فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه 8 رنگ

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه 8 رنگ

مشخصات فرش ۱۲۰۰ شانه 8 رنگ

ما قصد داریم در این مقاله فرش 1200 شانه 8 رنگ را معرفی کنیم . تا شما بتوانید در هنگام خرید این فرش خودتان یک کارشناس باشید . و بتوانید به راحتی فرش 1200 شانه را تشخیص دهید . برای این که بتوانید فرش های 1200 شانه اصل را از فرش های 1200 شانه غیر اصل تشخیص دهید باید مشخصات فنی و ضاهری آن را بدانید . در ادامه این مقاله به این مشخصات می پردازیم . فرش های 1200 شانه به دلیل تراکم بالا و ریز بافت بودنشان بسیار مورد توجه و محبوبیت قرار گرفتند . این نوع فرش جزء مرغوبترین فرش ها در صنعت فرش ماشینی نیز می باشد .  یکی دیگر از دلایل محبوب بودنشان کیفیت بالای آن ها است . فرش های 1200 شانه دارای لطافت و ظرافت بالایی می باشند . و برای بافت آن ها از مواد اولیه درجه یک استفاده می شود . داشتن کیفیت بالا و رنگبندی و طرح های جذاب باعث شده ذ در کل دنیا دارای فروش باشد . فرش های 1200 شانه نسبت به فرش های 1000 شانه دارای تراکم بالا تری است . طرح هایی که برای بافت فرش های 1200 شانه طراحی می شوند برای فرش ها با تراکم پایین مانند 700 شانه مناسب نمی باشد . این طرح ها را فقط می توان در فرش های تراکم بالا استفاده کرد .
مشخصات و ویژگی های فرش 1200 شانه 8 رنگ
شانه فرش های 1200 شانه 8 رنگ
 شانه به تراکم عرضی در فرش ها گفته می شود . برای این که بتوانید تراکم عرضی و یا شانه یک فرش را تشخیص دهید باید یک متر از عرض آن را به دقت مشخص کنید و سپس تعداد گره های در آن یک متر موجود می باشد را بشمارید برای فرش های 1200 شانه این تعداد باید 1200 باشد .
تراکم فرش 1200 شانه 8 رنگ
به تعداد گره های بافته شده در طول ، تراکم طولی در فرش گفته می شود . فرش های 1200 شانه اغلب دارای تراکم 3600 می باشند . برای این که بتوانید تراکم طولی یک فرش را تشخیص دهید باید یک متر از طول فرش را با دقت مشخص کنید و تعداد گره هایی که در این یک متر وجود دارد را بشمارید که در فرش های 1200 شانه باید 3600 گره وجود داشته باشد .
جنس نخ تار فرش 1200 شانه 8 رنگ
نخ تار نخی می باشد که در طول فرش وجود دارد و در حالت عمودی در چله کشی به کار می روند . در فرش های 1200 شانه جنس آن ها معمولا پنبه با درصدی پلی استر می باشد .
جنس نخ پود فرش 1200 شانه 8 رنگ
جنس نخ پودی که در فرش های ماشینی بکار می رود برای تمامی آن ها یکسان می باشد از جنس کنف یا جوت می باشد . جوت جزء الیاف های طبیعی می باشد که در کشور هایی مانند هند ، پاکستان ، بنگلادش و نظیر آن ها رشد می کند . این علایق عایق خوبی نیز می باشد . بعد از این که این محصول را فرآوری نمود آن را به نخ پود تبدیل می کنند .
جنس نخ خاب فرش 1200 شانه 8 رنگ
جنس نخ خاب در فرش ها دارای اهمیت زیادی است . زیرا 70 الی 80 درصد از فرش را نخ خاب تشکیل می دهد . جنس نخ خاب در فرش های 1200 شانه از آکریلیک می باشد . برای این که دوام این نوع از نخ ها افزایش یابد آن را در فرآیندی هیت ست می کنند . عمل هیت ست در طی فرآیندی بر روی الیاف های اعمال می شود در طی این فرآیند الیاف توسط بخار داغ تثبیت می شود این کار باعث می شود که کیفیت آن الیاف بالا رود .
نخ های هیت ست شده دارای ویژگی هایی می باشد که در ادمه بیان می کنیم :
1. فرش هایی که در آن ها از نخ های آکریلیک هیت ست شده استفاده شده است دارای مقاومت بالایی می باشد .
2. در زمان شستشو تغییر رنگ نمی دهند .
3. در برابر نور خورشید مقاوم می باشد .
4. در برابر گرمای بالا نیز مقاوم است به صورتی که اگر ظرف و یا اتوی داغی را بر روی آن ها قرار دهید . دچار سوختگی و یا تغییر رنگ نمی شوند .
5. عمل هیت ست باعث می شود که نخ نرم و لطیف شود زیرا در این فرآیند پرز های اضافی به رشته ی اصلی باعث می شود که تابیده شود . بنابراین فرش های آکرلیک هیت ست بسیار نرم و لطیف می باشند .
6. عدم پرز دهی .
7. نخ های هیت ست شده حالت حجیم و پفکی دارند بنابراین اگر دو فرشی را که دارای تراکم و حجم یکسان می باشند اما از دو نوع نخ در یکی از نخ آکریلیک و در دیگری از نخ آکریلیک هیت ست شده استفاده شده باشد را با هم مقایسه کنید متوجه می شوید حجم نخی که در فرش آکریلیک استفاده شده از حجم نخ استفاده شده در آکریلیک هیت ست بیشتر می باشد .

دستگاه بافنده فرش 1200 شانه 8 رنگ
دستگاه بافت فرش 1200 شانه با تراکم 3600 HCI نام دارد . این دستگاه جزء جدید ترین و مدرن ترین دستگاه ها در صنعت فرش ماشینی می باشد . فرش ماشینی 1200 شانه 8 رنگی که توسط این دستگاه بافته می شود دارای کیفیت بالایی می باشد . زیرا دستگاه های به روز و مدرن قادر به بافت فرش ماشینی با نخ ضعیف نمی باشند و حتما برای بافت فرش ماشینی باید نخ خاب با کیفیت در اختیارشان قرار بگیرد .
شما می توانید برای تهیه فرش 1200 شانه 8 رنگ به دو روش حضوری و غیر حضوری اقدام کنید . که روش غیر حضوری خرید فرش به معنی خرید فرش از فروشگاه های آنلاین می باشد . شما می توانید برای تهیه فرش 1200 شانه 8 رنگ به فروشگاه آنلاین زیبا فرش مراجعه و از تمامی طرح آن ها دیدن نمایید . از پر فروش ترین طرح های فرش 1200 شانه 8 رنگ می توان به موارد زیر اشاره داشت ؛
فرش 1200 شانه طرح افشان
فرش 1200 شانه طرح هالیدی
فرش 1200 شانه طرح سلین و …

حتما بخوانید : فرش های مدرن و فانتزی

سپاس از توجه شما

Leave A Comment