فروشگاه اینترنتی زیبا فرش : خرید فرش به همراه بزرگترین راهنمای خرید انواع فرش ماشینی
Home/مقالات فرش ماشینی و راهنمای خرید/نخ هیت ست در فرش ماشینی

نخ هیت ست در فرش ماشینی

نخ هیت ست در فرش ماشینی

نخ هیت ست (Heatset) در فرش ماشینی چه نوع نخی است ؟
در پاسخ به این سوال باید گفت نخ اکرولیک هیت ست نخیست كه طی یكسری فرایند هایی كه نخ بعد از تكمیل مرحله ریسیده شدن فرش آن را طی میكند كه شامل تثبیت كردن نخ توسط بخار و دماست كه این كار باعث تغییرات زیادی در كیفیت نخ و به تبع این كیفیت نخ باعث تاثیر گذاری در كیفیت فرش ماشینی نیز میشود كه شامل :
1.در فرش ماشینی بافته شده سر نخ  ها مشخص است كه در اصطلاح به آن دانه اناری شدن گفته میشود .
2. به دلیل  افزایش كیفیت نخ والیاف هیت ست  در فرش ماشینی  پرزدهی فرش ماشینی نیز متناسب با كیفیت الیاف فرش كاهش میابد هر چه كیفیت الیاف به كار رفته بالاتر باشد درنتیجه پرزدهی فرش ماشینی نیز كمتر خواهد بود .
3.در نخ هیت ست تاب خوردگی نخ بیشتر است و به این علت ساختار داخلی الیاف را نیز درگیر میكند .
4.فرش ماشینی تهیه شده از نخ هیت ست خاب نرم تری دارد در نتیجه پاخور فرش ماشینی نیز نرم تر است .
5.فرش های ماشینی بافت شد توسط نخ هیت ست خاب یكنواخت و یك دستی بیشتری را  دارا هستند.
6.به دلیل تثبیت كردن نخ هیت ست توسط دما وبخار به موازات آن فرش ماشینی، نیزمقاومت بالاتری را در برابر حرارت داراست.
7. در فرش ماشینی بافت شده توسط نخ هیت ست مقاومت واستحكام  بالارفته ودر نتیجه امكان پارگی نخ در فرایند تولید  و بافت فرش ماشینی كاهش پیدا میكند .
8. نخ هیت ست قابلیت جذب رنگ بیشتری را نیز داراست كه این نكته باعث افزایش جذابیت فرش ماشینی تولید شده توسط نخ هیت ست میشود .
9. فرش ماشینی بافت شده توسط نخ هیت ست  به دلیل مقاومت و فشردگی كه در نخ و الیاف به وجود آماده است به تناسب نیز قدرت  مقاومت بالایی نیز در مقابل جذب آلودگی و خاك را داراست.
10.سخن پایانی و نكته كه میتوان در كل مطالب گفته شده در بالا نتیجه گرفت این است كه فرش ماشینی تولید و بافت شده توسط نخ هیت ست دارای جذابیت بالای رنگی و قدرت ماندگاری و دوام بسیار بیشتر و ظرافت بسیار بالا ضمن توجه به كیفیت بسیار بالای فرش ماشینی و پرزدهی بسیار كمتر است .
شركت كالافرش نیز در تولید ،عرضه و فروش محصولات فرش ماشینی این نكته را مد نظر قرار داده است و بدین سبب تمامی محصولات فرش ماشینی ارائه شده توسط شركت كالا فرش كاشان، قالی ماشینی دارای كیفیت فوق العاده  ودرجه 1 ،دوام و ماندگاری بسیار بالا ، جذابیت منحصر به فرد با قیمت منصفانه تولیدی خود به مشتریان گرامی عرضه و در پی كسب رضایت مندی هر چه بیشتر مشتریان خود است.
در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با عمل هیت ست نخ فرش ماشینی آشنا کنیم . هیت ست مربوط به نخ مورد استفاده برای بافت فرش ماشینی است . به حرارت دادن و تثبیت کردن دما نخ بعد از ریسندگی هیت ست می گویند . این عمل باعث بالا رفتن کیفیت نخ فرش می شود . فرش بافت شده با نخ هیت ست دارای ماندگار و مقاومت بالایی است به همین دلیل محبوبیت خاصی در میان مردم دارد . از ویژگی های فرش بافت شده با نخ هیت ست شده
به هیچ عنوان فرش بافت شده با نخ هیت ست شده پرزدهی ندارند
به دلیل حرارت دهی بالا که در فرایند هیت ست انجام می شود فرش دارای مقاومت بالای در برابر گرما و نور است
نخ هیت ست به شدت نرم است و هنگام لمس کردن این نرمی و لطافت قابل حس کردن است
در هنگام شستشو فرش تغیر رنگ نمیدهد
فرش بافت شده با نخ هیت ست شده مقاومت بالایی در برابر غبار و آلودگی دارد
نقوش و طراحی فرش در فرش بافته شده با نخ هیت ست زیبا تر و جذاب تر نمایش داده میشود
مجموعه زیبا فرش با هدف تولید کالا درجه یک و جلب رضایت مشتریان عزیز این امر مهم را در نظر گرفته و تمامی فرش های بافت و تولید شده در این مجموعه از نظر کیفی درجه یک و ممتاز هستند .
(شركت كالا فرش كاشان )

سپاس از توجه شما

Leave A Comment