرش ماشینی
بهتر است عوامل موثر را به دو دسته فنی و ظاهری تقسیم نماییم تا با تمرکز بیشتر بحث را دنبال کنیم .
تراکم عرضی فرش که همان شانه فرش نامیده می شود ؛ به همراه تراکم طولی مهم ترین عامل فنی در تعیین قیمت فرش ماشینی است . هر چه شانه و تراکم بالا تر باشد فرش ، گران قیمت تر و مرغوب تر خواهد بود . چراکه در شانه و تراکم بالا از مواد اولیه گران تر ، دستگاه ها و روش های تولید نوین تر و زمان بیشتری استفاده شده است . شانه فرش در کنار فنی بودن در تعیین زیبایی ظاهری و ظرافت بافت نقش مهمی ایفا می نماید . همچنین در دستگاه های بافت فرش ماشینی 1000 شانه و 1200 شانه نمی توان از الیاف ضعیف و ارزان قیمت استفاده کرد چراکه قدرت بالای این دستگاه ها باعث پارگی نخ های ضعیف می شود .
تراکم طولی تعداد گره بافته شده در هر متر طول فرش و تراکم عرضی یا شانه تعداد گره زده شده در هر متر عرض فرش است ، مسلما هر چه تعداد گره هها بیشتر باشد در هم تنیدگی و استحکام فرش بیشتر می شود .
مورد مهم دیگر نوع نخ خصوصا نخ خاب است . الیاف آکریلیک هیت ست شده بهترین الیاف موجود در بازار است که به نسبت نخ های دیگر گران تر و مرغوب تر است .
نقشه و طرح جدید و غیر تکراری به علت زیبایی و اصطلاحا مد بودن محصولی گران تر از طرح های قدیمی و تکراری در اختیار ما می گذارد . فرش های با شانه و تراکم بالا مناسب ترین زمینه برای نقشه های شلوغ و پر نگاره ای هستند که با داشتن اصالت و فرهنگ غنی روز به روز توسط طراحان در حال آپدیت شدن هستند .

تعیین قیمت فرش بر اساس منطقه جغرافیایی
مهد تولید فرش ماشینی جهان شهر زیبا و تاریخی کاشان است . کارخانه های فرش کاشان از قدیمی ترین کارخانه های نساجی ایران هستند و این قدمت و سابقه بر توان تولید محصولات با قیمت مناسب افزوده است . همچنین تعدد برند ها و تنوع تولیدات باعث بالا رفتن رقابت و استفاده از به روز ترین دستگاه های تولید شده است . این موارد از گزینه های اثر گذار بر تعیین بهترین قیمت فرش ماشینی هستند . با این اوصاف فرش های ماشینی کاشان ، ارزان قیمت ترین محصولاتی هستند که در عین داشتن کیفیت ، دوام بالا در قیمت های مطلوب و مناسب به فروش می رسند .  برخی از برند ها و تولید کنندگان محصولات بی کیفیت و عاری از استانداردهای ملی را به قیمت ارزان وارد بازار می نمایند اما تولیدات کاشان ملزم به رعایت بالاترین استاندارد ها و استفاده از بهترین مواد اولیه می باشند .
در کنار رقابت و سابقه تولید که در برقراری نازل ترین قیمت فرش اثر دارد ، عملکرد پرسنل هم به میزان بالایی در قیمت فرش ماشینی نقش دارد . می توان گفت کارگران در شهر های نساجی تخصص و مهارت بالاتری در کار داشته و با انجام تخصصی و تقسیم کار از هزینه تولید کاسته خواهد شد . برای مثال کشور ترکیه به علت نداشتن متخصصی و طراحان خبره نسبت به استخدام نیرو های فعال و کار بلد ایرانی اقدام نموده است . این امر برای تولید کنندگان کشور ترکیه هزینه بر خواهد بود و از آنجایی که این هزینه در قیمت فرش متبادر می گردد می تواند چنین استنتاج کرد که استفاده از نیروی کار محلی در نهایت منجر به رقم خوردن بهترین قیمت فرش ماشینی در شهر هایی خواهد شد که از متخصیص و خبرگان فرش های ماشینی برخوردار هستند . 

فرش ارزان بخریم یا خیر ؟
ارزان بودن فرش اگر بدون حکمت باشد می تواند برای خریدار جای سوال و شک بر انگیزد و باید نسبت به اصالت و کیفیت محصول دقت نمود . با تحلیلی از مواردی که تا کنون عنوان شد ممکن است چنین به نظر آید که فرش های با کیفیت و مرغوب قیمتی بالا خواهند داشت اما مواردی مانند آنچه در ادامه می اید می تواند خرید فرش مرغوب و درجه یک را در قیمت مناسب رقم بزند .
تولیدکنندگان حرفه ای با در دست گرفتن بازار واردات الیاف و حذف واسطه ها هزینه مواد اولیه و در نتیجه هزینه تولید فرش را کاهش می دهند .
باید همواره گوش به زنگ تخفیف و آفرهای جشنواره ها ، دوره ها و ایام مبارک سال و … باشیم .
حذف واسطه یعنی کوتا کردن دست دلالان و از بین بردن تمامی هزینه های سربار ، میزان این هزینه ها قابل توجه بوده و خرید مستقیم از کارخانه به صورت حضور فیزیکی ، مراجعه به فروشگاه آنلاین ، خرید از مراکز مستقیم پخش و … یعنی خرید فرش به بهترین قیمت ممکن .
اگر قصد خرید کف پوشی مناسب و در خور شان منزلتان را داید ، ما به شما خرید از فروشگاه آنلاین و اینترنتی گروه تولیدی زیبافرش را پیشنهاد می دهیم . گروه تولید زیبافرش ، برندی است که در کنار ارائه محصولات با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت بر محصولات خود گارانتی و ضمانت وضع نموده و طرح هایی به غایت زیبا و فاخر خلق می نماید . بی شک خرید از گروه تولیدی زیبافرش از بهترین و به یاد ماندنی ترین خرید ها خواهد بود .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment