فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/خصوصیات فرش های با تراکم بالا

خصوصیات فرش های با تراکم بالا

خصوصیات فرش های با تراکم بالا

ما قصد داریم در این مقاله توضیحاتی را در خصوص فرش های با تراکم بالا بیان نماییم . تراکم به تعداد گره های که در یک متر از طول فرش قرار دارد گفته می شود . در بازار تولید فرش ، محصولات با تراکم های متفاوتی بافته می شوند اما فرش های 1200 شانه در بین آن ها دارای بیشترین تراکم است . فرش 1200 شانه در چند سال گذشته وارد بازار شد و دارای ویژگی های بسیاری می باشد . یکی از ویژگی های چشمگیر آن نرمی ، لطافت و ظرافت الیاف آن می باشد . و دلیل این ویژگی چشمگیری حجم انبوه الیاف مورد استفاده در آن است . یکی از سوالاتی که ممکن است برای بیشتر افراد پیش آمده باشد این است که آیا قیمت فرش های 1200 شانه با سایر فرش ها متفاوت است ؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت بله ، قیمت فرش های 1200 شانه مسلما از سایر فرش ها مانند 1000 شانه ، 700 شانه ، 500 شانه و غیره  بالا تر می باشد . این نوع از فرش ها به دلیل تراکم بالایی که دارند با فرش های هشتاد رج دست بافت برابری می کنند . به فرش های 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه ، فرش های با شانه و تراکم بالا گفته می شود . در اینجا به ذکر خصوصیات قالی 1200 شانه می پردازیم .
تراکم فرش ماشینی 1200 شانهتراکم در فرش ها به دلیل روش های مختلف در بافت با یکدیگر متفاوت است . می توان گفت که تراکم بالا باعث می شود یک فرش ظاهر و نقش و نگار زیبایی تری داشته باشد . اکثر طرح های که در فرش های با تراکم بالا استفاده می شود معمولا طرح های شلوغ و ریز است و امکان بافت این نوع از طرح در فرش های با تراکم پایین مانند 500 شانه اماکن پذیر نمی باشد . یکی دیگراز کاربرد فرش با تراکم بالا در تابلو فرش ها است . چون تصاویر ناظر و حیوانات با کیفیت بیشر و بهتری بافته می شود و همچنین موجب می شود بافت چهره در آن ها زنده تر به نظر برسد . در فرش های 1200 شانه بالا ترین تراکم بافته شده تا کنون 3600 بوده است و تا کنون در صنعت فرش بالاترین تراکم می باشد . فرش 1200 شانه با تراکم 3600 به این معنی می باشد که در هر یک متر از عرض فرش 1200 گره و در هر یک متر از طول فرش 3600 گره وجود دارد . وقتی تراکم بالا رود ، ریز نقشی و ظرافت فرش فوق العاده می شود به گونه ای که نام دیگر این محصولات را فرش دستبافتگونه می نامند .
خصوصیات فرش 1200 شانه1.    فشردگی و انسجام بالا بین ریشه و یا گره های آن2.    دارای مقاومت بسیاری بالا است نسبت به سایر فرش ها 3.    دارای طول عمر بیشتری است .4.    برای بافت آن از الیاف ظریف و خیلی ریز استفاده می کنند. 5.    به دلیل ظرافت بالا در بافت نام دیگر آن را فرش دست بافت گونه گذاشته اند .6.    و به دلیل تراکم بالا جزو کالا های فاخر و لوکس می باشند . 7.    قیمت بالا تری نسبت به سایر فرش ها دارد .8.    دارای لطافت بسیار زیادی می باشند به دلیل کوتاه بودن نخ خاب در آن ها .9.    دارای نقش های شلوغ و ریز می باشند که این خود به تنهایی موجب چند برابر شدن زیبایی در آن ها می شود.10.    در فرش های 1200 شانه 8 رنگ بکار می رود .
 تفاوت فرش ماشینی 700 شانه با فرش 1200 شانهفرش 700 شانه دارای ضخامت بیشتری نسبت به قالی 1200 شانه هست و یا به صورت کلی می توان گفت که هر چه در یک فرش شانه و تراکم بالاتر می رود از ضخامت آن کاسته می شود . فرش های 1200 شانه دارای طول عمر بالا تری نسبت به 700 شانه هستند . زیرا تراکم بالا فرش موجب مقاومت آن در برار پا خوردگی و فرسودگی می شود . فرش های 1200 شانه برای مکان های مانند پذیرای مناسب تر است . 
عوامل موثر در کیفیت فرش 1200 شانه
یکی از عوامل که در هنگام خرید برای یک خریدار مهم است کیفیت محصول است . دو مورد از مهمترین عامل ها که در کیفیت یک محصول تاثیر گذار است نخ مصرفی و ماشین آلات بافنده آن است . برای بافت فرش های 1200 شانه به طور معمول برای نخ خاب آن از الیاف آکریلیک هیت ست استفاده می کنند که این نوع از الیاف در تمامی الیاف های که برای بافت فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرند بهترین است و از مرغوبیت بالایی نیز بر خوردار می باشد . و برای نخ تارو پود آن از الیاف پنبه استفاده می کنند و چون تعداد گره ها در فرش های با تراکم بالا بسیار زیاد است ، باید در بافت آن از الیاف خیلی ریز استفاده شود تا فشردگی بین ریشه ها زیاد باشد . اکریلیک ها الیاف مصنوعی می باشند که ازپلیمری با نان پلی اکریلو نیتریل ساخته می شوند . این الیاف نرم و سبک است و حالتی شبیه پشم دارد . به گونه ای که اگر اکریلیک روی پایه کوتاه و اصلی دستگاه ریسیده شود دارای خصوصیاتی شبیه پنبه می شود . اکریلیک ها را می توان به سه روش تولید نمود یک به صورت رنگی یا رنگدانه . دو به صورت زرد . سه به صورت طبیعی یا سفید خام . نخ های اکریلیک دارای قابلیت شستو شو و همچنین ضد حساسیت می باشند .
 برای بافت فرش های 1200 شانه از ماشین آلات به روز استفاده می کنند مانند HCI و HCPx2 که در کشور بلژیک تولید می شوند . قالی هایی که با شانه و تراکم بالا بافته می شوند ، به علت ریز نقشی و ظرافتی که دارند باید با پیشرفته ترین دستگاه های بافت ، بافته شوند . فرش های ماشینی دارای ابعاد و سایز های متنوعی می باشند . اما به صورت کلی آن ها را در سایز و اندازه های استاندار تعیین شده ای تولید می کنند که این اندازه های استاندارد عبارتند از 6 متر ، 9 متر و 12 متر . اما اگر مشتری ابعادی خارج از این ابعاد استاندارد را بخواهد می تواند ابعاد مورد نظر خود را به کارخانه بافنده بدهد تا فرش را در آن ابعاد ببافند و به مشتری تحویل دهند .
برای خرید فرش 1200 شانه کاشان ، کلیک کنید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment