فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/چه فرشی را کجا پهن کنیم ؟

چه فرشی را کجا پهن کنیم ؟

چه فرشی را کجا پهن کنیم ؟

فرش همواره یکی از جداناپذیری واساسی ترین قسمت های چیدمان و دیزاین در خانه ایرانی ها به شمار میرود اما آن طور که شایسته است در خرید آن استاندارد ها را رعایت نمیکنیم که در آخر موجب عدم رضایت قلبی پس از گذشت دوره ای معمولا کوتاه میشود اما چرا این حس لعنتی به جان ما می افتد؟ بله درست است عدم اگاهی از مهمترین فاکتور های خرید که ما سعی کردیم اصلی ترین اطلاعات مورد نیاز را در این مقاله بازگو کنیم تا  شما نیز به جمع خریداران ناموفق نپیوندید .

 

بعد از مطالعه ی این مقاله به این موضوع پی خواهید برد که محیط مناسب هر فرش کجاست .

1- به شیوه ی زندگی خود اهمیت دهید وتاثیر آن را درا نتخاب خود یکی از اصلی ترین فاکتور های خرید قرار داده ،اما شیوه ی زندگی ؟ تاثیر در خرید فرش؟
بله درست است شما باید در نظر بگیرید زندگی ارامی دارید یا  این موضوع در مورد شما صدق نمیکند
واضح است که اگر شما با همسر خود به صورت تنها از زندگی لذت میبرید دست و پای شما در انتخاب رنگ فرش بازتر است و میتوانید از رنگ های روشن تر و ارمش دهنده بیشتر استفاده کنید اما اگر دارای فرزندان کوچک میباشید و خطر کثیف شدن فرش هر روز شما را تهدید میکند از این انتخاب دست بکشید چون به سرعت فرش شما هر روز کثیف به نظر خواهد رسید که البته به لطف قالیشویی های حرفه ای این دغدغه ای مانند گذشته نیست اما این را نیز در نظر بگیرید که هر بار قالیشویی بصورت بسیاریی کیفیت فرش شما راکاهش خواهد داد .

2– در نظر داشته باشید که فرش در چه محدوده ای پهن خواهد شد یقینان شما باید برای فرشی که بیشتر روی آن راه میروید و به اسطلاح پاخور بیشتری دارد باید تراکم بیشتر داشته باشد به عنوان مثال فرش های راهرو ها و اتاق نشیمن بشتر از فرش های اتاق های خواب مورد استفاده قرار خواهند گرفت  فرش هایی که در اشپز خانه مورد استفاده هستند رنگ روشن نداشته باشند مناسب تر است یا فرشی که در اتاق کودک مورد استفاده قرار میکیرد باید دارای جذابیت های کودکانه باشد .

3- رابطه ی نور محل و رنگ فرش در زیبا ببه نظر رشیدن محیط بسیار اهمیت دارد که البته این مورد نیز مانند دیگر مورد های بالا بسیار کم مورد توجه قرار میگیرد اگر محیط شما نور گیری بسیاری دارد از تا حد امکان از فرش های تیره استفاده کنید که به تنظیم نور محیط میپردازد

4- اگر میخواهید محل از چیزی که هست بزرگ تر به نظر برسد از فرش های روشن استفاده کنید چون واقعا تاثیر معجزه آسایی در دید کلی به وجود خواهد آورد و در مقابل اگر فکر میکنید که محیط بیش از حد بزرگ به نظر میرسد از تیره رنگ ها با نقشه های شلوغ استفاده کنید

5- اما اندازه ی فرش چطور باشد ایا تمام محیط پوشانده شود؟ اگر بخواهیم از دید طراحان دکوراسیون به این سوال پاسخ دهیم این یک فاجعه خواهد بود فاصله از لبه های دیوار باعث میشود فرش تمام نمای خود را به بهترین شکل داشته باشد و حتی از نمای کفپوش یا سرامیک خود نیز استفاده کرده ایم  که علاوه بر زیبایی بیشتر باعث عدم اسیب دیدگی بخاطر نبود فشار پایه های وسایلی مانند مبلمان وبه طور کلی وسایل سنگین و همیچنین تا نخوردن فرش میشود و تمام این ها باعث کاهش اسیب دیده گی میباشد اما این هم اشتباست که انقدر فرش کوچک باشد که مجبور باشیم بیشتر در قسمت ها لخت خانه راه برویم که این مورد نیز دیدی بد به منزل شما خواهد داد .

6- درصورتیکه از خانه ای با ویژگی های سنتی استفاده میکنید استفاده از طرح های سنتی مانند لچک ترنج انتخابی منطقی به نظر میرسد اما  اگر خانه شما کف پوش پارکت دارد گبه را در دستور کار قرار داده تا نتیجه ای بهتر حاصل شود

7- برای انتخاب رنگ بهتر به رنگ های موجود در فضا توجه کنید و با توجه به رنگ دیوارها، کفپوش های موجود !
پرده و سایر  وسایل چوبی و … توجه کنید و اگر این وسایل دارای طرح های شلوغ میباشند با یک نقشه ی خلوت توازن را به وجود آورید و هرگز ست های یک دست با توجه به رنگ وسایل نامبرده به وجود نیاورید در این صورت محیط به محیطی بی روح تبدیل میشود و اگر از پرده های تیره و مبلمان تیره بهره میبرید با یک فرش روشن رنگ روح را به محیط بدمید.

+ بیشتر بدانید : رنگ فرش با توجه به دکوراسیون خانه

سپاس از توجه شما

Leave A Comment