فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/تفاوت فرش ترک با فرش ماشینی کاشان

تفاوت فرش ترک با فرش ماشینی کاشان

تفاوت فرش ترک با فرش ماشینی کاشان

 با توجه به زیاد شدن طرح ها و نقشه ها و انواع برندهای فرش ماشینی امروزه انتخاب نوع فرش و خرید فرش ماشینی یکی از دغدغه های بسیاری از مشتریان فرش می باشد در در مقالات قبلی به مقایسه فرش ترک و فرش ماشینی مشهد پرداختیم با توجه به تمایل خریداران به  خرید فرش ماشینی کاشان  در این مقاله به مقایسه ویژگی های فرش ترک و فرش ماشینی کاشان میپردازیم .
فرش ترکفرش ترک یکی ازمحبوب ترین  فرش‌ های بازار این روزها است . تاریخ  گواهی حضور درخشان کشور ترکیه در تولید فرش‌ با طرح‌های زیبا ، و با کیفیت دارد . از زمان های دور ترکیه با ایران در تولید فرش‌های ماشینی رقابت داشته و در این رقابت از رقیب خود عقب نمانده است . نقش‌ها و طرح‌های فرش ترک به عنوان یک فرش مدرن و امروزی بسیار زیبا و دلنشین است . همچنین رنگ‌هایی که در فرش های ترک به کار رفته  نیز زیبایی خاصی دارد که سلیقه بسیاری از خریداران فرش را تامین میکند .
فرش ترک متناسب با دکوراسیون مدرن اگر خانه تان زیاد بزرگ نیست و دغدغه شما بزرگ نشان دادن فضای اتاق نشیمن و پذیرایی است شما نیاز به انتخاب رنگی دارید که محیط خانه تان را بزرگ تر نشان دهد . رنگ های روشن مانند آبی کمرنگ ، صورتی و خاکستری و رنگ های طیف خاکستری مناسب خانه شماست . فرش ترک انتخاب مناسبی برای خانه شما خواهد بود زیر آنها دارای طیف رنگی روشن ولایت هستند .یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون منزل هماهنگی اثاثیه منزل از لحاظ رنگ و مد با یکدیگر میباشد . هماهنگی فرش با مبلمان و پرده باعث می شود فضای خانه لوکس و جذاب به نظر برسد . اگر طراحی خانه تان مدرن و امروزی و است فرش های ترک انتخاب مناسب تری برای تکمیل دکوراسیون منزل شما خواهد بود . نقشه و طراحی فرش ترک بیشتر گردان و گل و برگ طبیعی است . این گونه نقشه های باعث میشوند طرح و نقش موجود در مبلمان و پرده منزل نمای بیشتری داشته باشند .  طرح های اسلیمی و نقشه های شلوغ و سنتی با رنگ های تیره در واقع انتخاب ما را در بقیه اثاث منزل محدود میکند . رنگ های خنثی در فرش باعث میشوند که دست ما در انتخاب مبلمان و پرده باز تر باشد و با هر بار تعویض مبل مجبور به تعویض فرش نیستید .
کیفیت فرش ترککیفیت فرش ترک بسیار بالا است و نباید نگران فرسایش یا کثیف شدن آن باشید چون از نخ چند لای آکرولیک تهیه می شوند . فرش ترک خیلی نازک نیست و سر نمیخورد به همین دلیل مناسب قرار گرفتن روی انواع کف پوش ها می باشد امروزه فرش ترک در بازار ایران مورد استقبال زیادی قرار گرفته است اگر متقاعد شدید که فرش ترک بخرید طرح ها و نقشه های زیادی پیش روی شما قرار دارد فرقی نمی‌کند که تازه عروس هستید و می‌خواهید با خرید فرش ترک ، جهیزیه ی مدرنی داشته باشید یا دوست دارید با نهایت سلیقه برای اتاق کودک خود  یک فرش ترک با طرح فانتزی بخرید در هر صورت میتوانید به راحتی از فروشگاه آنلاین  برای خرید فرش ترک مورد پسند خود اقدام کنید . فرش ماشینی کاشانفرش ماشینی از محصولات صنعتی شهرستان کاشان به شمار می آید در واقع اولین فرش ماشینی ایران در شهرستان  کاشان و در کارخانه فرش ماشینی کاشان تولید شده است . اولین فرش ماشینی کاشان با شانه و تراکم پایین بافته شد .
طرح های فرش ماشینی کاشان فرش ماشینی کاشان معمولا دارای سه الگوی نقشه برای تولید دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم .فرش طرح افشان نقشه فرش افشان ، به گونه ای است که ابتدا تا انتهای طرح  فرش  به  متصل هستند و تمامی نقوش  با هم ارتباط دارند و اگر به قسمتی از نقشه فرش افشان بنگریم انتهای آن نا مشخص است . همان طور که از اسم این نقشه مشخص است ( افشان ) یعنی  گل و بوته های به کار رفته در نقشه فرش به شکل پراکنده و افشان در فرش پخش شده اند . به همین دلیل  نام این فرش را طرح افشان قرار دادند . فرش طرح افشان معمولا بدون لچک و ترنج تولید می شوند .فرش طرح ترنج و لچک طرح لچک و ترنج از طرح باغ‌های قدیمی گل‌کاری نشات گرفته است  که در مرکز آن یک حوض گرد قرار گرفته و در اطراف آن ۴ حوضچه قراردارد تا زیبایی فرش دو چندان شود .در طراحی این نوع  فرش گاها  نقش لچک‌ها یا ۴ نقشی که در گوشه ها قرار می گیرد با نقش ترنج که در مرکز قالی است تفاوت دارد . اما معمولاً طرح ترنج و لچک گونه‌ای است که لچک‌ها و ترنج شبیه هستند . ترنج‌ها به وسیله طرح هایی به هم متصل شده اند که نمایانگر ارتباط بین حوضچه‌های آب است . در این گونه فرش ها شما می توانید طرح و نقش گل‌های شاه عباسی و خطوط  اسلیمی را به راحتی ملاحظه کنید .شکل طرح ترنج می تواند به شکل های لوزی ، بیضی ، دایره و به صورت چند ضلعی باشد طرح دایره و لوزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است .فرش طرح خشتیطرح و نقوش زیبای هنر ایرانی در این فرش به فرم مربع‌هایی است  که به عنوان خشت  از آن یاد می شود . این طرح  فرش از گذشته  تا کنون از طرفداران بی‌شماری برخوردار بوده است و بسیاری از افراد این نمونه  فرش را جهت استفاده در منازلشان ترجیح می‌دهند . فرش خشتی دارای یک  کناره  است که ‌ترکیبی از نقش‌های زیبای گل و گیاه است . سپس در طراحی فرش نقش‌های گوناگون در قالب چند خشت  شکل می گیرد هر کدام از خشت ها در طرح و نقشه از یکدیگر متمایز هستند یا ممکن است  در فرش‌های طرح خشتی یک خشت بارها به طورعمودی یا مورب تکرار شود . طرح هر خشت معمولاً  گل ، درخت ، گلدانی که بر سر آن پرنده‌ای نشسته  و طرح هایی از این دست استفاده می‌شود .فرش طرح خشتی دارای طرفداران زیادی است زیرا انواع طرح و نقش فرش‌های گوناگون را می‌توان درون خشتهای آن به تصویر کشید .
ویژگی فرش ماشینی کاشانسایز فرش
فرش ماشینی کاشان ، به صورت استاندارد در سایزهای 6 متر(2*3) و 9متری(2.5*3.5) و 12متری (3*4) بافت میشود . قبل از خرید باید اندازه اتاق یا مکانی که میخواهید برای آن فرش تهیه کنید داشته باشید .
معمولا تراکم فرش در روی برچسب پشت فرش قابل ملاحظه می باشد . در قالی به تعداد گره ها در یک متر از عرض فرش شانه و به تعداد گره ها در واحد طول تراکم گفته میشود که در مقالات قبلی به آن اشاره شده است .اگر به دنبال زیبایی بیشتر در منزل خود هستید بهتر است فرش ماشینی با تراکم و شانه بالاترخریداری کنید و اگر به دنبال فرش مقاوم  و با دوام زیاد هستید به شما فرش  700شانه را پیشنهاد میکنیم .جنس نخ فرش
امروزه مواد اولیه ای که در تولید فرش استفاده می شود اولین عامل کیفیت فرش محسوب میشود در مورد جنس نخ فرش در مقالات قبلی صحبت کردیم و تنها به بهترین نوع الیاف اشاره میکنیم . فرشهای پشمی و فرش های اکریلیک از این نوع هستند.
فرش ماشینی کاشان متناسب با  دکوراسیون کلاسیکاگر  دکوراسیون داخلی منزلتان احتیاج به یک تغییر و تحول اساسی دارد ، از فرش های ماشینی کاشان  کمک بگیرید. مطمئن باشید که  طرح فرش های ماشینی به اندازه کافی  متنوع  است که  به آسانی می توانید فرش متناسب با دکوراسون  مورد نظر خودتان را پیدا کنید . پیشنهاد کارشناسان این است که اگر خانه ای با فضای روشن و افتاب گیر دارید که یکنواخت و  کسل کننده شده است ، از فرش های ماشینی کاشان با رنگ های گرم بهره ببرید .سبک کلاسیک، یکی از آن سبک های دکوراسیونی است که می توان فرش ها ی ماشینی کاشان با نقشه های ذکر شده در بالای این مقاله را  بسته به سلیقه مشتری در آن جای داد . در این صورت فضای خانه حس ارامش و نوستالژی به شما خواهد داد ،  فرش ماشینی  با طرح ها و نقش های پر کار برای این گونه فضا ها ( بزرگ و دلباز) مناسب تر است . 
خرید فرش  ماشینی کاشان
همان طور که گفتیم هم فرش ترک و هم فرش ماشینی کاشان ، متناسب با هر دکوراسیونی می باشد . انتخاب این دو قالی بر اساس سلیقه افراد می باشد . کاشان فرش عرض کننده انواع فرش ماشینی کاشان و همچنین فرش ترک می باشد .

حتما بخوانید : معرفی فرش 700 شانه

سپاس از توجه شما

Leave A Comment