فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/انتخاب فرش ماشینی مناسب مکان

انتخاب فرش ماشینی مناسب مکان

انتخاب فرش ماشینی مناسب مکان

با توجه به اینکه فرش ماشینی از وسایل مهم خانه است، می تواند تاثیر بسیار مهمی بر زیبایی خانه داشته باشد . اما فقط زیبایی قالی ملاکی برای انتخاب ان نیست و فاکتور های مختلفی وجود دارد که باید در همگام خردید ان دقت کنید . در این مطلب قصد داریم در مورد نحوه انتخاب فرش ماشینی مناسب مکان به همراه موارد ضروری که در این مورد باید بدانید صحبت کنیم و نکانتی در مورد ان برای شما بازگو کنیم .

 

1- سبک چیدمان منزل و فرش

قبل ار انتخاب و خرید فرش ماشینی برای منزلتان ابتدا باید بررسی کنید که نوع چیدمان منزلتان چگونه است . به طور معمول در ایران چند سبک وجود دارد که شامل کلاسیک ، مدرن و فانتزی می باشد . در گاهی موارد دکوراسیون داخلی می تواند ترکیبی از موارد بالا باشد . اگر سبک خانه شما سنتی و کلاسیک است از فرش های مدرن و فانتزی استفاده نکنید . زیرا این دو سبک در تضاد با یکدیگر هستند . هر چند که امروزه ترکیبی از سبک  مدرن و سنتی در خانه های امروزی استفاده می شود . استفاده از فرشهای با سبک سنتی ایرانی که دارای نقش های شلوغ و پر از گل هستند برای خانه های مدرن توضیه نمی شود . برای خانه های سنتی از گلیم و فرش ماشینی ایرانیی برای آن مکان استفاده کنید . امروزه کارخانه های تولید فرش ماشینی از طرح های مدرن در قالیهای خود استفاده می کنند . از ویژگی های این قالی ها می توان به براق بودن رنگ آنها اشاره کرد . در فرش ماشینی از طرح های همچون مربع و مستطیل استفاده می شود .

 

1-1- اندازه و رنگ فرش ماشینی

برای انتخاب یک فرش مناسب ابتدا باید به طور دقیق محل مورد نظر را اندازه بگیرید و سپس کاربرد آن را در ان محل در نظر داشته باشید . به این نکنه دقت داشته باشید که فرشتان باید کمی ازان فضا کوچکتر باشد . برای مثال برای یک اتاق 12 متری قالی ای یا ابعاد 9 متری در نظر بگیرید  در غیر این صورت باید لبه های ان را تا بزنید . باید برای حاشیه های دور اتاق فضای خالی در نظر بگرید تا بتواند در آن جا مجسمه ، جا لباسی و یا گلدان قرار بدهید . بعد از انتخاب طرح و نقش و اندازه آن ، حال به سراغ ست کردن رنگ فرش با فضای خانه تان بروید . به طور کلی 3 دسته رنگ وجود ، رنگ سرد ، گرم ،و خنثی . به رنگ های هم چون قرمز و نارنجی که انرژی بخش هستند رنگ های گرم می گونید . در مقابل رنگ های ابی و سبز دارای روحی سرد دارند که برای اتاق خواب بسیار مناسب است . رنگ های هم مثل خاکستری و سفید به  رنگ های خنثی معروف هستند . توصیه شده است که رنگ فرشتان تیره تر از مبلمان باشد و حالتی گرم تر داشته باشد . 

 

1-1-1- فرش اتاق خواب و آشپزخانه

در قدم اول برای مکانی مانند آشپزخانه فرش پرز بلند و متراکم و گران قیمت استفاده نکنید . آشپزخانه یکی از محل های است که همواره ممکن است مورد کثیفی و الودگی قرار بگیرد . ذرات روغن و اب به عمق قالی نفوذ می کند و باعث از بین رفتن ریشه های قالی می شود . همچنین این الودگی ها مکانی مناسبی برای رشد میکروب ها است که می تواند به تولیید بیمار منجر شود . مورد بعدی که باید در نظر داشته باشید این است که فرش شما باید قابلیت شسته شدن را داشته باشد و بعد مدتی شکل خود را از دست ندهد . اتاق خواب مکانی است برای استراحت کردن و رفت و امد زیادی در ان نمی شود، پس برای این اتاق یک فرش لطیف و نرم انتخاب کنید . در انتخاب رنگ ان دقت کنید ، رنگ های روشن و سرد گزینه مناسبی برای اتافق خواب است .

سپاس از توجه شما

Leave A Comment