فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/رفع زردی فرش بعد از شستشو

رفع زردی فرش بعد از شستشو

رفع زردی فرش بعد از شستشو

علت زردی فرش بعد از شستشو

همه ما دوست داریم فرش زیر پایمان بسیار تمیز و طراوت اولیه خود را حفظ کند و مثل اوایل خرید بسیار جذاب باشد.عوامل بسیاری در رابطه با کثیف شدن فرش وجود دارد و از جاهایی که بیشتر کثیف شده و در دید می باشد ریشه های فرش هستند. اگر شستشو فرش به صورت حرفه ای باشد چنین مشکلاتی پیش نمی آید و فرش دچار زردی و لکه نمی شود که در رابطه با مراحل صحیح شستشو فرش توضیحاتی در قسمت مقالات داده شده است اما اگر فرش بعد از شستشو دچار زردی شد مطالب زیر را دنبال کنید. در مقاله توضیحات برای علت زرد شدن ریشه فرش و رفع زردی فرش به صورت کامل برای کاربران قرار داده شده است.

دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو

اولین مورد استفاده از شوینده های نامناسب در شستشو فرش می باشد. در شستشو فرش های ظریف تر باید از شوینده هایی که خاصیت اسیدی کم تری دارند استفاده کرد زیرا شوینده هایی که مناسب الیاف فرش نباشند باعث از بین رفتن بافت فرش و باعث لکه و زردی بر روی فرش می شود.

دومین مورد جارو کشیدن قبل از شستشو است کسانی که فرش خود را قبل از شستشو جاروکشی نمی کنند دچار می شود گرد و غبار در بین فرش بماند و در هنگام شستشو فرش دچار تیرگی و زردی بشود.

سومین دلیل زردی فرش این است که بعد از شستشو آب از داخل آن خارج شده و بعد آن را پهن کنید در غیر این صورت آب کثیف به همراه فرش خشک می شود که دلیل اصلی زردی فرش است. در مورد رفع این مشکل فرش را لول کرده و بر روی سطح شیب داری بگذارید تا کاملا آب آن خارج شود.

نحوه از بین بردن زردی فرش

اولین نکته استفاده از شوینده با خاصیت اسیدی پایین است. ابتدا شوینده را داخل آب گرم مخلوط می کنیم.توجه داشته باشید آب سرد به شستشو فرش کمکی نمی کند و آب داغ نیز به فرش و ریشه های آن آسیب می رساند. در مرحله بعد مخلوط آب و مواد شوینده را به وسیله یک ابر یا اسفنج به ریشه های زرد شده فرش یا مکان زرد شده می کشیم. و در مرحله بعد برای خشک کردن آن فرش را داخل فضای باز قرار دهید تا نم فرش تبخیر شود و اگر این کار برای شما امکان پذیر نیست به وسیله سشوار از فاصله دور می توان قسمت های زرد شده را بعد از شستشو خشک کرد.

توجه داشته باشید نکات گفته شده برای ریشه های فرش و قالی قسمت های کمی از زردی بر روی سطح فرش است و اگر مقدار زردی زیاد باشد باید به قالیشویی های با تجربه مطمئن تحویل داده شود و شاید نیازی دوباره به شستشو داشته باشد.

 
کلمات کلیدی مرتبط :’علت زردی فرش بعد از شستشو’ , ‘فرش بعد از شستشو’ , ‘شستشو فرش’ , ‘دلایل زرد شدن فرش’ , ‘برای از بین بردن زردی فرش’ , ‘زردی فرش’ , ‘فرش و قالی’ , ‘پاک کردن زردی فرش’ , ‘سطح فرش’

سپاس از توجه شما

Leave A Comment