فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

معرفی فرش کاشان

معرفی فرش کاشان

در منزل کلیه ایرانی‌ها فرش از جمله لوازم اساسی منزل به حساب می آید و این فرش هم یک زیرانداز مورد استفاده قرار می گیرد و هم به عنوان یکی از وسایل تزیینی به شمار می آید. تولید و ساخت فرش برای نخستین بار در کاشان انجام شده و اولین تولید فرش این شهر مربوط به دهه ی پنجاه شمسی است که این امر با استقبال زیادی روبرو شد و به همین علت افراد زیادی به فکر تولید انواع فرش ماشینی افتادند.
در حال حاضر کاشان حدود 70 درصد صادرات فرش ماشینی را به خود اختصاص داده و به عنوان صادرکننده ی فرش ماشینی توانسته، رتبه‌ پنجم جهان را به خود اختصاص دهد. همان گونه که اطلاع دارید فرش ماشینی برخلاف فرش های دستباف، با کمک دستگاه‌های مخصوص تولید می شوند و هیچ گونه نیروی انسانی در بافت آن نقشی ندارد.

فرش ماشینی کاشان در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بافته و به بازار ارائه می‌شود و به همین علت است که پاسخگوی تمامی سلیقه ها می‌باشد در حالی که این میزان تنوع در فرش دستباف مشاهده نمی شود. کاشان مرکز تولید، فروش و همچنین صادرکننده فرش ماشینی در ایران است. در طول سال به طور میانگین حدود هشتاد میلیون مترمکعب فرش کاشان تولید و ساخته می شود و از این مقدار حدود پنجاه میلیون مترمکعب به بازارهای داخلی و مابقی به سایر کشورهای خارجی صادر می شود.

ویژگی های فرش ماشینی کاشان

یکی از علل مرغوبیت و زیبایی فرش کاشان را می توان به علت وجود داشتن لچک در چهار گوشه فرش و همچنین ترنج در مرکز آن، دانست که موجب گردیده این نوع فرش ماشینی در میان ایرانیان و حتی سایر کشورهای دیگر محبوبیت خاصی داشته باشد. رنگ قرمز یا روناسی که در فرش های کاشان استان اصفهان بسیار دیده می شود، در میان بسیاری از افراد شناخته شده است، گفتنی است که این رنگ بیشتر در فرش‌های جوشقانی دیده می شود.
در بخش پشتی کلیه فرش‌های کاشان برچسبی وجود دارد که در آن اطلاعات کلی فرش از جمله نام طرح فرش، جنس نخ، شرایط نگهداری، رنگ، تراکم، تعداد رنگ، کد فرش، جنس پود، تعداد شانه و …
درج شده است که در حین خرید فرش شما خریداران عزیز بایستی به تمامی این اطلاعات توجه ویژه ای داشته باشند تا در دام کلاهبرداران نیافتند.
انواع فرش ماشینی از الیاف متنوعی همچون پلی پروییلن، پلی استر، نخ‌های پشمی، نایلون، ویسکوز، اکریلیک هیت ست و … بافته می‌شود. لازم به ذکر است که اغلب تولیدکنندگان فرش کاشان از نخ اکریلیک هیت ست شده جهت بافت و تولید فرش ماشینی استفاده می نمایند که از سایر الیاف ها با کیفیت تر و با دوام تر می باشد.

مدل جدید فرش کاشان

• فرش ماشینی کاشان با طرح افشان افشاری به صورت گل برجسته و با تراکم بالا و به صورت 1200 شانه بافته می شود، در بافت بیشتر این نوع فرش ها از رنگ های لایت استفاده می گردد و تمامی رنگ هایی که در آن به کار می روند، در یک طیف قرار می گیرند.
• فرش ماشینی کاشان مدل آذر مهر که بسیار پر فروش است و در رنگ های متفاوتی تولید و به بازار ارائه گردیده است. این مدل فرش ماشینی از محبوب ترین مدل های فرش جدید است که   به صورت 1200 شانه و تراکم 3600 می باشد و بافت آن با کمک الیاف اکریلیک و هایبالک انجام گرفته است و طرح آن گل برجسته است.
• نقشه فرش واگره به عنوان یک الگو زیبا و خاص از فرش های سنتی است که با ظرافت بسیار بالا و به صورت 1200 شانه با تراکم 3600 بافته شده است. شاید جالب باشد بدانید که مدل های واگره ای در فرش های دستباف تا حدود 100 ها سال قدمت دارد.
• فرش ماشینی کاشان با طرح یزدان به صورت گل برجسته، 1200 شانه با تراکم 3600
• طرح آذر مهر 1200 شانه گل برجسته نمونه پرطرفدار از مدل های فرش جدید است که دارای تراکم 3600 است و بافت آن با بهترین متریال فرش ماشینی انجام گرفته است.
• طرح افشان اسلیمی یک نمونه دیگر از فرش های زیبای کاشان بوده و به صورت  1200 شانه و تراکم 3600 با طرحی گل برجسته می باشد. این نوع فرش بیشتر در رنگ های کرم، نسکافه ای و ترمه ای در بازار موجود است.

ویژگی های فرش 700 شانه کاشان (واقعی و تبدیلی)

فرش های ۷۰۰ شانه کاشان (واقعی):
• دارای تراکم عرضی ۷۰۰ گره
• تراکم این نوع فرش در اکثر مواقع ۳۰۰۰، ۲۱۰۰ و ۲۵۵۰ گره است.
• در دو نوع هشت رنگ و ده رنگ وجود دارد که اختلاف قیمت زیادی ندارند.
• با دستگاه HCPX2 بافته می شود اما در برخی موارد با دستگاه های دیگر هم بافته می شود.

فرش های ۷۰۰ شانه کاشان(تبدیلی):

• بافتشان توسط دستگاه های ۵۰۰ شانه صورت می گیرد.
• اکثرا به صورت هفت رنگ به بازار ارائه می گردند.
• دارای قیمت کم تری نسبت به فرش های اصل ۷۰۰ شانه می باشد که خب یک مزیت برای آن ها به حساب می آید.

سپاس از توجه شما

پیام بگذارید