فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/انواع فرش های شنل فانتزی

انواع فرش های شنل فانتزی

انواع فرش های شنل فانتزی

جدیدترین محصولات نساجی در صنعت فرش و قالی فرشهایی با نام مدرن و فانتزی هستند . نوعی فرش که با وجود نوپا بودن در همین چند سال ورود خود توانسته اند جایگاه خوبی در منازل و خانه‌های ایرانیان پیدا کنند . ویژگی شناخته شده و مطرح فرش های فانتزی ، طرح‌ها و نقش‌های متفاوت ، جذاب ، گیرا ، مدرن و امروزی آنها است که مورد پسند و مطابق سلیقه جوانان و نوجوانان بوده و کف پوش مناسبی برای اتاق کودکان است . اکثر متقاضیان فرشهای فانتزی گروه سنی کودک تا جوان هستند . علاوه بر جدید بودن طرح ها و نگاره ها تنوع محصولات فانتزی به گونه ایست که توانسته انتظار تمام سلایق را به راحتی رفع کند و همچنین به علت عدم سنتی بودن مناسب برای محیط هایی مانند آشپزخانه ، جلوی درب ورودی ، کناره ها و غیره است .

تاثیر بیش از حد و اندازه فرش ها و قالی ها در دکوراسیون بر کسی پوشیده نیست ، رنگ‌های شاد و براق بکار رفته در فرش های فانتزی مانند قرمز ، زرد ، سرخابی و صورتی جلوه کفپوش را در دکوراسیون چند برابر کرده و نمایی زیبا به دکورها و معماری های امروزی می دهد . دکورهایی که بر سبک معماری های امروزی بنا شده اند عموما محیطهایی کوچک ، و دلگیر هستند و رنگ های شاد می تواند آن ها را جذاب و دلچسب کند . طرح و نقشه فرش به علت پوشاندن کف از جمله مواردی ست که در هر مکان در نگاه اول ، در چشم بیننده جلوه گری کرده و نظر وی را در مورد محیط تعیین می کند . نگاره‌های ایرانی در طول تاریخ قدمت خود توانسته اند از طرح های سنتی ، اسلامی و با اصالت تاریخی گرفته تا طرح های به روز مانند انواع فرشهای فانتزی تولید و روانه بازارهای جهانی شوند . در قرن بیست و یکم رواج مد به سمت سادگی و رنگ‌های روشن حرکت کرده است . از طرفی با افزایش شهرنشینی و تفاوت سبک و معماری منازل با زمان‌های دور هر عضو از خانواده می‌تواند بنا بر سلیقه شخصی ، نگاره طرح اتاق خود را انتخاب نماید این امر موجب رواج طرح‌های فانتزی یا مدرن در بین فرزندان خانواده شده است . در تولید فرش فانتزی ، سه‌بعدی یا مدرن برای جلب توجه بیشتری از رنگ‌های شاد و براق استفاده می‌شود این به معنای نبود رنگ‌های خنثی نیست اما قرمز ، زرد و سرخابی مصارف بیشتری دارند .

البته هر طرح و نگاره‌ای ویژگی و زیبایی منحصر به فرد خود را دارد و هرگز انواع فرشها جایگزین کاملی برای هم نخواهند شد . فرشهای مدرن با تمام زیبایی و جذابیت خود نمی‌توانند از ارزش نقوش لچکی و خشتی کم کنند . از جمله مهم‌ترین طرح‌های فرشهای فانتزی اشکال هندسی ، نگاره‌های ساده و خوانا ، پیروی از الگوهای چینشی و ترکیبی از تمام موارد مطرح شده است و مانند طرح‌های سنتی دارای نقش مشخصی نیست و معمولاً برای خانه‌ها با سبک معماری و دکور امروزی مناسب خواهد بود . تا بدین قسمت در مورد تنوع زیاد فرشهای فانتزی صحبت شد برای آشنایی بیشتر باید بدانیم که انواع آن ها عبارتند از : فرش ترک , فرش شگی و پرز بلند , فرش اسپرت , فرش تزیینی , فرش فانتزی گبه , فرش پوست و چرم , فرش شنل , فرش فریز , گلیم فرش و  غیره . در این فرصت می خواهیم در مورد برخی از انواع فرش های فانتزی خصوصا فرش فانتزی شنل به عنوان پرطرفدارترین نوع فرش مدرن توضیحاتی ارائه دهیم .

انواع مختلف فرشهای فانتزی


فرش فانتزی شگی
: قالی‌های ماشینی که دارای پرز بلند بوده و لطیف‌ترین نوع بافت در بازار به شمار می‌رود آن‌قدر نرم و لطیف که از راه رفتن بر روی آن احساس خوبی خواهید داشت . فرش شگی به خاطر جذب گرد و غبار برای اتاق کودک یا مکان‌های پر رفت و آمد انتخاب مناسبی نخواهد بود . معمولاً کفپوش‌های پرز بلند به حالت تکه‌ای و یک زیرانداز شیک در دکوراسیون بکار برده می‌شود .

فرش فریز فانتزی : به دلیل تراکم و دوام و کیفیت بالا مناسب برای مکان‌های پر رفت و آمد خواهد بود . یکی از مشکلات الیاف خاب فرشها کوبیده شدن با وسایل سنگین است ، فرش فریز شباهت زیادی به گلیم فرش دارد در برابر کوبیدگی مقاوم و بدون پرز نیز می‌باشد .

فرش گبه : بعد از شنل بهترین و پرفروش‌ترین فرش مدرن ، گبه است که برای بافت و تولید آن از الیاف پلی پروپیلن و فریز که قبل از مصرف هیت ست می‌شوند ، استفاده می‌شود . عملیات هیت ست برای عدم پرزدهی و ماندگاری بیشتر انجام می‌شود . طرح گبه تنوع زیادی دارد و این امر باعث شده ابعاد مختلف مانند کناره‌ها ، پادری‌ها و غیره از این طرح بافته شود و در پوشاندن فضای باز منازل نقش بسزایی داشته باشد . طرح مورد نظر از ایده‌های سنتی و اصیل در کنار مدرنیته کمک گرفته و با ویژگی 500 شانه و تراکم 1000 به تولید می‌رسد .

فرش شنل چیست ؟

اشاره شد که فرش‌های فانتزی ، مدرن یا چند بعدی با جدید بودن توانسته اند جای خود را در منازل ایرانی باز کنند و علت عمده این محبوبیت طرح ‌های متفاوت و مناسب با معماری های روز است . فرش شنل یا فرش بلژیکی به عنوان سردمدار فروش فرشهای فانتزی ، به نوعی فرش و رقیب تازه به میدان آمده و سرسخت و قَدَر برای فرش‌های ماشینی موجود در بازار تبدیل شده است که در رنگ‌هایی متنوع و مشتری پسند در بازار فروش جولان می دهد . از آنجایی که کشور عزیزمان ایران و خصوصا شهر کاشان در طول تاریخ در صنعت فرش و نساجی ، حرفی برای گفتن داشته است ، در عرصه تولید فرش‌های شنل هم کوتاه نیامده و شرکت‌های بزرگ و معتبر داخلی توانسته اند با استفاده از تکنولوژی‌های روز و ماشین آلات جدید دنیا بافته هایی با کیفیت ، زیبایی و با دوام از این نوع محصول تولید و روانه بازارهای جهانی نمایند . طراحان و هنرمندان ایرانی با ارائه طرح ها و نقشه ‌های مدرن در تولید فرش های شنل موثر واقع شده اند و در این زمینه تولید کنندگان را یاری رسانده اند .

فرش شنل چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرش شنل یا همان فرش بلژیکی ، به علت ویژگی خاصی معروف شده است ، فرشی بسیار سبک و در عین حال فاخر . سبکی فرش به حدی است که در قسمت پشت فرش از لاتکس استفاده می شود تا فرش روی کفپوش‌های سرامیکی ، سنگ و غیره سُر نخورد . لاتکس یا در زبان عام ترمز فرش جرمی ست که به فرش در فیکس شدن کمک می‌کند تا به زمین بچسبد و سر نخورد . در مورد جنس فرش شنل باید بدانیم که الیاف نخ خاب در فرش شنل مانند بسیاری از فرشها از جنس پلی‌استر ، پشم ، پلی‌پروپلین ، اکریلیک و جنس هیت ست شده تمام این الیاف می تواند باشد . آکریلیک خصوصا از نوع هیت ست شده به علت ویژگیهای خاصی که دارد از پرطرف‌دارترین‌ الیاف است . مزیت و برتری آن نسبت به سایر نخ‌ها و الیاف ها لطافت و ظرافت بیشتر ، قابلیت ارتجاعی و مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر حرارت و شستشو می باشد . همچنین طی فرایند هیت ست الیاف درخشان تر و براق تر از قبل می شود .

با ارائه مثالی به درک بهتر موضوع کمک خواهیم کرد . برای مثال فرض کنید ، فرش شنلی با الیاف % ۱۰۰ اکریلیک داریم ، نوازش پرزها و بافت رویین فرش و نخ خاب فرش با دست آنقدر لذت بخش است که به راحتی دست در سطح فرش سر می خورد و احساس زبری نخواهیم داشت . اما همین کار در فرشهایی با جنس الیاف دیگر موجب احساس زبری و زمختی می کند . علاوه بر این فرش شنل تولید شده با نخ اکریلیک ، نفت و پلاستیک نمی‌دهد در حالیکه بسیاری از الیاف مصنوعی بوی پلاستیک و مواد اولیه خود را به همراه دارند . نظافت فرش شنل آکریلیک بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از سایرین است . با توجه به ویژگی های عنوان شده بهترین فرش برای آشپزخانه و محیط های پرتردد فرش مدرن از نوع شنل خواهد بود . مدل‌های دیگر فرش شنل وجود دارد که در بافت از ترکیبات مختلفی بهره برده اند و در واقع ترکیبی از اکریلیک با نخ‌های دیگر مانند پلی استر هستند . به این گونه بافت ها اصطلاحا فرشهای درصددار گفته می شود چرا که همانطور که از نامشان مشخص است درصدی ناخالصی در جنس الیاف دارند . فرش های درصد دار به علت تفاوت الیاف ممکن است با شستشو دچار آبرفتگی یا رنگ دهی شوند .

فرش‌های بلژیکی یا شنل در بازارهای مختلف داخلی و خارجی ، همچنین بازارهای فیزیکی و مجازی در کشورهای گوناگون از جمله اروپا طرفداران زیادی به خود جذب کرده اند . اخیرا کشور ترکیه به عنوان رقیب تجاری ایران به تولید و صادرات فرشهای فانتزی روی آورده . این کشور هم با بهره گیری از ماشین آلات اروپایی و صنعت مد توانسته جایگزین خوبی برای فرش‌های کلاسیک ماشینی باشد . در اشاره به ابعاد فرش شنل باید بدانیم این محصول در انواع مختلف گرد، مستطیلی، بیضی و غیره و در ابعاد مختلف متوسط و کوچک مثلا کمتر از ۹متر با قیمت‌هایی مناسب در بازارها به فروش می رسند . نوع سفارشی فرش شنل برای ابعاد متناسب با نیاز مشتریان وجود دارد .

برای سفارش فرش شنل مدنظر کافی ست به سایت شرکت های تولیدی مراجعه نمایید و از انواع طرح ها و بنگ ها دیدن کنید اگر طرح و ابعاد مورد نظرتان در بین محصولات موجود نبود می توانید تنها با چند کلیک ، ارسال فایل طرح مورد نظر ، ویژگی های فرش سفارشی و پرداخت بیعانه نسبت به سفارش فرش اقدام کنید . خرید و فروش اینترنتی و مراجعه به وب سایت های مربوطه از هر نظر برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است . دیدن تمام محصولات در یک قاب ، گرفتن مشاوره رایگان از کارشناسان مربوطه  آشنایی با ویژگی های هر محصول ، خریدی ارزان قیمت به قیمت کارخانه و دریافت محصول درب منزل از مهمترین ویژگیهای خرید اینترنتی فرش های شنل است . مورد مهم در خریدهای اینترنتی اعتماد به فورشنده است ، شرکت تولیدی زیبافرش با افتخاراتی که در طول سالیان فعالیت خود کسب کرده توانسته است اعتماد مشتریان را جلب و به عنوان تولیدکننده ای مشتری مدار محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را روانه بازار نماید .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment