فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی

نکات انتخاب فرش

نکات انتخاب فرش

درواقع نکاتی که خريدار فرش بايد براي انتخاب فرش بداند به طور کلي دو چيز است:

1- نور
2 – خود فضا و کوچيک بودن يا بزرگ بودن آن

 نور و رنگ فرش

در محیط های تاریک باید از فرش با رنگبندی روشن استفاده کرد تا فضارا روشن تر و زیبا تر نشان دهد . رنگ فرش باید از مبلمان تیره تر باشد تا جلوه زیباتری به فضا بدهد و محیط را دلنشین و آرامبخش کند . در فضا هاي تاريک قطعا بايد از فرش ماشینی رنگ روشن استفاده بشود . رنگ فرش باید نسبت به رنگ مبلمان تیره تر و گرم تر باشد حتی اگر خواستید که از دو رنگ برای انتخاب مبلمان و فرش استفاده کنید حتما دوباره این نکته که رنگ فرش گرم تر و تیره تر باشد رو مد نظر قرار بدین.

 ابعاد فرش

نکته ی دیگر در مورد انتخاب اندازه فرش این هست که اگر ابعاد اتاق شما 12 متر مربع هست نباید ابعاد فرش شما هم 12 متر باشد یعنی اجسام مانند تلویزیون ، گلدان و مابقی اشیا نباید روی فرش قرار بگیرد. همچنین در فضا هاي کوچيک معمولا با انتخاب فرش هايي که طرح آنها ترنج ندارد فرش بزرگتر نشان ميدهد و فضاي ما به لحاظ رواني و بصري بزرگتر نمايش ميدهد.برای خرید فرش باید به ابعاد فرش حتما توجه شود . اشیا مانند مبلمان ، میز و گلدان و … در محیط باید روی فرش قرار بگیرند . همچنین در فضاو محیط کوچک حتما باید از فرش بدون ترنج استفاده شود تا جلوه و بزرگنمایی بیشتری به فضا ببخشد .

 سبک و طرح فرش

در انتخاب طرح فرش کاشان معمولا دو انتخاب کلی فرش کلاسیک و فرش سنتی وجود دارد که سلیقه ای هست اما نکته ی مهم که تقریبا برای همه سبک ها صادق هست این هست که حد امکان سعی کنیم میز یا عنصر دیگه ای یا حتی پایه ی مبلمان روی فرش قرار نگیرد به طوریکه پیشنهاد میشه پایه ی مبلمان حداقل 10 سانت از فرش فاصله بگیرد. به طور کلی با این شرایط میتوانید ابعاد مناسب و انتخابی خودتون رو انتخاب کنید مواردی که درمورد انتخاب طرح فرش و سبک فرش حائز اهمیت می باشد این هست که دکور در حال حاضر خانه ، مبلمان ، پرده ها و…را خوب نگاه کنیم و انتخاب کنیم. اگر سبک غالب شما در محیط خانه سبک کلاسیک و سنتی هست از فرش های سنتی و کلاسیک استفاده کنیم و از فرش های فانتزی که جدیدن رایج شده هست در دکوراسیون سنتی استفاده نشود و نکته اخر اینکه از فرش های سنتی با گل و بوته سنتی و طرح های ریزبافت شلوغ به هیچ وجه در دکوراسیون مدرن استفاده نکنید. به طور کلی فرش ها از نظر طراحی به دو دسته کلاسیک و سنتی دسته بندی می شوند . برای خریداری فرش خود باید به نوع چیدمان و رنگبندی فضا خود دقت کنید سپس فرش خود را تهیه کنید . اگر فضا شما سنتی چیده شده است بهتر است از فرش با طراحی سنتی استفاده شود و اگر چیدمانت سبکی به روز و کلاسیک دارد بهتر است از فرش با سبک مدرن و کلاسیک خریداری کنید .

 

“کپی برداری با ذکر مبع مجاز می باشد”

حتما بخوانید : فرش 1200 شانه تراکم 3600

سپاس از توجه شما

Leave A Comment