فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

خصوصیات فرش 1000 شانه

خصوصیات فرش 1000 شانه

 

بسیاری از افراد عادی با فرش 1000 شانه آشنایی ندارند و نمی دانند که به چه فرشی گفته می شود. در این مقاله ما قصد داریم ویژگی های فرش 1000 شانه ماشینی را به شما معرفی کنیم و توضیحات بیشتری در مورد این نوع فرش ها به شما ارائه بدهیم. امروزه با بالا رفتن قیمت فرش های دست بافت و طراحی های زیبا و خاص برای فرش های ماشینی، مشتریان علاقه زیادی برای خرید فرش های ماشینی از خود نشان می دهند که فرش 1000 شانه و 1200 شانه جزو فرش های پرطرفدار و باکیفیت محسوب می شود. اما به راستی فرش 1000 شانه به چه نوع فرشی گفته می شود و برای مثال فرش 1000 شانه با 1200 شانه و یا فرش 700 شانه چه تفاوت هایی دارد؟ در کارخانه هایی که فرش ماشینی بافته و تولید می شود دستگاه هایی وجود دارد که بخشی به نام شانه دارند و فرایند بافت به این صورت است که تار فرش از میان شانه عبور می کند. در حقیقت به تراکم عرضی فرش در بخش گره هایی که بافته می شود، شانه گفته می شود و واحد آن متر است.به طور مثال فرش 1000 شانه دارای 1000 گره در عرض می باشد و بعد گره ها در یک پنجم و حتی یک دهم در هر متر مربع فرش، محاسبه می گردد و با همین مقیاس شانه فرش مشخص می گردد. این مسئله جزو تفاوت های مهم فرش های 1000 شانه با 1200و یا 700 و … محسوب می شود که البته رابطه مستقیمی بین تعداد شانه با کیفیت فرش است. به جزء شانه عبارت دیگری هم در مورد فرش های ماشینی به کار می رود و آن تراکم است. طبق توضیحات بیان شده در بالا شانه به تعداد گره های عرضی گفته می شد که در فرش می بافند اما تراکم به تعداد گره هایی گفته می شود که در طول فرش و در هر متر مربع آن بافته می شود. در حقیقت هر چه تراکم یک فرش بالاتر باشد، ماندگاری فرش هم بیشتر بوده و محکم تر و سفت تر به نظر می رسد.
فرش پذیرایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد
دکوراسیون داخلی از جمله مهمترین و حساس ترین فضاهای منزل به شمار می رود چرا که دیگر افراد غیر از اعضا خانواده، در آن حضور دارند. ساکنان خانه بیشتر مایل هستند بهترین و زیباترین دکوراسیون و بیشترین هزینه ها را صرف چیدمان پذیرایی منزل کنند تا مهمان ها حس خوشایندی هنگام حضور در آن داشته باشند، گفتنی است یکی از وسایل مهم و کاربردی در قسمت پذیرایی خانه، فرش است که انواع آن را در ادامه مطلب برای شما ذکر کرده ایم.•فرش دستبافت•فرش ابریشم•فرش ایلیاتی•فرش ماشینی•فرش کلاژ•فرش گرد•فرش مدرن•فرش هندسی•فرش ساده•فرش خزدار•گلیم و گبههمان طور که در بالا بیان شد، فرش ماشینی دسته بزرگی از انواع فرش ها است که برای فرش پذیرایی هم مناسب و قابل استفاده هستند. این گونه فرش ها به خاطر آن که در کارخانه و توسط ماشین های مخصوص بافندگی ساخته می شوند، قیمت پایین تری را نسبت به فرش های دستبافت دارا هستند. تنوع فرش ماشینی بسیار زیاد است به طوری که برای هر محیط و با توجه به انواع ترکیب رنگ با طرح مدنظرتان قادر خواهید بود فرش ماشینی مناسبی را بیابید. چنان چه قصد تهیه فرش ماشینی برای پذیرایی خانه خود را دارید، باید این نکته را مدنظر داشته باشد که دستتان باز است و هماهنگی طرح، نقش و رنگ انتخابی با مبلمان یا سبک منزل، اساسی ترین نقش را در جلوه گری فرش پذیرایی دارد.
آیا خرید فرش 1000 شانه برای اتاق پذیرایی مناسب است
در حال حاضر اغلب افراد جهت زیبا سازی دکوراسیون پذیرایی منزل خود به دنبال فرش هایی با طرح دستباف می باشند که می توان از انواع فرش ماشینی با طرح دستباف کاشان و در انواع فرش 1000 شانه، فرش 1200 شانه و همچنین فرش 1500 شانه تولید و ارائه می شوند. شانه و تراکم بالا دو عاملی هستند که در این محصولات باعث ایجاد شباهت های بسیار زیاد آن ها به فرش دستباف شده است.گفتنی است به فرش های 1000 شانه به بالا، فرش ماشینی دستبافت گونه گفته می شود. یکی از دغدغه های افراد انتخاب فرش ماشینی است به طوری که بتوان آن را برای پذیرایی خانه خود استفاده نمایند. کیفیت و زیبایی طرح و نقش فرش پذیرایی از مهم ترین نکاتی است که در حین خرید فرش مناسب برای این بخش از خانه باید به آن توجه داشت چرا که هماهنگی و ترکیب رنگ فرش با رنگ دکوراسیون خانه و وسایل موجود در آن، تا حد زیادی می تواند بر زیبایی کلی پذیرایی تاثیرگذار باشد. بنابراین فرش های ماشینی 1000 شانه با تنوع طرح و رنگ می توانند انتخاب مناسبی برای پذیرایی خانه شما باشند و شما به راحتی می توانید آن ها را با رنگ دکوراسیون خود ست کنید.

سپاس از توجه شما

Leave A Comment